POSTNORD VINDER SUSTAINABLE BRAND INDEX FOR ANDET ÅR I TRÆK
PostNord opfattes af danskerne som det mest bæredygtige brand i branchen, viser det netop offentliggjorte Sustainable Brand Index.

Når de danske forbrugere skal udpege det mest bæredygtige brand inden for pakker og logistik, peger de på PostNord.
For andet år i træk er brandet PostNord således kåret som den nationale branchevinder i det netop offentliggjorte Sustainable Brand Index, der er Europas største uafhængige brandundersøgelse med fokus på bæredygtighed.
”I PostNord arbejder vi målrettet på at gøre danskernes forsendelser grønnere. Det arbejde er vi meget glade for og stolte af, at forbrugerne både ser og anerkender. Det understreger, at forbrugerne forstår den store indsats, vi lægger i at indfri vores ambitiøse mål for en grønnere forsyningskæde, som gør en væsentlig forskel til gavn for klimaet,” siger Kim Pedersen, adm. direktør for PostNord Danmark.
PostNord-koncernen arbejder mod at have en emissionsfri last mile senest i 2027, og ved udgangen af 2030 skal PostNord være 100 procent fossilfri.
PostNords samlede indsats anerkendes også hos de svenske forbrugere, hvor også PostNord Sverige indtager en førsteplads i Sustainable Brand Index 2024 for Sverige.
”Som markedsledende pakke- og logistikvirksomhed ønsker vi at gå foran i den grønne omstilling af transportsektoren. Vi er ikke i mål, men vi har taget store, vigtige skridt allerede, og vi fortsætter arbejdet med at gøre en mærkbar forskel – både nu og i fremtiden,” siger Kim Pedersen.
Foruden den hæderfulde udnævnelse fra Sustainable Brand Index, blev PostNord af Financial Times udnævnt som en af Europas 400 klimaledere i 2023.
Om Sustainable Brand Index 2024
Sustainable Brand Index gennemføres af den svenske analysevirksomhed SB Insight hvert år. Undersøgelsen er en uafhængig undersøgelse på tværs af brancher og lande. Globalt set består undersøgelsen af 1.600 brands, 36 brancher og 80.500 europæiske forbrugerinterviews.
Kontakter
PostNords Presseafdeling
Tlf:70101300presse@postnord.comBilleder

Følg pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Black Friday i juni? Danskerne shopper online som aldrig før18.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes store shoppelyst i juni har fået pakkemængderne hos PostNord til at slå nye rekorder for perioden.
Ny skov spirer fra samarbejde mellem PostNord og NorthSide4.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord og NorthSide har bidraget til at plante ny skov ved Vilhelmsborg gennem Klimaskovfonden, og sammen vil de nu engagere festivalgæsterne på dette års NorthSide festival i at plante endnu flere træer og udvide skoven.
PostNord planter endnu en skov ved Vilhelmsborg syd for Århus3.6.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord gør klar til at plante endnu en skov i Danmark, og denne gang bliver det ved Vilhelmsborg syd for Århus. Skovplantningen sker i samarbejde med Klimaskovfonden, hvor medarbejdere og kunder griber spaderne og planter skov den 3. juni 2025.
E-barometeret tager pulsen på danskerne: Mobile, bevidste og digitalt krævende13.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fleksibilitet, valgfrihed og gode priser driver danskernes voksende onlineshoppelyst – og udlandet lokker som aldrig før, viser PostNords helt nye E-barometer 2025.
PostNords nye kampagnefilm sætter fokus på talentudvikling12.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord har lanceret endnu en kampagnefilm, som lige nu ruller over danskernes digitale kanaler. Kampagnen har fokus på talentudvikling og PostNords nye tagline ’Til tiden’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum