MENY åbner madmarked i Valby

Fredag den 15. marts åbner MENY Toften. Med åbningen får Valby et madmarked i absolut topklasse på et travlt trafikknudepunkt ved Toftegårds Plads.

MENY åbner helt ny butik. MENY Toften åbner i Valby den 15. marts.

I det helt nye byggeri ved Toftegårds Plads åbner MENY en butik på næsten 1400 kvadratmeter. Valbyborgerne får således et madmarked i absolut topklasse med alt, hvad MENY kan byde på af slagter, delikatesse, fiskeafdeling, bageri og et meget stort udvalg af specialiteter, drikkevarer og meget mere.

“Vi har set frem til denne dag længe. Ikke alene er det en meget flot MENY vi har fået skabt i Valby. Det er også vores oplevelse, at lokalområdets borgere mangler et madmarked med det udvalg, som MENY står for,” siger Richo Boss, der er kædedirektør i MENY.

“Jeg kan også stå inde for, at købmand Tim Velic har samlet et hold af ledere og medarbejdere med meget høj faglighed. Det bliver en butik, hvor kunderne kan få en høj grad af service og hente masser af inspiration og viden, for det er madarbejdere, som virkelig ved, hvad de taler om,” fortsætter Richo Boss.

Foruden slagter, delikatesse, og andre specialafdelinger, så rykker bageriet Bodenhoff ind med deres lækre bagværk. Bageriet har arbejdet på højtryk gennem flere uger for også at præsentere en flot bager for kunderne på åbningsdagen.

MENY Toften åbner fredag den 15. marts klokken 8.00. Der vil være goodiebags til de første 200 kunder, lige som der dagen og weekenden igennem vil være masser af aktivitet, smagsprøver, livemusik og meget andet.

Aftenen før åbningsdagen vil butikken også summe af liv, da der er reception for inviterede samarbejdspartnere og interessenter.

MENY Toften bliver MENY-butik nummer 115 i Danmark. Yderligere to MENY-butikker forventes at åbne i 2024 i Skovlunde og Grenå.

Den nye MENY ligger i stueetagen i det helt nye lejlighedsbyggeri, som KFI Erhvervsdrivende Fond står bag. Her er samtlige 77 lejligheder udlejet og klar til indflytning den 2. april.

Med over 520 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.

SPAR og Ren Natur forsætter det landsdækkende samarbejde om at indsamle affald for at skabe en renere natur i Danmark22.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk støtter SPAR op om et renere lokalmiljø i samarbejde med non-profit-projektet Ren Natur, som er drevet af nonprofitorganisationen Hold Danmark Rent. Ren natur blev startet i 2018, og har siden da arrangeret ruter i hele landet, hvor lokalforeninger frivilligt melder sig til en rute i deres kommune. Igen i år kommer over 100 SPAR-købmænd til at være samlingspunkt for de lokale foreninger, der sammen indsamler affald i naturen og samtidig får en økonomisk støtte til klubkassen af SPAR og KFI Erhvervsdrivende Fond, som arbejder for at styrke selvstændige købmænds position i Danmark, ved bl.a. at stille lejemål, finansielle ydelser og uddelinger til rådighed for købmændene.

Dagrofa Foodservice lancerer for første gang et stort magasin om fødevaregrossistens CSR-indsatser14.5.2024 08:44:14 CEST | Pressemeddelelse

En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – lancerer nu et stort CSR-magasin med titlen ’Sammen tager vi ansvar’. Magasinet indeholder en lang række konkrete eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med f.eks. madspildsreduktion, energiforbedringer og kulinarisk uddannelse af kunder i den ansvarlige menu.