Lokalkendt butikschef står i spidsen for Østerbros første tobak- og nikotinfri dagligvarebutik

Lidl er i gang med en større ekspansion i Københavnsområdet, og dagligvarekæden kan nu afsløre åbningsdatoen for næste nyåbning: torsdag d. 22. februar klippes båndet til Lidls nye butik på Østerbrogade 111-113. Butikschefen er så lokal, som man kan blive.

De nu tidligere øde butikslokaler på Østerbrogade 111-113 i København vil inden længe igen summe af liv, når dagligvarekæden Lidl d.22. februar åbner deres nyeste butik i Hovedstaden. Butikschef Adam Poulsen er født og opvokset i området. Nu vil han være de lokales foretrukne købmand.

Det bliver ikke mere lokalt, når Lidl torsdag d. 22. februar åbner deres seneste butik i København på Østerbrogade 111-113 med den erfarne butikschef Adam Poulsen i front. Han er nemlig født og opvokset i området.

Adam Poulsen har dog ikke boet i det indre København hele sit liv. Karrieren som købmand har blandt andet bragt ham forbi Gedser og Kalundborg, hvilket har givet ham en række erfaringer i rygsækken fra sin tid væk fra storbyen:

“Jeg oplevede, at der udenfor de store byer er et helt særligt sammenhold i lokalsamfundene. Det ses også i den lokale dagligvarebutik, hvor man er på fornavn med butikspersonalet og den lokale købmand,” fortæller den nu 47-årige butikschef og fortsætter:

“Jeg ved, at det giver en bedre kundeoplevelse, når man altid kan både småsnakke med og søge hjælp hos personalet og butikschefen. Det er mit ønske at lede butikken her på Østerbrogade i mange år fremover, så det er en mentalitet, som jeg ønsker, vi også skal have i den nye butik," siger Adam Poulsen med et smil.

Med sig tager Adam Poulsen 19 kolleger, som er håndplukket blandt andre Lidl-butikker samt fra lokalområdet.

En speciel butik på flere måder

Den nye Lidl-butik på Østerbrogade skiller sig ud fra det mere traditionelle Lidl-setup på flere måder. Først og fremmest på placeringen og udformningen, da Lidl har opkøbt og nedrevet dele af bygningskomplekset på adressen for at få plads til butikslokalerne på over 1200 kvm.

Butikken er nu at finde mellem to boligblokke og med vinduesfront ud mod Østerbrogade. Som en del af aftalen har Lidl indrettet taget af butikken som taghave og rekreativt område for beboerne i de to andelsforeninger, der omgiver butikken.

For butikkens kommende kunder vil en del af indholdet af butikken også være anderledes. Der vil nemlig som den første dagligvarebutik på Østerbro ikke være tobak- og nikotinprodukter på hylderne. Det glæder Jesper Jessen-Kampp, formand for Kræftens Bekæmpelse København

”Det er helt fantastisk, at Lidl tager samfundsansvar og åbner en butik på Østerbrogade uden salg af tobaks- og nikotinprodukter. Ved at begrænse tilgængeligheden gør de deres for at færre børn og unge starter et nikotinforbrug. Jeg håber, og ser frem til, at andre dagligvarebutikker, kiosker og slikbutikker i hovedstadsområdet følger trop.”

Forud for åbningen af butikken vil der onsdag d.21. februar være mulighed for at deltage i naboaften, hvor alle interesserede borgere med invitation kan besøge butikken og se den inden den åbner. Der er ikke mulighed for at handle i butikken på selve aftenen, men der vil være smagsprøver på et udvalg af Lidls produkter.

I perioden op til åbningen af butikkerne bliver der sendt invitationer til lokalområdet. Så hold øje med postkassen.

Hvis du gerne vil møde Adam Poulsen, hans team og ikke mindst tjekke den nyeste Lidl-butik ud, så finder du den på Østerbrogade 111-113, 2100 København. Der er åbent mandag-søndag klokken 7-21.30. På åbningsdagen åbner butikken dog først kl.08.00.

Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.