DI hilser forsvarsinvesteringer velkomne

Landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri, byder de fremrykkede investeringer i at styrke forsvaret, som regeringen har præsenteret i dag, velkomne.

Direktør for forsvar og sikkherhed i DI, Joachim Finkielman

- Der er ingen tid at spilde, og vi har behov for at få truffet de nødvendige beslutninger, siger direktør for forsvar og sikkerhed i DI, Joachim Finkielman.

- Fokus på prioriterede NATO mål giver mening og sender et stærkt signal. De øgede investeringer skal først og fremmest komme vores uniformerede mænd og kvinder til gode hurtigt.

- Vi har behov for forsyninger, men også forsyningssikkerhed. Derfor vil det give mening at inddrage dansk erhvervsliv i at bidrage og støtte forsvaret i fremtiden, uagtet om det handler om materielleverancer, drift, vedligehold eller renovation og bygning af nye faciliteter.

- Det vil kræve enormt meget af Forsvaret at gennemføre planlagte indkøb hurtigt og gnidningsfrit.

- Mere end nogensinde er der behov for, at vi får mest værdi for pengene, og vi får det hurtigt. Derfor henstiller vi til øget fokus på planlægning og styring. Også på disse områder kan erhvervslivet bidrage med viden og proces, siger Joachim Finkielman.

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912.

Direktør for forsvar og sikkherhed i DI, Joachim Finkielman

DI’s topchef: EU skal ikke kun tale om at styrke konkurrencekraften, men også gøre det18.4.2024 19:31:16 CEST | Pressemeddelelse

EU’s konkurrencekraft skal styrkes markant, så europæiske virksomheder ikke taber terræn til bl.a. amerikanske og kinesiske virksomheder. Det er EU’s stats- og regeringschefer blevet enige om ved dagens EU-topmøde. Det er helt afgørende med et øget fokus på, hvordan vi sikrer vækst, velstand og velfærd i fremtiden, mener DI’s adm. direktør, men der er i den grad også brug for handling bag ordene.