Ny Lidl-kampagne skal få børn til at spise mere frugt og grønt
Lidl vil gerne fremme sundere kostvaner. Samtidig med at Lidl fjerner momsen på frugt og grønt i februar, lanceres en ny kampagne med formålet om at motivere flere børn til at spise mere frugt og grønt. Kampagnen ’Vegesaurerne’ består af 20 tegnefilmsepisoder med dinosaurer, der repræsenterer forskellige frugter og grøntsager.
Den seneste tid har Lidl sat meget fokus på sundhed gennem flere kampagner, der gør det lettere for danskerne at vælge sundere kostvaner til. Nu lancerer dagligvarekæden endnu en kampagne, der specifikt henvender sig til børn med det formål at motivere dem til at spise mere frugt og grønt.
Kampagnen ’Vegesaurerne’ varer fra den 28. januar til den 2. marts og omfatter 20 fem minutters lange episoder af animerede tegnefilm med dinosaurer, der repræsenterer forskellige frugter og grøntsager. Hver søndag bliver fire episoder frigivet på Lidls hjemmeside. Samtidig får kunderne udleveret en samlepakke med en af i alt 16 forskellige Vegesaurer figurer, hver gang de køber for 100 kr. . Desuden kan Lidl-Plus kunder samle mærker ved køb for 100 kr. og når man har samlet 5 mærker, opnår kunden en kupon i appen, som kan indløses til en af de fire plys-vegesaurer.
"I Lidl lægger vi vægt på sund kost og stræber efter at gøre det lettere for vores kunder at træffe sundere valg. Det kan være udfordrende at gøre grøntsager tiltrækkende, så vi håber, at Vegesaurerne kan skabe et inspirerende univers for børn, der forhåbentlig stimulerer en større nysgerrighed omkring frugt og grønt,” fortæller Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Fokus på bevidst ernæring
Vegesaurer-kampagnen er seneste initiativ i dagligvarekædens arbejde for sundhed og bevidst ernæring. Senest var Lidl de første i Danmark til at sænke prisen på plantebaseret kost, ligesom kæden for nyligt har lanceret forbrugerkampagnen ‘Bælg Mig’, der har fokus på bælgfrugter i Lidls to CSR-testbutikker i Aarhus og København.
I februar sidste år indledte Lidl desuden en proces med at stoppe markedsføring rettet mod børn af fødevarer, som er klassificeret som usunde af sundhedsorganisationen WHO, ligesom kæden vil fjerne børnemotiver på egne mærker inden udgangen af 2025, herunder eksempelvis løven på cornflakes-pakken.
"Vi er i fuld gang med at gennemgå og optimere vores sortiment og markedsføring, så det afspejler vores ønske om at være en ansvarlig aktør på det danske dagligvaremarked. I 2018 gik vi for eksempel forrest og satte som den første dagligvarekæde aldersgrænsen op ved køb af energidrikke med højt koffeinindhold, ligesom vi var de første i branchen til at fjerne tobak- og nikotinprodukter i alle vores nyetablerede butikker og udfase det helt fra vores sortiment inden udgangen af 2028." udtaler Maria Lovecchio.
Fakta om Vegesaurerne
- Kampagnen varer fra den 28. januar til den 2. marts.
- Der udkommer 20 episoder af sæson 1 af Vegesaurerne.
- Hver episode varer 5 min.
- Hver søndag udkommer 4 nye episoder på Lidl.dk/vegesaurerne, fra søndag den 28. januar til og med søndag d.25. februar.
- For hver 100 kr. man køber for, får man en samlepakke med en Vegesaurer-figur (der er 16 forskellige figurer i alt)
- For hvor 100 kr. man køber for i Lidl Plus får man 1 mærke. Når man har 5 mærker, får man en kupon i Lidl Plus appen, som kan indløses til en Vegesaurer bamse (der er 4 forskellige bamser i alt).
Lidl Plus-appen kan downloades gratis og har flere kundefordele. Udover at kunne optjene mærker til Vegesaur-bamser og samlepakker, får man også alle Lidl-kvitteringer samlet ét sted, adgang til skarpe kupon-tilbud og online tilbudsaviser lige ved hånden.
Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Præstø har fået sin første Lidl18.7.2024 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen stod kunderne i kø for at besøge Præstøs nyeste butik, da dagligvarekæden Lidl åbnede dørene på Næbvej 1. Efter at have fået smurte sandwich og frisk kaffe kunne de strømme ind i butikken, få smagsprøver på Lidls produkter og gå på opdagelse i dagens gode tilbud.
Præstøeren Annika tager tøjlerne som butikschef i hjembyens første Lidl4.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl er nu parat med åbningsdagen for dagligvarekædens første butik i Præstø. Torsdag d.18. juli klokken 8 kan kunderne således udforske butikkens mange gode tilbud og hilse på et velkendt ansigt. Butikschef Annika Eid har nemlig boet i Præstø siden hun var 14 år og er nu opsat på at give den bedste indkøbsoplevelse i byen.
Vigtig kundeinformation vedrørende ”Farofa 400 g”3.7.2024 18:49:47 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder Farofa 400 g med Bedst før 07.10.2024 batch nr. PL 158, da produktet er harsk.
Første Lidl Innovate produkt er allerede på hylderne3.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I december lancerede dagligvarekæden Lidl i samarbejde med Food & Bio Cluster Lidl Innovate. Formålet er at støtte danske iværksættere og små virksomheder med innovative fødevareprodukter og give dem hyldeplads. Nu kommer de første produkter fra forløbet på hylderne. Det er produkterne fra det danske startup BRØL, som brygger øl af overskudsbrød.
Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum