Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for frugt og grøntsager i 2024
Forbrugerrådet Tænk har netop kåret Lidl som den danske dagligvarekæde, der tilbyder de mest prisvenlige økologiske frugter og grøntsager ifølge deres årlige gennemgang af priserne. Prisen glæder Lidl som stræber efter at give deres kunder bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.
![Lidl har netop vundet Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for 2024 på frugt og grønt og kan tilbyde kunderne den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Prisen glæder Lidl Danmarks indkøbsdirektør Maria Lovecchio, som stræber efter at give kunderne endnu bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.](/data/images/public/13559974/13792763/cdc8f073-b492-4935-a4b9-c6f2215685dd-w_720.jpg)
De billigste økologiske frugter og grøntsager findes i Lidl. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres årlige øko-pristjek af frugt og grønt. Pristjekket er baseret på indkøb af 11 udvalgte økologiske varer fra danske dagligvarekæder den 27. februar 2024, herunder bananer, kartofler og gulerødder. Her løb Lidl med den billigste øko-kurv på 148,50 kroner.
Hos discountkæden Lidl er man glad for prisen og ser det som en anerkendelse af Lidls ambitioner om at tilbyde deres kunder bedre muligheder for at handle økologisk.
”Vi er glade for, at Lidl er den dagligvarekæde, der kan tilbyde den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Det er vigtigt for os at give vores kunder bedre muligheder for at handle økologisk. Derudover har vi også fjernet momsen på alt frugt og grønt i februar og resten af marts måned via vores loyalitets app, Lidl Plus. Selvom det ikke er regnet med i pristjekket, håber vi, at initiativet kan inspirere politikerne til at overveje justeringer i moms og afgifter, så frugt og grønt bliver billigere,” udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Spar momsen på frugt og grønt resten af marts
I februar måned kunne man som Lidl-Plus kunde spare momsen på alt frugt og grønt, inklusive det økologiske sortiment. Initiativet resulterede i en markant stigning i salget af frugt og grønt, og Lidl besluttede at forlænge tilbuddet indtil udgangen af marts.
Det betyder, at frem til den 31. marts kan alle, der anvender Lidls loyalitetsapp, Lidl Plus, købe frugt og grønt med en rabat på 20 %.
Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.
Samlet pris for 11 økologiske frugter og grøntsager d.27. februar 2024: 148,50 kroner
I alt grønt: 75 kroner
- Agurk, 1 stk: 9 kroner
- Broccoli, 500 g: 12 kroner
- Gulerødder, 1 kg: 14 kroner
- Kartofler, 1 kg: 12 kroner
- Snackpeberfrugter, 2 stk: 10 kroner
- Tomater, 500 g: 18 kroner
I alt frugt: 73,50 kroner
- Appelsiner, 1,5 kg: 18 kroner
- Bananer, 6 stk (ca. 800 g): 18 kroner
- Citroner, 350 g: 9,8 kroner
- Kiwifrugter, 500 g: 10 kroner
- Æbler, 1 kg: 17,70 kroner
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Første Lidl Innovate produkt er allerede på hylderne3.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I december lancerede dagligvarekæden Lidl i samarbejde med Food & Bio Cluster Lidl Innovate. Formålet er at støtte danske iværksættere og små virksomheder med innovative fødevareprodukter og give dem hyldeplads. Nu kommer de første produkter fra forløbet på hylderne. Det er produkterne fra det danske startup BRØL, som brygger øl af overskudsbrød.
Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.
Nu kan kunderne handle i Lidl i Albertslund6.6.2024 13:29:59 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan beboerne i Albertslund handle i deres egen lokale Lidl, da dagligvarekæden torsdag morgen åbnede for sin første butik i den sjællandske by og sin butik nummer 160 på landsplan.
Lidl fjerner yderligere 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Sidste år fjernede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment som et skridt mod at stoppe salget af disse produkter i kædens butikker inden udgangen af 2028. Siden tiltaget har kæden også åbnet 20 tobak- og nikotinfrie butikker, og nu begrænser Lidl tilgængeligheden yderligere ved at udfase endnu 20 % af sortimentet. Tilbagemeldingerne på initiativet er fortsat positive, og Lidl fortsætter sin indsats for at fremme danskernes sundhed.
Lidl lancerer kampagne der opfordrer til at stemme ved det kommende Europa-Parlamentsvalg24.5.2024 09:37:01 CEST | Pressemeddelelse
Lidl lancerer en international kommunikationskampagne ’Det bedste valg er dit valg’ for at opfordre europæere til at stemme til Europa-Parlamentsvalget i 2024.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum