Lidl Danmark

Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for frugt og grøntsager i 2024

Del

Forbrugerrådet Tænk har netop kåret Lidl som den danske dagligvarekæde, der tilbyder de mest prisvenlige økologiske frugter og grøntsager ifølge deres årlige gennemgang af priserne. Prisen glæder Lidl som stræber efter at give deres kunder bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.

Lidl har netop vundet Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for 2024 på frugt og grønt og kan tilbyde kunderne den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Prisen glæder Lidl Danmarks indkøbsdirektør Maria Lovecchio, som stræber efter at give kunderne endnu bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.
Lidl har netop vundet Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for 2024 på frugt og grønt og kan tilbyde kunderne den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Prisen glæder Lidl Danmarks indkøbsdirektør Maria Lovecchio, som stræber efter at give kunderne endnu bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.

De billigste økologiske frugter og grøntsager findes i Lidl. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres årlige øko-pristjek af frugt og grønt. Pristjekket er baseret på indkøb af 11 udvalgte økologiske varer fra danske dagligvarekæder den 27. februar 2024, herunder bananer, kartofler og gulerødder. Her løb Lidl med den billigste øko-kurv på 148,50 kroner.

Hos discountkæden Lidl er man glad for prisen og ser det som en anerkendelse af Lidls ambitioner om at tilbyde deres kunder bedre muligheder for at handle økologisk.

”Vi er glade for, at Lidl er den dagligvarekæde, der kan tilbyde den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Det er vigtigt for os at give vores kunder bedre muligheder for at handle økologisk. Derudover har vi også fjernet momsen på alt frugt og grønt i februar og resten af marts måned via vores loyalitets app, Lidl Plus. Selvom det ikke er regnet med i pristjekket, håber vi, at initiativet kan inspirere politikerne til at overveje justeringer i moms og afgifter, så frugt og grønt bliver billigere,” udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Spar momsen på frugt og grønt resten af marts

I februar måned kunne man som Lidl-Plus kunde spare momsen på alt frugt og grønt, inklusive det økologiske sortiment. Initiativet resulterede i en markant stigning i salget af frugt og grønt, og Lidl besluttede at forlænge tilbuddet indtil udgangen af marts.

Det betyder, at frem til den 31. marts kan alle, der anvender Lidls loyalitetsapp, Lidl Plus, købe frugt og grønt med en rabat på 20 %.

Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.

Samlet pris for 11 økologiske frugter og grøntsager d.27. februar 2024: 148,50 kroner

I alt grønt: 75 kroner

-          Agurk, 1 stk: 9 kroner

-          Broccoli, 500 g: 12 kroner

-          Gulerødder, 1 kg: 14 kroner

-          Kartofler, 1 kg: 12 kroner

-          Snackpeberfrugter, 2 stk: 10 kroner

-          Tomater, 500 g: 18 kroner     

I alt frugt: 73,50 kroner

-          Appelsiner, 1,5 kg: 18 kroner

-          Bananer, 6 stk (ca. 800 g): 18 kroner

-          Citroner, 350 g: 9,8 kroner

-          Kiwifrugter, 500 g: 10 kroner

-          Æbler, 1 kg: 17,70 kroner

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse

Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.

Med 20 års erfaring i bagagen er Kasper klar til at åbne ny Lidl-butik i Hillerød30.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Torsdag den 12. juni kl. 8 åbner Lidl dørene til sin nye butik på Frederiksværksgade 154 i Hillerød. I front står en lokal og erfaren profil nemlig butikschef Kasper Pichard Nielsen, der ser frem til at hilse på kunderne i byens første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik. På åbningsdagen kan alle kunder se frem til friskbrygget kaffe, morgenmad og masser af gode åbningstilbud.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye