Saxo reagerer på erhvervslivets efterspørgsel på digitale bøger og lancerer ny app og webshop

Et mere hybridt arbejdsmarked kalder på nye løsninger. Nyt forretningsben hos Danmarks største onlineboghandel er tilpasset erhvervslivet anno 2024 og skal optimere virksomheders bogindkøb.

SaxoAccess

Saxo har netop lanceret Saxo Access, der er en webshop med digitale bøger med tilhørende app, der skal gøre det nemt og enkelt for virksomheder at indkøbe e- og lydbøger til deres medarbejdere. Initiativet er en direkte respons på en stigende efterspørgsel på digitale læseløsninger fra erhvervslivet. Saxo Access skal bl.a. eliminere udfordringer forbundet med tilgængelighed samt omkostnings- og tidskrævende fragt på tværs af lokationer og landegrænser.

Arbejdsmarkedet har for de fleste forandret sig markant de seneste år, og hybridarbejde er blevet mere reglen end undtagelsen for mange virksomheder. Særligt det danske arbejdsmarked scorer ifølge en vidensrapport udgivet af Branchefællesskaberne for Arbejdsmiljø og Arbejdsmiljørådethøjt ift. andelen af hybridarbejde sammenlignet med andre europæiske lande. Det kalder på løsninger, der kan rumme og ramme et arbejds- og erhvervsliv i bevægelse.

Saxo Access er skabt med fokus på at gøre det nemt for virksomheder at indkøbe digitale bøger i større mængder. Hidtil har det været en besværlig og tidskrævende affære med manuelle processer og fordelinger samt forvirring ift. læseprogrammer.

Med Saxo Access' brugervenlige grænseflade kan virksomheder hurtigt og problemfrit købe digitalt indhold, hvor e- og lydbøgerne bliver fordelt automatisk til et ubegrænset antal medarbejdere ved køb, og derved sparer virksomhederne både tid og ressourcer. Alle bøger kan læses og lyttes i Saxo Access' nylancerede app, hvor et personligt bibliotek sammensættes.

Virksomheder kan i Saxo Access' webshop vælge mellem et bredt udvalg af e- og lydbøger indenfor fag- og skønlitteratur på dansk og engelsk, hvor de specifikke forretningsbehov og interesser bliver tilgodeset.

Hos Saxo forstår man betydningen af bæredygtighed i erhvervslivet. Saxo Access støtter op om virksomheders ESG-ambitioner ved at tilbyde et mere miljøvenligt alternativ til traditionelle trykte materialer. Digitale bøger reducerer papirforbruget og mindsker de klimamæssige aftryk forbundet med fragt.

Jeppe Vestergaard Trier, COO hos Saxo og Head of Saxo Access, udtaler:

"Hos Saxo er det helt afgørende, at vi udvikler os i takt med den verden, der omgiver os, og vi har mærket en betydelig stigning i interessen for digital læsning i vores business to business-dialoger. Saxo Access imødekommer forandringen i manges arbejdsliv og den urgency som virksomheder kan stå i, hvad enten det er ift. remote work, et hurtigt opstået behov f.eks. til en konference samt en ukompliceret fordeling af litteratur på tværs af afdelinger og landekontorer."

Læs mere om Saxo Access her

Om Saxo

Saxo er Danmarks største onlineboghandel og en af de mest populære lyd- og bogstreamingtjenester.

Hos Saxo står vi altid klar til at hjælpe pressen med blive klogere på læse- og lyttevaner. Er du journalist og vil vide mere om, hvordan bogmarkedet ser ud fra Saxos perspektiv, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi stiller gerne vores data til rådighed f.eks. til historier om tendenser og udviklingen på bogmarkedet og bidrager med vores indsigt i litteraturens verden.

Se vores seneste bogmarkedsindeks eller læs den nyeste rapport om danskernes læsevaner 'Sådan læser vi 2023'

Følg pressemeddelelser fra Saxo.com

Flere pressemeddelelser fra Saxo.com