Daniel har været købmand hele sit arbejdsliv: Nu skal han stå i spidsen for Lidl i Aabybro

Fra assistent til butikschef: Daniel Svane har arbejdet i dagligvarehandlen hele sit arbejdsliv. Når Lidl d. 15. februar åbner sin nye butik i Aabybro bliver det med den erfarne butikschef i front. Han glæder sig til at byde de lokale beboere velkommen.

Daniel Svane er et kendt ansigt i dagligvarehandlen i det Nordjyske, hvor han er i gang med sin anden periode hos dagligvarekæden Lidl. Nu griber den erfarne butikschef tøjlerne ved Lidls nye butik på Vestergade 2 i Aabybro, som åbner torsdag d.15. februar.

Som teenager bestod hverdagen for Daniel Svane af lige dele skole og træning. Målet var at blive elitesvømmer, men da lommepengene skulle suppleres med et fritidsjob som butiksassistent i den lokale dagligvarebutik, blev kærligheden i stedet hurtigt kastet på dagligvarehandlen og købmandskabet.

Siden da har han ikke kigget sig tilbage, og når Lidl torsdag den 15. februar åbner sin nye butik på Vestergade 2 i Aabybro, bliver det med den nu 32-årige Daniel Svane ved roret som butikschef. En lederrolle, som han har arbejdet sig op til med flid og hårdt arbejde, og som han føler sig godt tilpas i:

“Vi har samlet et stærkt hold af erfarne Lidl-folk og kendte ansigter fra lokalområdet, som jeg glæder mig meget til at stå i spidsen for. Den gode kundeoplevelse starter ved personalet, så det bliver min fornemmeste opgave at sørge for, at alle ansatte i butikken bliver set og hørt. Så ved jeg, at kunderne vil blive mødt med et smil,” fortæller Daniel Svane, som har været i dagligvarebranchen siden han var 19 år gammel.

Stærkt butikskoncept – uden tobak og nikotin

Den nye butik på Vestergade 2 ligger centralt i byen og står nu skarpt og opdateret til åbningen efter Lidls moderne butikskoncept. I butikken kan kunderne gå opdagelse i Lidls brede sortiment til stærke priser samt i butikkens store afdeling med frugt og grønt, som kæden tilbyder uden moms i hele februar.

Og så er der desuden en klar forskel på Lidls nye butik og konkurrenterne længere ned ad vejen:

“Aabybro bliver vores tredje Nordjyske butik uden tobak- og nikotinprodukter på hylderne. Initiativet er blevet godt modtaget i Hjørring og Hurup Thy, så vi er selvfølgelig interesserede i at se hvordan borgerne i Aabybro reagerer på den nye butik,” siger Mads T. Nielsen, udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl.

Daniel Svane er spændt på at stå i spidsen for den nye butik:

“Der er allerede rift om kunderne i Aabybro, så vi skal præstere på højeste niveau og tilbyde den bedste kundeoplevelse og nye anderledes indkøbsmuligheder for kunderne. I Lidl står vi stærkt på frugt og grønt, vores store bakeoff-afdeling og lækre produkter fra hele verden, som ikke findes andre steder i byen. Så der er masser af grunde til at kigge forbi Aabybros nyeste og mest spændende dagligvarebutik,” siger Daniel Svane med et smil.

Onsdag d.14. februar vil der være mulighed for at deltage i en naboaften, hvor alle interesserede borgere med invitation kan besøge butikken og se den inden den åbner. Der er ikke mulighed for at handle i butikken på selve aftenen, men der vil være smagsprøver på et udvalg af Lidls produkter.

I perioden op til åbningen af butikkerne bliver der sendt invitationer til lokalområdet. Så hold øje med postkassen.

Hvis du gerne vil møde Daniel Svane, hans team og ikke mindst tjekke den nyeste Lidl-butik ud, så finder du den på Vestergade 2, 9440 Aabybro. Der er åbent mandag-søndag klokken 7-21.30.

På åbningsdagen åbner butikken dog først kl.08.00.