Lidl Danmark

Lidl vinder Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for frugt og grøntsager i 2024

Del

Forbrugerrådet Tænk har netop kåret Lidl som den danske dagligvarekæde, der tilbyder de mest prisvenlige økologiske frugter og grøntsager ifølge deres årlige gennemgang af priserne. Prisen glæder Lidl som stræber efter at give deres kunder bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.

Lidl har netop vundet Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for 2024 på frugt og grønt og kan tilbyde kunderne den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Prisen glæder Lidl Danmarks indkøbsdirektør Maria Lovecchio, som stræber efter at give kunderne endnu bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.
Lidl har netop vundet Forbrugerrådet Tænks øko-pristjek for 2024 på frugt og grønt og kan tilbyde kunderne den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Prisen glæder Lidl Danmarks indkøbsdirektør Maria Lovecchio, som stræber efter at give kunderne endnu bedre muligheder for at vælge økologisk frugt og grønt.

De billigste økologiske frugter og grøntsager findes i Lidl. Det fastslår Forbrugerrådet Tænk i deres årlige øko-pristjek af frugt og grønt. Pristjekket er baseret på indkøb af 11 udvalgte økologiske varer fra danske dagligvarekæder den 27. februar 2024, herunder bananer, kartofler og gulerødder. Her løb Lidl med den billigste øko-kurv på 148,50 kroner.

Hos discountkæden Lidl er man glad for prisen og ser det som en anerkendelse af Lidls ambitioner om at tilbyde deres kunder bedre muligheder for at handle økologisk.

”Vi er glade for, at Lidl er den dagligvarekæde, der kan tilbyde den billigste indkøbskurv med økologisk frugt og grønt. Det er vigtigt for os at give vores kunder bedre muligheder for at handle økologisk. Derudover har vi også fjernet momsen på alt frugt og grønt i februar og resten af marts måned via vores loyalitets app, Lidl Plus. Selvom det ikke er regnet med i pristjekket, håber vi, at initiativet kan inspirere politikerne til at overveje justeringer i moms og afgifter, så frugt og grønt bliver billigere,” udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Spar momsen på frugt og grønt resten af marts

I februar måned kunne man som Lidl-Plus kunde spare momsen på alt frugt og grønt, inklusive det økologiske sortiment. Initiativet resulterede i en markant stigning i salget af frugt og grønt, og Lidl besluttede at forlænge tilbuddet indtil udgangen af marts.

Det betyder, at frem til den 31. marts kan alle, der anvender Lidls loyalitetsapp, Lidl Plus, købe frugt og grønt med en rabat på 20 %.

Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.

Samlet pris for 11 økologiske frugter og grøntsager d.27. februar 2024: 148,50 kroner

I alt grønt: 75 kroner

-          Agurk, 1 stk: 9 kroner

-          Broccoli, 500 g: 12 kroner

-          Gulerødder, 1 kg: 14 kroner

-          Kartofler, 1 kg: 12 kroner

-          Snackpeberfrugter, 2 stk: 10 kroner

-          Tomater, 500 g: 18 kroner     

I alt frugt: 73,50 kroner

-          Appelsiner, 1,5 kg: 18 kroner

-          Bananer, 6 stk (ca. 800 g): 18 kroner

-          Citroner, 350 g: 9,8 kroner

-          Kiwifrugter, 500 g: 10 kroner

-          Æbler, 1 kg: 17,70 kroner

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse

Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.

Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye