Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.

Landets største dagligvarekoncern med bl.a. Bilka, føtex og Netto har gennem de senere år skærpet sit fokus og sine ambitioner på bæredygtighedsområdet. En indsats, der er blevet rettesnor for stort set alle beslutninger på tværs af Salling Group. Det anerkendes nu af de danske forbrugere, som i Sustainable Brand Index’ årlige kundeundersøgelse opfatter Salling Group som værende Danmarks mest bæredygtige brand i kategorien Dagligvarekoncerner og samlet nummer 18 af i alt 253 virksomheder.
Det er første gang, at Salling Group tager del i undersøgelsen som selvstændigt brand.
- Vi ved, at kunderne ligesom os kærer sig om vores samfund, natur og den verden, vi deler i dag. Desto mere begejstret er vi selvsagt for, at forbrugerne kan se, at vi dagligt arbejder hårdt på at sætte fart på den grønne omstilling, reducere vores klimaaftryk i hele værdikæden og tilmed sætter mangfoldighed og diversitet på dagsordenen. Kunderne stiller høje krav, ikke kun til varernes kvalitet og servicen, vi leverer. De vil se konkrete handlinger for at gøre en forskel, og derfor er det fantastisk, at de kvitterer for, at vi tager bæredygtighed, grøn omstilling og samfundsansvar meget seriøst, siger Henrik Vinther Olesen, direktør for bæredygtighed og kommunikation i Salling Group.
Sustainable Brand Index anerkender en lang række brancher og enkeltbrands. I kategorien Tøj og Mode i danske butikker bliver Salling stormagasin, der har hjemme i Aarhus og Aalborg, opfattet som mest bæredygtig. I en anden kategori finder man Salling Groups eget økologiske varemærke ØGO, som forbrugerne opfatter det fjerdemest bæredygtige produkt i Danmark. I lighed med Salling Group, er det også første gang, at ØGO er med i undersøgelsen.
For to år siden satte dagligvarekoncernen for alvor fart på udrulningen af sin klimaambition med en plan for klima- og energiinvesteringer på 2,4 mia. kr. frem mod 2028. Salling Group er godt i gang med udrulning af planen, der indebærer udskiftning af gamle oliefyr til nye, energieffektive varmepumper, solceller på tagene af butikker, varehuse, lagre og hovedkontorer samt låg på samtlige kølemontre. Alt sammen for reducere det samlede energiforbrug og dermed mindske det direkte CO2-aftryk. Foruden investeringen i nye energiløsninger, har dagligvarekoncernen har også stillet krav til sine leverandører og transportører om at sætte mål for at mindske deres CO2-udledninger.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel17.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.
Netto, Bilka og føtex klar præsenterer nyt og innovativt kødprodukt med flere fordele10.1.2025 08:40:00 CET | Pressemeddelelse
Et alternativ til det velkendte og populære hakkede oksekød er fra næste uge at finde i Salling Groups butikker. En smagfuld fusion af hakket oksekød og kyllingekød er resultatet af grundig produktinnovation, som tilsammen giver et produkt, der fås for første gang i Danmark fra uge tre.
Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum