Niels Brock

Niels Brock-elever hjælper store danske virksomheder

Fem studiegrupper fra Niels Brocks gymnasier modtog i går Dansk Erhvervs Talentpris. De unge elever har løst konkrete opgaver og problemstillinger stillet af Ikea, Neglefeber og Synoptik med afsæt i etik i en erhvervsøkonomisk kontekst.

Foto: Carsten Lundager

Elever fra Niels Brocks 5 gymnasier har gennem flere måneder arbejdet med en aktuel problemstilling for udvalgte Dansk Erhverv medlemsvirksomheder, og i går blev vindergrupperne kåret. I år deltog Synoptik, Neglefeber og IKEA. De havde blandt andet bedt eleverne om at bidrage med forslag til fastholdelse af unge medarbejdere på arbejdspladsen, og hvordan man får folk til fysisk at gå ind i butikkerne.

”Det glæder mig, at de deltagende virksomheder igen i år har fået implementeringsbare ideer fra vores elever" fortæller adm. direktør på Niels Brock Anya Eskildsen. "Vores elever viser stor forståelse for virksomhedernes individuelle problemstillinger, og de har virkelig formået at give et både ungdommeligt, men også fagligt stærkt perspektiv på en relevant problemstilling."

Priserne blev uddelt på Børsen, hvor eleverne efterfølgende blev fejret ved en reception.

FAKTA

Dansk Erhverv og Niels Brock Fonden har siden 2019 uddelt et særligt legat, Dansk Erhvervs Talentpris. Legatet gives til en studiegruppe, der har løst en konkret opgave og problemstilling med afsæt i områderne ”handel og økonomi, etik og digitalisering”. Hensigten er at styrke elevernes forståelse af etik i en erhvervsøkonomisk kontekst. Det er Niels Brock Fonden, der står for uddelingen af Dansk Erhvervs Talentpris, der foregår i de smukke rammer på Børsen. Med prisen følger 25.000 kr. til hver gruppe.

Niels Brock

Niels Brock er en af Danmarks største uddannelsesinstitutioner med mere end 10.000 kursister og studerende fordel på merkantile erhvervsuddannelser, HHX, GSK, MBA, bestyrelsesuddannelser og arbejdsmarkedsuddannelser. Navnet Niels Brock forpligter, og med et historisk fundament kombinerer vi tradition med innovation.

Følg pressemeddelelser fra Niels Brock

Flere pressemeddelelser fra Niels Brock