Lidl fejrede åbningen af deres nye butik i Aabybro
Der blev serveret morgenbrød og kaffe til de mange fremmødte inden borgmester Mogens Gade (V) og butikschef Daniel Svane klippede det røde bånd og erklærede Lidls første butik i Aabybro for åbent.

Der var liv og glade dage, da Lidl torsdag morgen åbnede deres nye butik på Vestergade 2 i Aabybro. Omkring hundrede glade borgere var mødt op til morgenbrød, kaffe og gode åbningstilbud.
Efter mange ugers forberedelse og hårdt arbejde er det en lettet og glad butikschef, der kunne byde sine kunder inden for i sin spritnye butik:
“Mine kolleger og jeg er så glade for det store fremmøde ved åbningen i dag. Vi blev mødt af smil og positiv attitude, og det ønsker vi selvfølgelig skal fortsætte. Så nu er det bare at klø på. Vi vil være områdets foretrukne dagligvarebutik, og vi glæder os til at lære vores kunder endnu bedre at kende,” fortæller butikschef Daniel Svane, der har været i dagligvarebranchen siden han var 19 år gammel.
Naboaften var et hit
Netop nysgerrigheden om hvad Lidl har at tilbyde, virkede til at være et gennemgående tema hos de fremmødte på åbningsdagen. Det sås også aftenen før, hvor Daniel Svane og hans team afholdte naboaften for de lokale. Her mødte cirka 550 lokale op for at se butikken inden den åbnede.
Den store interesse overrasker dog ikke den erfarne butikschef:
“Vi har længe fornemmet og hørt fra medierne, at mange glædede sig til at Lidl kom til byen. Og beboerne i Aabybro virker bestemt til at være interesserede i, hvad vi har at tilbyde. Hvilket vi selvfølgelig er meget glade for,” siger han og fortsætter:
“I Lidl har vi et velafprøvet butikskoncept, et stort udvalg af bakeoff og blandt meget andet en masse spændende landetemaer at udforske. Hertil har vi fjernet momsen på frugt og grønt februar ud. Så det er bare med at gå på opdagelse i den nye Lidl.”
Aabybros nye Lidl-butik på Vestergade 2 har åbent hver dag fra kl. 7-21.30.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum