Stor lokal opbakning til åbningen af Lidls første tobak- og nikotinfrie butik på Sjælland

Lidl har åbnet deres anden butik i Kastrup, og det markerer samtidig Sjællands første dagligvarebutik uden tobak og nikotin. Butikschef Annika Maass var overvældet over den varme velkomst til den nye butik, der tiltrak mange besøgende både til naboaftenen og den officielle åbning i morges.

Annika Maass, butikschef for den nye Lidl-butik, klippede den røde snor til butikken torsdag morgen.

I dag slår dagligvarekæden Lidl dørene op til deres nye butik på Kongelundsvej 479 i Kastrup. Det er ikke blot Lidls butik nummer 146, men også Sjællands første dagligvarebutik uden tobak og nikotin på hylderne. Mange morgenfriske borgere var mødt op for at være blandt de første til at handle i den helt nye butik.

"Jeg er stadig fuldstændig overvældet af den varme velkomst, vi har modtaget fra byen. Cirka 700 personer deltog i vores naboaften i går, og i dag er billedet det samme. Vi har set frem til at komme i gang i lang tid, så i dag er virkelig en festdag for os. Vi har fyldt hylderne med gode åbningstilbud og frisk frugt og grøntsager, som man som Lidl Plus-kunde kan købe uden moms i hele februar," udtaler en begejstret Annika Maass, der er butikschef i Lidl på Kongelundsvej 479.

At butikken er tobak- og nikotinfri, ser Annika kun som et stort plus:

"Jeg er stolt af at stå i spidsen for den første dagligvarebutik på Sjælland, der ikke sælger tobak og nikotin. Personligt synes jeg, det er fedt, at vi i Lidl tager stilling til, hvad vi sælger. På samme måde som vi heller ikke sælger energidrikke til unge under 16 år. Det føles godt.”

På fornavn med flere kunder

Siden september sidste år har Annika Maass arbejdet i Lidls butik, der ligger blot fire kilometer længere nede ad Kongelundsvej. En ting, der har overrasket hende positivt, er, hvor meget folk i byen kommer hinanden ved.

"Jeg har arbejdet i flere andre dagligvarekæder, men jeg har aldrig før oplevet at være på fornavn med så mange kunder, som jeg er her i Kastrup. Det er virkelig hyggeligt og gør bare hverdagen i butikken sjovere, når man også har en personlig relation til kunderne. Så den gode kundeoplevelse vil jeg helt sikkert lægge vægt på at skabe sammen med mit dygtige team i butikken," fortæller Annika Maass.

Gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Kongelundsvej 479 i Kastrup hver dag fra kl. 7-21.30.

Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.