Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch
Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.
Smartwatches er blevet populært hos danskerne; således har ca. 25% af den danske befolkning over 18 år et smartwatch, ifølge tal fra YouGov. Det smarte ur er dog ikke meget værd uden en mobilforbindelse, og her er det digitale simkort eSIM løsningen.
De eftertragtede eSIM til smartwatches har dog indtil nu været forbeholdt kunder hos de store og dyrere mobilselskaber. Men det ændrer sig altså fra i dag, hvor eesy som det første lavprisselskab i Danmark vil tilbyde eSIM til både eksisterende og nye kunder:
“Vi har et mål om at være det nemmeste og mest foretrukne digitale mobilselskab i Danmark. Derfor skal eSIM til smartwatches selvfølgelig også være en mulighed for vores kunder, og ikke forbeholdt kunderne hos de store, dyre selskaber. Det vil være med til at give eesys kunder, som er den moderne, digitale forbruger, den bedste mobiloplevelse” udtaler eesys CEO Lars Blach.
Lancering af eSIM i efteråret gav stor opmærksomhed
Tilbage i efteråret lancerede eesy eSIM til mobiltelefonen med et løfte om, at man nu kunne komme i gang på under 2 min – og det gik ikke mediernes næse forbi. Fordelene ved eSIM er nemlig intet mindre end en “simkort revolution” som B.T. kaldte det. Dengang forklarede Lars Blach de markante fordele ved eSIM:
“Hvor det før i tiden var standard i mobilbranchen, at skulle vente fem hverdage på et nyt simkort, for så at få lov til at sidde og fedte med den der lille pind, der åbner sim-indgangen, kan vores kunder nu komme online på blot 2 minutter med eSIM. Man downloader ens digitale simkort direkte i app’en efter bestilling, og så er man i gang.”
Fakta: Find ud af om du kan få eSIM til dit smartwatch
-
Apple Watch: For at få eSIM til dit Apple Watch, kræver det, at du har et Apple Watch 3 eller nyere med integreret eSIM. Sørg for, at din iPhone og dit Apple Watch er opdateret med den nyeste IOS-software.
-
Samsung: Du kan få eSIM til alle Samsung-ure, der har integreret SIM. Husk at Samsung-ure udelukkende kan parres med Samsung-mobil.”
Få at få et eSIM til dit smartwatch skal du være kunde hos eesy og sikre, at dit smartwatch har integreret SIM. Når dit nummer er aktiv hos eesy, kan du aktivere dit eSIM inde i ur-appen på din telefon. Du kan læse mere om, hvordan du aktiverer eSIM til dit smartwatch i eesy appen eller på den digitale selvbetjening.
Kontakter
Thomas ReklingPressekonsulent
Tlf:+4520915076thre@nuuday.dkFølg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
Nuuday udnævner Christian Thrane til CEO pr. 1. januar 202523.10.2024 09:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Christian Thrane udnævnes til ny CEO for Nuuday pr. 1. januar 2025, hvor han skal stå i spidsen for den næste fase af virksomhedens transformation. Han overtager efter Jon James, som har stået i spidsen de seneste 3,5 år.
Digital udfordrer når milepæl på 100.000 kunder1.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kun fire år efter eesy gik i luften, runder pioneren på lavprismobilmarkedet 100.000 kunder. Det er gået stærkt for den digitale frontløber, der har sat sig for at erobre et marked i benhård konkurrence om kunderne ved at gøre det så enkelt og nemt som overhovedet muligt at være kunde gennem en 100% digital brugeroplevelse.
Nuudays svar på udtalelser i medier om rettighedsbetaling20.8.2024 12:12:29 CEST | Pressemeddelelse
Der er i dag fremført udtalelser i medierne om, at Nuuday ikke betaler for brug af ophavsrettigheder, mens vores uoverensstemmelse med Copydan om modellen for rettighedsbetaling bliver vurderet ved domstolen. Det er ikke korrekt. Nuuday har konsekvent meddelt Copydan, at vi ønsker at betale det fulde beløb for brug af rettigheder, mens vi afventer domstolens afgørelse. Nuuday betaler fortsat alle Copydans fakturaer fuldt ud. Nuuday mener entydigt, at der skal være en fair betaling for rettigheder til danske kunstnere, og gennem årene har Nuuday kanaliseret milliarder af kroner til danske rettighedshavere. Nuuday mener også, at danske forbrugere skal betale en fair pris for brug af rettigheder, hvilket vi ikke mener et tilfældet i dag. Ifølge undersøgelser fra forskellige konsulenthuse er den gennemsnitlige ophavsretsbetaling i Danmark 5-7 gange højere end i de lande, vi normalt sammenligner os med. I løbet af de seneste ti år er kundebasen og tv-seningen faldet betydeligt, mens vores b
Fortsat stærk mobilvækst og all-time high kundetilfredshed13.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 12.000 nye abonnenter fortsatte Nuuday væksten på mobilområdet i andet kvartal. Samtidig fortsatte kundetilgangen på fibernettene, hvor der ved udgangen af Q2 var 14.000 flere abonnenter. Styrket af operationelle forbedringer og nye produktlanceringer i både forbruger- og erhvervsforretningen steg kundetilfredsheden til det højeste niveau nogensinde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum