Lidl Danmark

To lokale produkter fra Lidls ’En Bid af Danmark’-serie er nomineret til årets bedste private label-produkter i Europa

Del

Lidls private label-serie, 'En Bid af Danmark', trækker ikke kun opmærksomhed i Danmark, men også internationalt. To produkter fra serien er netop blevet nomineret i hver deres kategori som årets bedste private-label produkt i Europa. For de danske leverandører af Hedekaffe og Mammen Mejerierne repræsenterer nomineringen en betydelig anerkendelse og samtidig en mulighed for at opnå international opmærksomhed omkring deres lokale produkter.

Hedekaffe og Mammen Ost fra Lidls ’En bid Af Danmark’-serie er nomineret til at blive årets bedste private label-produkter i hver sin kategori.
Hedekaffe og Mammen Ost fra Lidls ’En bid Af Danmark’-serie er nomineret til at blive årets bedste private label-produkter i hver sin kategori.

Hvert år kårer branchemagasinet European Supermarket Magazine de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af 23 europæiske lande – og i år er to af Lidls produkter fra private-label serien ’En Bid af Danmark’ nomineret. Det gælder Hedekaffe og Mammen Mejerierne, to jyske leverandører, som leverer til Lidls private label-serie, der udelukkende består af danske produkter af høj kvalitet. 
 
"Det er en stor anerkendelse at to af vores 'En Bid af Danmark'-produkter er blevet nomineret som årets bedste private label-produkter i Europa. Det understreger ikke kun opmærksomheden omkring vores produktserie, men det er især også en hyldest af dem, der står bag produktet, som dagligt arbejder på at skabe danske produkter af høj kvalitet til vores kunder," udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl og fortsætter: 
 
”Med ’En Bid af Danmark’ er vores ambitioner først og fremmest at sætte mere af smagen af Danmark på bordet, men også at støtte lokale leverandører i deres stræben efter at nå ud til nye markeder. Både Hedekaffe og Mammen Mejerierne repræsenterer et betydeligt potentiale i denne sammenhæng.”  
 
Lokale kræfter drømmer om eksport til flere europæiske lande  
I kategorien 'Coffee, Tea & Hot Drinks' har Hedekaffe opnået en nominering for deres espressobønner. For syv år siden grundlagde Bjørn Toft Mathiesen Hedekaffe med en mission om at forbedre kaffesmagen ved at fokusere på ristningen, som han mener ofte overses i kaffeprocessen. Derfor rister han og hans kolleger personligt bønnerne på deres risteri i Ulfborg i Vestjylland. For to år siden indgik Hedekaffe et samarbejde med Lidl, og siden da har den jyske virksomhed oplevet en betydelig vækst. 
 
"Da vi kom på hylderne i Lidl oprustede vi med nye maskiner og flere medarbejdere. Før det så nogle måske vores virksomhed som et hobbyristeri, men nu er vi i 145 dagligvarebutikker, og vi bliver opfattet som den seriøse virksomhed, vi er. Når jeg ser Hedekaffe på listen over nominerede til en sådan pris, så tør jeg godt drømme stort. Vi håber og arbejder på at udvide til andre markeder, og Lidl i Sverige kunne helt sikkert være et spændende marked for os," udtaler Bjørn Toft Mathiesen, ejer og rister hos Hedekaffe. 
 
I kategorien 'Dairy Products' er Mammen Mejerierne nomineret for deres specialost, Tange Sø Ost, navngivet efter Tange Sø, der ligger i nærheden af Mammen, hvor osten produceres. Mammen Mejerierne har lavet danske oste siden 1953 og medejer Peter Staunsbæk, som er tredje generation i familievirksomheden, er overbevist om, at nyheden om den internationale nominering ville have gjort hans farfar stolt. 
 
"Vi er utroligt stolte over at være nomineret som den eneste ost i mejerikategorien, og så endda med en specialost. Det er en betydelig anerkendelse af vores produkt og kvalitet, også uden for Danmarks grænser. Flere af vores oste er så heldige at være en del af Lidls 'En Bid af Danmark'-serie, og det har været med til at åbne døre for os på nye markeder. Vi er allerede til stede i Lidl Polen, og vi drømmer om at komme på det svenske og tyske marked på et tidspunkt," udtaler Peter Staunsbæk, teknik- og udviklingschef hos Mammen Mejerierne. 
 
Vinderne af European Private Label Awards 2024 kåres medio marts. 
 
Vil hjælpe flere danske iværksættere med at komme på hylderne 
Lidl har for nylig indgået et samarbejde med Food & Bio Cluster Denmark om forløbet ’Lidl Innovate’. Her er formålet at få flere danske iværksættere til at lykkes med at få deres varer på hylderne i discountkæden. Det skal blandt andet ske igennem sparring, deling af konkret viden og potentielt samarbejde om salg til detail. 
 
”Vi har det seneste år eksporteret produkter fra dygtige og innovative danske leverandører for 1,5 mia. kroner til Lidl-butikker udenfor Danmark, og vi er på den måde med til at skabe danske eksportsuccesser. Vores mål med dette samarbejds- og iværksætterforløb er at udvikle endnu flere danske virksomheder til gode forretninger og give dem mulighed for at komme på hylderne – først i vores danske butikker og senere måske i flere lande," siger Maria Lovecchio.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse

Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye