Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for frugt og grøntsager i 2024
Forbrugerrådet Tænk har netop kåret Lidl som den danske dagligvarekæde, der tilbyder de mest prisvenlige økologiske frugter og grøntsager ifølge deres årlige gennemgang af priserne. Prisen glæder Lidl som stræber efter at give deres kunder bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.

De billigste økologiske frugter og grøntsager findes i Lidl. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres årlige øko-pristjek af frugt og grønt. Pristjekket er baseret på indkøb af 11 udvalgte økologiske varer fra danske dagligvarekæder den 27. februar 2024, herunder bananer, kartofler og gulerødder. Her løb Lidl med den billigste øko-kurv på 148,50 kroner.
Hos discountkæden Lidl er man glad for prisen og ser det som en anerkendelse af Lidls ambitioner om at tilbyde deres kunder bedre muligheder for at handle økologisk.
”Vi er glade for, at Lidl er den dagligvarekæde, der kan tilbyde den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Det er vigtigt for os at give vores kunder bedre muligheder for at handle økologisk. Derudover har vi også fjernet momsen på alt frugt og grønt i februar og resten af marts måned via vores loyalitets app, Lidl Plus. Selvom det ikke er regnet med i pristjekket, håber vi, at initiativet kan inspirere politikerne til at overveje justeringer i moms og afgifter, så frugt og grønt bliver billigere,” udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Spar momsen på frugt og grønt resten af marts
I februar måned kunne man som Lidl-Plus kunde spare momsen på alt frugt og grønt, inklusive det økologiske sortiment. Initiativet resulterede i en markant stigning i salget af frugt og grønt, og Lidl besluttede at forlænge tilbuddet indtil udgangen af marts.
Det betyder, at frem til den 31. marts kan alle, der anvender Lidls loyalitetsapp, Lidl Plus, købe frugt og grønt med en rabat på 20 %.
Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.
Samlet pris for 11 økologiske frugter og grøntsager d.27. februar 2024: 148,50 kroner
I alt grønt: 75 kroner
- Agurk, 1 stk: 9 kroner
- Broccoli, 500 g: 12 kroner
- Gulerødder, 1 kg: 14 kroner
- Kartofler, 1 kg: 12 kroner
- Snackpeberfrugter, 2 stk: 10 kroner
- Tomater, 500 g: 18 kroner
I alt frugt: 73,50 kroner
- Appelsiner, 1,5 kg: 18 kroner
- Bananer, 6 stk (ca. 800 g): 18 kroner
- Citroner, 350 g: 9,8 kroner
- Kiwifrugter, 500 g: 10 kroner
- Æbler, 1 kg: 17,70 kroner
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum