Sygeforsikringen ”danmark” vælger mit.dk til sine 2,7 millioner medlemmer
Sygeforsikringen ”danmark” har valgt mit.dk som kommunikationsplatform til medlemmerne. Med sine 2,7 millioner medlemmer bliver Sygeforsikringen ”danmark” mit.dks største kunde til dato. Mit.dk tages i brug omkring maj 2024.
Sygeforsikringen ”danmark” har ikke hidtil benyttet en digital post-løsning, men har nu valgt mit.dk til sikkert og nemt at kunne kommunikere med medlemmerne.
Mit.dk bliver integreret med ”danmark”s eget selvbetjeningsunivers gennem single sign-on (SSO), som gør det nemt for medlemmerne at servicere sig på tværs af platformene uden at skulle logge ind mere end én gang.
Sygeforsikringen "danmark" har valgt mit.dk af flere grunde, heriblandt, at det er en GDPR-sikker kommunikationsplatform, med verificerede afsendere og en personlig postkasse knyttet til et cpr-nummer. På den måde er Sygeforsikringen "danmark" sikker på, at medlemmerne modtager post, de kan stole på.
Fordi mit.dk allerede viser alle borgere digital post fra det offentlige og fra en lang række private aktører, ser Sygeforsikringen "danmark" en fordel i at benytte en platform, hvor danskerne allerede er. Sygeforsikringen "danmark" kommunikerer fortsat gennem deres egen selvbetjeningsløsning, men tilbyder med mit.dk medlemmerne en interaktiv og integreret løsning, der styrker medlemsrejserne og øger medlemsservicen.
"Vi har valgt mit.dk som kommunikationsplatform for at sikre en tryg og pålidelig kommunikation mellem ”danmark” og vores mange medlemmer. Med mit.dk kan vi effektivt servicere vores medlemmer og sikre, at de modtager og kan handle på vigtige beskeder," siger Allan Luplau, administrerende direktør i Sygeforsikringen ”danmark”.
Når løsningen tages i brug til maj, vil medlemmer af Sygeforsikringen ”danmark” få besked om vigtige ændringer i deres medlemskab i mit.dk og direkte der kunne udføre de nødvendige handlinger let og sikkert.
”Vi er stolte over at blive valgt som kommunikationsplatform til landets største medlemsforening. Sygeforsikringen ”danmark” får med mit.dk en sikker, brugervenlig og pålidelig platform til at videreudvikle deres medlemsrejser. Mit.dk indeholder mange muligheder og kan i fremtiden nemt udbygges til alt fra at afgive samtykke til indhentning og behandling af personfølsomme oplysninger,” siger Thomas Holst Demant, partner i Netcompany og ansvarlig for mit.dk.
Aftalen med Sygeforsikringen ”danmark” er den seneste i en række af nye store kunder til platformen. Senest har mit.dk vundet retten til at udvikle en model for næste generations digital post i Skotland samt en ny sikker arkivløsning til 2 millioner danske bankkunder gennem en aftale med BEC.
Kontakter
David TarpHead of PR and Public AffairsNetcompany
Tlf:24 85 24 53dtarp@netcompany.comKatrine KrebsKommunikationschef i Sygeforsikringen ”danmark”
Tlf:91 16 17 00kak@sygeforsikring.dkLinks
Følg pressemeddelelser fra Netcompany
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Netcompany
Netcompany bliver ansvarlig for at styrke samhandlen mellem Nordirland og Storbritannien17.12.2025 12:30:04 CET | Pressemeddelelse
Den britiske told- og skattemyndighed His Majestety’s Revenue and Customs (HMRC) har valgt Netcompany til en omfattende digital transformation af handel- og toldprocessen mellem Nordirland og Storbritannien.
Danmark baner vejen for suveræn AI: Milliardpotentiale og tusindvis af frigjorte hænder i det offentlige5.12.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med lanceringen af en suveræn europæisk AI-løsning kan Danmark og EU høste milliardgevinster i effektivitet og frigøre ressourcer i velfærden, der kan bruges på kerneopgaver i skoler, sundhedsvæsen, ældrepleje og sagsbehandling tæt på borgerne - uden at gå på kompromis med datasikkerhed og lovgivning.
Netcompany skal levere landsdækkende digital post-løsning til Skotland20.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter flere års udvikling af Skotlands digitale infrastruktur tager landet nu næste skridt. Den skotske regering har indgået et samarbejde med Netcompany om at levere en landsdækkende digital post-løsning, der skal styrke landets digitale fundament. Løsningen bygges på Netcompanys AMI-platform og skal forbinde alle skotske myndigheder og borgere.
Middelfart Sparekasse vælger Netcompany Banking Services’ platform efter fusionen med Nordfyns Bank6.11.2025 14:30:00 CET | Pressemeddelelse
Det bliver Netcompany Banking Services (NBS), der skal levere kernebank-løsningen til det fortsættende pengeinstitut efter fusionen mellem Middelfart Sparekasse og Nordfyns Bank. Dermed bliver det også NBS, der skal stå for den tekniske konvertering af de cirka 25.000 kunder fra Nordfyns Bank.
Netcompany introducerer banebrydende løsning med Heimstaden Bostad, PHM Group og Thylander28.10.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Netcompany indtræder på markedet for ejendomsadministration i et nyt strategisk samarbejde med Heimstaden Bostad, PHM Group og Thylander. Samarbejdet tager udgangspunkt i en ny løsning baseret på Netcompanys markedsledende og datadrevede administrationsplatform AMPLIO.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum