Andelskassens landbrugscenter opruster med driftig landbrugsrådgiver

Andelskassens Landbrugscenter i Nordenskov har ansat Otto Bækgaard som landbrugsrådgiver. Han kommer med solid erfaring og stor indsigt i landbrugsbranchen.

Otto Bækgaard er ny landbrugsrådgiver i Andelskassens Landbrugscenter

Otto Bækgaard er startet som landbrugsrådgiver i Andelskassens Landbrugscenter, der ligger i Nordenskov, men dækker både Jylland og Fyn. Han kommer med over 20 års erfaring inden for landbrugsøkonomisk rådgivning.

Det har altid ligget i kortene, at Otto skulle arbejde inden for landbruget. Otto er opvokset på en kvæggård ved Vildbjerg. Han har taget en alm. Landbrugsuddannelse og en uddannelse som landbrugstekniker, suppleret med en HD Finansiering. For kombinationen af at arbejde med landbrug og økonomi tiltaler Otto.

”Landbrugsbranchen har altid interesseret mig. Det er en branche i stor udvikling, og hvor ny viden hurtigt omsættes til forandring og nye tiltag. Der er kort vej fra forskning og forsøgsresultater til implementering på gårdene. En branche jeg ser frem til igen at blive en del af, og være landmændenes finansielle sparringspartner,” fortæller Otto.

Otto har tidligere været ansat i 16 år hos Nykredit som landbrugsrådgiver og før det som økonomikonsulent ved Sagro, dengang det hed Heden og Fjorden. De sidste halvandet år har han arbejdet med investeringsforvaltning ved Handelsinvest og Jyske Invest.

Med skiftet til Andelskassens Landbrugscenter glæder han sig til igen at arbejde fuld tid med landbrugsområdet og ikke mindst til igen at få den tætte kundekontakt.

”Jeg glæder mig til kundekontakten og at møde landmændene i hverdagen og sparre med dem om deres ønsker, behov og planer. Jeg bliver motiveret af at finde løsninger, der tilgodeser den enkelte kunde og at hjælpe dem på vej – måske endda inspirere dem til at se nye og andre veje. For nogle gange må vi finde andre veje for at opnå målet og få tingene til at lykkes,” siger Otto.

I Andelskassen arbejder man hver dag ud fra et mindset om, at alle har brug for gode relationer. Et værdisæt, der matcher godt med Ottos tanker.

”At blive en del af et landbrugscenter, hvor relationer er i fokus, er et tilvalg. Her er der mulighed for at besøge landmændene ude i deres eget køkken, i stalden eller marken, og jeg synes, det gør en stor forskel, at vi møder dem på deres hjemmebane og oplever deres hverdag. Det giver en bedre relation og gensidig tillid til hinanden, når vi har set hinanden i øjnene og talt åbent om tingene. Når vi ved, hvor vi har hinanden, kan vi meget bedre i fællesskab fastholde og udvikle en god, langvarig og konstruktiv relation,” slutter Otto af.

Otto bor i Herrup mellem Viborg og Holstebro på en lille landejendom sammen med sin hustru og et tvillingepar på 19 år. Gennem de sidste 20 år har Otto brugt sin fritid på at drive sit hobbylandbrug, men nu er jorden lejet ud for at have mere tid til familien og nogle ture på motionscyklen.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj og 18 afdelinger rundt i landet. I hele organisationen tager vi afsæt i, at vi tror på, at alle har brug for gode relationer. Det er det, der får os til at sige højt, at vi er mere end bare en bank. Vi er mennesker, der interesserer os for andre mennesker. Det præger vores rådgivning af både privat- og erhvervskunder.