Glade kunder fejrede åbningen af Lidl i Hirtshals

Der var glade ansigter og store forventninger, da Lidl torsdag åbnede sin nye butik på Doggerbanke 1 i Hirtshals. Sammen med borgmester Søren Smalbro (V) inviterede butikschef Benjamin Fridlund byens borgere indenfor til en dag fyldt med skarpe tilbud.

Borgmester Søren Smalbro (V) og butikschef Benjamin Fridlund klipper båndet til Lidls nye butik på Doggerbanke 1 i Hirtshals.

Vintervejret stod ikke helt mål med det høje humør hos de fremmødte, da discountkæden Lidl torsdag morgen åbnede sin første butik i Hirtshals på Doggerbanke 1.

Smilet var tilsvarende stort hos borgmester for Hjørring Kommune, Søren Smalbro (V) og butikschef Benjamin Fridlund, som efter en velkomst med taler synkront klippede det røde bånd med hver sin gyldne saks og erklærede butikken for åben.

”Mine kolleger og jeg har glædet os i månedsvis til at slå dørene op for butikken. Derfor er det ekstra dejligt, at så mange af byens borgere har valgt at dele denne skønne dag med os,” fortæller Benjamin Fridlund.

Begejstringen kunne også mærkes hos de fremmødte, som efter kaffe og kage fra Lidls bake off-afdeling gik på opdagelse i dagens mange knivskarpe tilbud. Kunder, som butikschefen og hans team ser frem til at lære endnu bedre at kende i fremtiden:

“Flere af mine kolleger er fra Hirtshals, mens jeg selv er ny i byen. For mig er god service og kundekontakt i øjenhøjde en vigtig del af kundeoplevelsen, og jeg nyder virkelig, at vi får mulighed for at skabe en forbindelse med vores kunder. Derfor glæder vi os meget til at blive en fast del af lokalsamfundet, og den positive modtagelse i dag giver os i den grad mod på mere,” siger den erfarne butikschef.

En stærk tilføjelse til byen

For mange af de fremmødte har åbningen af butikken været længe ventet. Det gælder også for den lokale handelsstandsforening, som deltog ved vores naboaften aftenen før, hvor interesserede borger i byen kunne se butikken inden den åbnede. Her holdt formand for Hirtshals Handel & Erhverv, Per Martensen, tale om den nye butiks betydning for byen:

“På vegne af Hirtshals Handel og Erhverv vil jeg gerne sige tillykke og et stort velkommen til Hirtshals. Vi er meget glade for at få Lidl til byen, og for at indbyggerne og besøgende i Hirtshals nu får endnu flere indkøbsmuligheder i deres hverdag, som sammen med Hirtshals andre butikker og seværdigheder vil danne rammen om et aktivt byliv,” udtalte formand, Per Martensen.

Hvis du gerne vil møde Benjamin Fridlund, hans team og ikke mindst tjekke den nye Lidl-butik ud, så finder du den på Doggerbanke 1, 9850 Hirtshals. Der er åbent mandag-søndag klokken 7-21.30