SOS International flytter til Ørestaden

I 27 år har telefonerne kimet hos SOS International på Nitivej på Frederiksberg. Til september flytter virksomhedens hovedsæde, inklusive alarmcentralen for rejseassistance, til større og mere tidssvarende lokaler.

Når sommeren lakker mod enden, og de nordiske rejsende er vendt hjem fra sommerferie, pakker SOS International flyttebilerne og rykker til Fairway House i Ørestaden. Som navnet antyder, ligger den nye lokation med udsigt over golfbanerne ved Amager Fælled.

- Vi har været igennem en intens søgeproces for at finde det helt rigtige sted at flytte hen. Vores nuværende lokaler på Frederiksberg kan ikke længere imødekomme vores behov. Vi har for lidt plads, og vi trænger til fysiske rammer, der kan være med til at gøre vores arbejdsliv lidt rarere, siger Jan Sigurdur Christensen, administrerende direktør, SOS International.

Det er blandt andet mødelokaler, mulighed for et bedre fysisk arbejdsmiljø, flere fælleslokaler og mere lys og luft, der har været søgekriterierne i jagten på nye lokaler. Samtidig har det været et krav, at der skal være gode adgangsforhold med offentlig transport.

Anden flytning i historien
Det er ikke første gang SOS International flytter hovedkontor. I november 1997 kørte flyttebilerne fra Vesterbrogade 74 i København til Nitivej 6 på Frederiksberg. Og indtil slutningen af 1970’erne havde SOS International adresse på Meldahlsgade.

Lejemålet på Frederiksberg er gennem årene blevet istandsat og ommøbleret flere gange for at følge med udviklingen af medarbejdere og arbejdsformer. Ved indflytningen i 1997 talte medarbejderne omkring 100 - i dag har cirka 500 ansatte deres arbejdsplads på Nitivej 6. I en overgang har SOS International desuden haft lejemål med kontorer på Nitivej 10.

Mere om Fairway House
I Fairway House på Arne Jakobsens Allé 7, 4.-6. sal får SOS International højt til loftet, godt lysindfald og åben udsigt over Amager Fælled, Royal Golf Center og Københavns skyline.

Bygningens fællesområder er nyrenoverede, og lejemålet bliver istandsat efter SOS Internationals ønsker og behov før indflytning.

Fairway House er ejet af Corem Property Group, er opført i 2012 og har den bedste Energimærkning, et hus på opførelsestidspunktet kunne opnå.

SOS International flytter ind i Fairway House på Arne Jacobsens Alle. Foto: Corem Property Group Denmark / SOS International
Kontorerne på Nitivej ved indflytningen i november 1997. Det åbne storrumskontor var efter tidens forhold moderne. Foto: SOS International / privatfoto
På Arne Jacobsens Alle får SOS International højere til loftet og mere lys ind ad vinduerne. Foto: Corem Property Group Denmark
Jan Sigurdur Christensen, CEO, SOS International