Lidl Danmark

Lidl forlænger momsfri kampagne til marts

Del

En stor interesse og et markant øget salg får nu Lidl Danmark til at forlænge deres momsfri-kampagne, hvor forbrugerne kan spare 20 % på frugt og grønt* til og med marts måned i stedet for til slutningen af februar som først meddelt.

En stor interesse og et markant øget salg får nu Lidl Danmark til at forlænge deres momsfri-kampagne t.o.m. d.31. marts
En stor interesse og et markant øget salg får nu Lidl Danmark til at forlænge deres momsfri-kampagne t.o.m. d.31. marts

En stor interesse og et markant øget salg får nu Lidl Danmark til at forlænge deres momsfri-kampagne, hvor forbrugerne kan spare 20 % på frugt og grønt* til og med marts måned i stedet for til slutningen af februar som først meddelt.

“Vi har haft en markant stigning i salget af frugt og grønt i februar måned. Vi kan konstatere, at kunderne bakker massivt op om initiativet og det får os nu til at forlænge kampagnen ind i marts måned. Dermed giver vi også kunderne mulighed for at få en lidt billigere påske, når de skal handle frugt og grønt til påskefrokosten”, siger Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.

Kampagnen går i alt sin enkelthed ud på, at Lidl reducerer prisen på alt frugt og grønt med 20 % - hvilket svarer til momsen på varerne. For at nyde godt af rabatten, skal man have downloadet Lilds loyalitetsapp Lidl Plus.

“Vi har valgt at køre kampagnen via Lidl Plus. Vi vil gerne vil have at endnu flere kunder får øjnene op for de mange tilbud, som der er i Lidl Plus. I februar har vi set en markant stigning i antallet af kunder, der har downloadet appen og som vi selvfølgelig håber, vil blive ved med at bruge Lidl Plus, siger Maria Lovecchio.

Fokus på sundhed i Lidl

Initiativet sker som en del af Lidls agenda om at give kædens kunder bedre muligheder for at træffe sundere valg. En agenda Lidl især de seneste år har sat et stigende fokus på.  

“Initiativet er en del af et initiativ, hvor vi i 2024 vil undersøge, hvordan danskerne reagerer, når vi arbejder med vores priser på plantebaserede varer, økologi og frugt og grønt. Vi vil præsentere resultaterne af vores arbejde på en konference med temaet: “Skal dagligvarehandlen blande sig i danskernes sundhed” i slutningen af april måned, på vores nye HQ, siger adm. direktør i Lidl Danmark Jens Stratmann og fortsætter:

“I vores optik er der ingen tvivl om, at vi har et ansvar for at hjælpe den generelle folkesundhed på vej ved at give mulighed for at træffe endnu sundere valg, når man handler og vi vil dele vores erfaringer med alle interesserede politikere. Skubber det til folkesundheden? Det tror vi på at det gør”.  

*Lidl overholder de gældende momsregler, men reducerer priserne svarende til det danske momsniveau.

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse

Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.

Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye