Kron Kommunikation

World of Volvo – ny turistattraktion i verdensklasse åbner i Gøteborg

Del

14. april åbner Gøteborgs nye store oplevelsescenter – World of Volvo. Det 22.000 m² store center i det centrale Göteborg er designet af det danske arkitektfirma Henning Larsen. I den store udstilling kan gæsterne udforske alt fra Volvos mest ikoniske køretøjer til historier fra det virkelige liv og interaktive oplevelser ud over det sædvanlige. 

World of Volvo i Gøteborg åbner 14. april
World of Volvo i Gøteborg åbner 14. april Foto: World of Volvo

World of Volvo er et nyt vartegn i Gøteborg med plads til en 4.500 m² stor udstilling, events og kulinariske oplevelser. Placeringen i Gøteborg er helt naturlig, da Volvo har været haft sit hovedsæde her, siden den første fabrik åbnede i 1927. 

"Vi ønsker at skabe oplevelser sammen med de besøgende, og vores ambition er, at hvert besøg i World of Volvo skal føles nyt og inspirerende”, siger Ulrika Sandford, Marketing & Communications Manager hos World of Volvo. 

Den 4.500 m² store udstilling sætter fokus på, hvordan Volvo gennem sine banebrydende innovationer har spillet og fortsat spiller en vigtig rolle i folks hverdag og i samfundet. Udstillingen indeholder nogle af Volvos mest ikoniske køretøjer, og der er desuden mulighed for at teste elektriske gravemaskiner og en vindtunnel, hvor gæster kan opleve aerodynamikkens kraft. Dele af udstillingen vil være skiftende og blive opdateret i takt med fremtidige temaer. 

Dansk arkitektur

World of Volvo ligger centralt i Gøteborgs eventdistrikt, lige ved Gøteborgs kendte forlystelsespark, Liseberg. Den 22.000 m² store cirkelformede bygning er designet af det danske arkitektfirma, Henning Larsen, og er et spektakulært stykke arkitektur i skandinavisk stil, hvor nordisk lys strømmer gennem de store glaspaneler. 

Events og kulinariske oplevelser

World of Volvo vil også, udover den imponerende udstilling, lægge hus til en række arrangementer og kulturelle begivenheder, som fx koncerter og foredrag. Centeret tilbyder desuden uovertrufne konference- og eventfaciliteter med plads til op mod 1100 deltagere.

Oplevelsescenteret præsenterer to restauranter, hvori det anerkendte Götaplatsgruppen har udviklet et kulinarisk koncept med fokus på lokale, sæsonbestemte råvarer. Den ene restaurant kaldes Ceno Brasserie, og den anden restaurant hedder Ceno On Top. ”Ceno” betyder ”jeg dinerer”. Bag menuerne står den prisbelønnede signaturkok, Stefan Karlsson, som henter inspiration fra hele verden med fokus på nordiske teknikker. 

Målet for centeret er at tilbyde en bred vifte af oplevelser, hvor hvert besøg er unikt. 

Åbning 14. april 2024.

Om World of Volvo

World of Volvo er et 22.000 m² stort oplevelsescenter i det centrale Göteborg, fyldt med inspiration, viden og arrangementer. Her kan man opleve midlertidige og permanente udstillinger, kultur, foredrag, konferencer og mad- og drikke med smagsoplevelser fra hele verden - med et nordisk twist. World of Volvo åbner 14. april 2024 og er et joint venture mellem Volvo Group og Volvo Cars.

Se mere om World of Volvo på https://www.worldofvolvo.com/

Om Göteborg & Co.

Göteborg & Co's mission er at få flere til at opdage og vælge Gøteborg som turistdestination. Det gøres gennem et bredt samarbejde på tværs af kommunens turistaktører ved at lede og fremme udviklingen af ​​Gøteborg som en bæredygtig destination, så alle, der bor og arbejder i byen, drager fordel af en voksende turistindustri. Se mere: https://goteborgco.se.

Kontakter

Billeder

World of Volvo i Gøteborg åbner 14. april
World of Volvo i Gøteborg åbner 14. april
Foto: World of Volvo
Download
Nøglerne blev overleveret til World of Volvo.
Nøglerne blev overleveret til World of Volvo.
World of Volvo Må bruges i media
Download
World of Volvo, restaurantområde
World of Volvo, restaurantområde
World of Volvo Må bruges i media
Download
World of Volvo, udstillingen med køretøjer
World of Volvo, udstillingen med køretøjer
World of Volvo Må bruges i media
Download
World of Volvo, udstilling
World of Volvo, udstilling
World of Volvo må bruges i media
Download

Velkommen til Kron Kommunikation!

Kron Kommunikation er et PR- og kommunikationsbureau med base i København. Bureauet er specialiseret i PR og kommunikation for kunder i turist- og rejsebranchen - særligt med fokus på de skandinaviske turistdestinationer.

Følg pressemeddelelser fra Kron Kommunikation

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Kron Kommunikation

Visit Valencia satser på Danmark – flere flylinjer servicerer ruterne fra både København og Billund28.10.2024 15:05:08 CET | Pressemeddelelse

Flere turistdestinationer oplever modstand mod flere turister, men i spanske Valencia ser man gerne endnu flere danske besøgende. Med flylinjer fra både København og Billund til Valencia er det nemt at besøge Spaniens tredje største by. Visit Valencia påbegynder nu en indsats for at gøre danskerne opmærksomme på byen og de mange attraktive oplevelser, den byder på. Der er allerede en positiv udvikling i gang med en stabil stigning i antallet af danske besøgende.

Danskernes egne tips skal inspirere til Gøteborg-getaway4.9.2024 14:37:24 CEST | Pressemeddelelse

Når vi rejser, vil vi helst have de gode tips fra familie, venner og bekendte til den destination, vi rejser til. Det tager Gøteborgs turistorganisation nu konsekvensen af og lancerer en kampagne, hvor danskere, der har besøgt byen, giver deres fif til alle deres landsmænd. 70 danskere har indtil videre givet deres bedste bud på, hvad man skal opleve. Det er udgangspunktet for en varieret liste af personlige favoritter.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye