WWF Verdensnaturfonden styrker bestyrelse med tre stærke profiler

Tre nye bestyrelsesmedlemmer, Annette Stube, Jonas Geldmann og Line Berg Madsen, skal styrke WWF’s arbejde for naturen med relevant erfaring inden for bæredygtighed i virksomheder, forskning i biodiversitet samt ESG og ansvarlige investeringer.

Annette Stube, Chief Sustainability Officer i The Lego Group, bliver sammen med biolog og forsker Jonas Geldmann og Line Berg Madsen, partner i Advokatfirmaet Kromann Reumert, nyt betyrelsesmedlem i WWF Verdensnaturfonden. Foto:  Stine Heilmann.
Annette Stube, Chief Sustainability Officer i The Lego Group, bliver sammen med biolog og forsker Jonas Geldmann og Line Berg Madsen, partner i Advokatfirmaet Kromann Reumert, nyt betyrelsesmedlem i WWF Verdensnaturfonden. Foto: Stine Heilmann.

WWF Verdensnaturfonden er i vækst og har de seneste år øget antallet af projekter til gavn for natur og dyreliv i både Danmark og resten af verden. Derfor udvider WWF Verdensnaturfonden bestyrelsen med tre stærke profiler, der skal styrke organisationens fokus på virksomhedernes fodaftryk og effekten af WWF’s indsatser i naturen.

Jonas Geldmann, Line Berg Madsen og Annette Stube kommer således alle med omfattende erfaring fra forskning og erhvervsliv og kan dermed supplere den eksisterende bestyrelse og bidrage med ny viden og kompetencer.

”WWF har som verdens største naturorganisation gået foran med nye værktøjer og projekter, der letter vores fodaftryk på naturen og genskaber eller beskytter natur i ind- og udland. Og vi har fortsat store ambitioner på Danmarks og virksomhedernes vegne. Når vi her i 2024 får Annette, Jonas og Line med på holdet får vi det bedst mulige fundament til at øge vores naturbevarende arbejde i fremtiden. Jeg er utrolig glad for, at de har sagt ja til at blive en del af vores organisation,” udtaler Mads Kann-Rasmussen, forperson for WWF Verdensnaturfonden.

Med de tre nye bestyrelsesmedlemmer sætter WWF særligt fokus på virksomhedernes og fondenes rolle i fremtidens natur- og klimaindsats

”Vi oplever en voldsomt stigende interesse for natur, klima og biodiversitet blandt danske virksomheder og fonde lige nu. De ønsker både at reducere deres fodaftryk på naturen, investere mere bæredygtigt og igangsætte naturbevarende projekter. Med de tre nye bestyrelsesmedlemmer får vi den nyeste viden om, hvordan vi bedst muligt styrker erhvervslivets naturindsats og sikrer, at de får mest, og bedst mulig, natur for pengene,” forklarer Mads Kann-Rasmussen

Tre stærke profiler med fokus på natur og bæredygtighed
Annette Stube, der har været medlem af WWF’s præsidium siden 2022, er Chief Sustainability Officer i The Lego Group. Hun har mere end 25 års erfaring i at arbejde med bæredygtighed i store danske virksomheder.

”Jeg har som en del af WWF’s præsidium allerede stiftet bekendtskab med organisationens arbejde for biodiversitet både herhjemme og internationalt. Jeg glæder mig til at sætte min erfaring i spil i bestyrelsen, hvor jeg især vil kunne bidrage med viden i forhold til det arbejde, som WWF udfører sammen med en række store danske virksomheder,” siger Annette Stube.

Jonas Geldmann er uddannet biolog og forsker og underviser i naturbeskyttelse på Københavns Universitet.

”Hvis vi skal lykkes med at stoppe biodiversitetskrisen, skal vi blive bedre til at skabe effektive naturindsatser og sikre at de implementeres de rigtige steder, hvor de har størst værdi for naturen. Derfor glæder jeg mig til at være med til at udvikle WWF’s videnskabelige tilgang til arbejdet for naturen og de vilde dyr. Min forskning fokuserer bl.a. på, hvordan vi kan blive bedre til at bruge teknologi og store mængder data til at måle vores naturbeskyttelsesindsatser, og den viden glæder jeg mig selvfølgelig til at sætte i spil som medlem af bestyrelsen i WWF,” siger Jonas Geldmann.

Line Berg Madsen er partner i Advokatfirmaet Kromann Reumert og har været medlem af WWF’s præsidium siden 2022. Line rådgiver som advokat en række virksomheder om blandt andet ansvarlige og bæredygtige investeringer, ESG-krav til leverandører og ESG-compliance.

”Jeg har de seneste år haft fokus på ESG og ansvarlige investeringer og rådgivet flere danske virksomheder i deres ESG-arbejde. Jeg glæder mig til at bringe denne viden i spil hos WWF, som jeg allerede har et indgående kendskab til via mit arbejde som præsidiemedlem,” siger Line Berg Madsen.

Jonas Geldmann, uddannet biolog og forsker og underviser i naturbeskyttelse på Københavns Universitet, bliver nyt bestyrelsesmedlem i WWF Verdensnaturfonden
Line Berg Madsen, partner i Advokatfirmaet Kromann Reumert, bliver nyt bestyrelsesmedlem i WWF Verdensnaturfonden

Om WWF Verdensnaturfonden

WWF Verdensnaturfonden indgår i den internationale organisation World Wide Fund for Nature. WWF har kontorer i 100 lande, over 8.500 medarbejdere og mere end 1.800 naturbevarelses- og beskyttelsesprojekter over hele verden. Den danske afdeling af WWF – også kaldet Verdensnaturfonden – blev grundlagt i 1972 af H.K.H. Prins Henrik.

Pindsvinets levesteder forsvinder, men danskerne kan hjælpe dem25.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks pindsvin mangler levesteder, og det får dem til at søge ind i den bynære natur og i danskernes haver. I april og maj vågner pindsvinene fra vinterdvale, men med fem gode råd kan danskerne hjælpe de fredede dyr i egne haver. Bag rådene står WWF Verdensnaturfonden og pindsvineforsker Sophie Lund Rasmussen, der med støtte fra Nordea-fonden står bag Danmarks pindsvinetælling i august.