hummel stormer frem i USA: ”Fodbold er vores vej ind på et konkurrencepræget marked”
Det danske sportsbrand hummel har haft travlt med at udvide sin portefølge af fodboldsponsorater i USA, hvor man de seneste tre måneder har lukket aftaler med to landshold og hele fem klubber fra landets næststørste liga. Ambitionen er at bruge fodbolden som løftestang til at blive en afgørende spiller på det amerikanske marked.

Det danske sportsbrand hummel har de seneste år haft øjnene skarp rettet mod det amerikanske marked, og nu begynder startegien på den anden side af Atlanten for alvor at bære frugt.
Gennem en aggressiv satsning på fodboldsponsorater har hummel inden for de seneste tre måneder underskrevet aftaler med hele fem klubber fra USL Championship, som er den næstbedste fodboldrække i USA.
Blandt de nye sponsorater er klubber som El Paso Locomotive FC, Las Vegas Lights FC og Orange County SC, ligesom man som det første ikke-Adidas brand har lavet en aftale med en klub inden for MLS-systemet i form af Carolina Core. Samtidig vil de to nationale hold, Puerto Rico og U.S Virgin Islands, også være iklædt hummels ikoniske vinkler fra 2024.
"Fodbold tilbyder os en unik mulighed for at trænge ind på et marked, som er præget af hård konkurrence. Det er gennem fodbolden, vi kan opbygge vores brand og skabe opmærksomhed omkring os selv. Indtil videre har vi lukket aftaler med en fjerdedel af USL Championship-klubberne, og det viser tydeligt, hvordan vi ønsker at angribe markedet,” udtaler hummels CEO, Allan Vad Nielsen.
Et boom i interessen for fodbold
Hummel-direktøren fremhæver betydningen af at udnytte fodboldens voksende popularitet i USA, især i lyset af de seneste investeringer i sporten og det kommende FIFA World Cup i 2026, der forventes at give fodbolden et enormt boost i landet.
"Med fodboldikoner som Messi i MLS og det forestående verdensmesterskab vil interessen for fodbold i USA kun stige i de kommende år. Derfor kunne timingen heller ikke være bedre for hummel i forhold til at etablere os som en nøglespiller på markedet,” udtaler Allan Vad Nielsen.
Hos hummel ligger Allan Vad Nielsen ikke skjul på brandets store ambitioner på det amerikanske marked, hvor man forventer at kunne tredoble sin forretning inden udgangen af 2028.
”Fodbolden skal være vores løftestang til at etablere os på markedet. I takt med den udvikling er det vores forventning, at det også vil gavne vores øvrige produktkategorier inden for holdsport og lifestyle, så vi kan fortsætte den positive vækst, vi har oplevet i USA de seneste år,” slutter Allan Vad Nielsen.
Hummel oplyser, at det amerikanske marked i øjeblikket udgør en mindre procentdel af brandets samlede omsætning, men ønsker ikke at kommentere på specifikke omsætningstal.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder

Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel gør historisk comeback til italiensk fodbold efter 25 år5.9.2025 10:00:33 CEST | Pressemeddelelse
Efter mere end to årtier vender hummel tilbage til italiensk fodbold gennem et nyt partnerskab med LR Vicenza. For det danske sportsbrand har Italien altid været en vigtig del af fodboldhistorien med tidligere sponsorater som Udinese, Hellas Verona og Chievo Verona. Nu, efter flere år med fokus på at styrke tilstedeværelsen på andre europæiske markeder, er hummel klar til at indtage støvlelandet igen.
Helle Thorning-Schmidt og kendt modesigner står bag Brøndbys nye udebanetrøje26.8.2025 09:02:19 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og Brøndby IF løfter sløret for klubbens nye 2025/26-udebanetrøje, der er skabt i et unikt samarbejde med Brøndby-fan og tidligere statsminister Helle Thorning-Schmidt samt den anerkendte modedesigner Soeren Le Schmidt. En trøje, hvor kreativitet og fællesskab går hånd i hånd med respekten for klubbens stolte traditioner.
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum