ARKEN Museum for Samtidskunst

ARKEN åbner dørene for ny samtidskunst fra den danske kunstscene

Season Opening Group Therapy, ARKEN
Season Opening Group Therapy, ARKEN Benedikte Bjerre, Lisa's Chickens (Farm Life), 2016/2021. Foto: Peter Bjerke ARKEN Museum for Samtidskunst

ARKEN Museum for Samtidskunst åbner dørene på vid gab den 29. februar kl.18.30-21.30 og inviterer alle gratis indenfor til Season Opening i forbindelse med åbning af ny udstilling 'Group Therapy - Ny Samtidskunst'.  I en tid med krige, konflikter og klimakollaps for blot at nævne et udpluk af klodens udfordringer, har vi – verden – brug for at være sammen i samme rum og turde være uenige, mens vi er nysgerrige på hinandens forskelligheder og forskellige verdensyn.

ARKEN har netop modtaget en stor donation fra Ny Carlsbergfondet til at købe ny samtidskunst fra den danske kunstscene til museets samling. Mange af disse værker bliver vist frem for første gang den 29. februar 2024.  Ialt 17 kunstnere/kunstnerduoer vil vise deres kunst frem.

Season Opening Group Therapy, ARKEN

Kunst og arkitektur i verdensklasse

ARKEN har en af Skandinaviens fineste samlinger af samtidskunst.

ARKENs samling indeholder flere end 400 værker. Det er dansk, nordisk og international samtidskunst primært fra perioden efter 1990.

Følg pressemeddelelser fra ARKEN Museum for Samtidskunst

Flere pressemeddelelser fra ARKEN Museum for Samtidskunst

Monumental verdenskunst og kritisk slagkraft på ARKEN i 202414.12.2023 14:54:14 CET | Pressemeddelelse

Publikum kan glæde sig til at opleve britisk-indiske Anish Kapoor – en af verdens førende samtidskunstnere – på ARKEN Museum for Samtidskunst i 2024. Den store soloudstilling med monumentale skulpturer og installationer er Anish Kapoors første i Skandinavien. Også den helt nye danske samtidskunst og værker i stor skala af Ursula Reuter Christiansen er på udstillingsprogrammet. Den klimakritiske fransk-schweiziske Julian Charrière vises for første gang i en solopræstation i Danmark.

ARKEN udstiller uopførte murstensskulpturer af Per Kirkeby2.10.2023 14:04:42 CEST | Pressemeddelelse

Per Kirkebys murstensskulpturer er et kapitel af kunstnerens virke, der i disse år får stor og fornyet opmærksomhed, og derfor udstiller ARKEN Museum for Samtidskunst til efteråret 13 af Kirkebys monumentale murstensskulpturer. Hovedparten har aldrig været bygget eller vist for offentligheden før. Udstillingen BRICKS – PER KIRKEBY markerer også 50-året for hans første murstensskulptur i byrummet.