3 skruer op for 5G-netværket i Lyngby

Teleselskabet 3 skruer nu op for 5G-signalet i Lyngby. Med den nye masteposition på Bagsværd Møllevej får flere af 3’s kunder nu adgang til lynhurtigt internet og langt hurtigere up- og downloadhastigheder både til mobilen og til det mobile bredbånd.

Teleselskabet er i øjeblikket i gang med at udrulle det topmoderne og lynhurtige 5G-netværk i hele landet. Nu er turen altså kommet til den sydvestlige del af Lyngby, hvor lokale erhvervsdrivende, husholdninger og bl.a. de mange beboere på Nybrogård Kollegiet får mulighed for at koble sig på 3’s netværk med både mobilen og via internettet med et internetabonnement fra teleselskabet.

Det glæder netværkschef hos 3 Kim Christensen, at kunderne nu kan få adgang til 3’s netværk:

“Vi arbejder intenst med at sætte 5G-udstyr op i alle vores eksisterende mastepositioner, og derfor er det en fornøjelse at se, at vi kan gøre en positiv forskel for lokalsamfundet i Lyngby, hvor vi nu skruer op for 5G-netværket. Det gør ikke alene, at 3’s kunder i området får hurtigere internet på mobilen og derhjemme. Det har også betydning for det lokale erhvervsliv og deres muligheder for at bruge 5G-baseret teknologi i deres forretning. Derfor er vi stolte over at kunne levere en vigtig del af infrastrukturen til Lyngby,” siger han.

3 er i øjeblikket tæt på at være i mål med at opgradere det eksisterende netværksudstyr til 5G i sit landsdækkende telenetværk. Det forventes, at teleselskabet er helt færdige med at opsætte 5G-udstyr i dets eksisterende mastepositioner i første kvartal af 2024.

Parallelt med udskiftningen af udstyr i det eksisterende netværk sætter 3 også mere end 900 nye mastepositioner op over hele landet for at gøre netværket endnu mere finmasket og sikre endnu bedre dækning til 3’s kunder i fremtiden.

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,5 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i et Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.