Telia Danmark

Q4 2023: Telia Danmark vækster kundetilfredsheden og kundebasen

Del

Telia Danmark melder om fortsat vækst i kundebasen samt rekordhøj kundetilfredshed.

Telia har i løbet af 2023 forbedret mobilnetværksoplevelsen markant som følge af færdiggørelsen af 4G- og 5G-netværksopgraderingen i Danmarks 60 største byer og forbedringer af netværkskvaliteten langs de nationale hovedtransportkorridorer.
Telia har i løbet af 2023 forbedret mobilnetværksoplevelsen markant som følge af færdiggørelsen af 4G- og 5G-netværksopgraderingen i Danmarks 60 største byer og forbedringer af netværkskvaliteten langs de nationale hovedtransportkorridorer.

Ved udgangen af ​​2023 udgjorde Telia Danmarks kundebase 1.988.000 sim-kort (1.685.000 i Q4 2022) bestående af 1.287.000 mobilabonnementer og 701.000 IoT/M2M-løsninger.

Bredbåndsbasen, der også tæller den populære 5G-Internetløsning, voksede med 5.000 til samlet set 79.000 kundeforhold i løbet af fjerde kvartal.

"Vi fortsætter med at levere gode resultater og øge kundebasen. Den positive udvikling skyldes en meget stærk indsats fra alle medarbejdere gennem 2023, hvilket har resulteret i en rekordhøj kundetilfredshed. Jeg er meget glad for, at medarbejdertilfredsheden følger samme udvikling, og er på det højeste niveau nogensinde. Vores resultater er særligt imponerende, da 2023 har været et transformativt år for Telia Danmark”, siger Petr Cermak, CEO i Telia Danmark.

Rekordhøj kundetilfredshed

Telias Danmarks kundetilfredshed (rNPS) er steget med 30% i strategiperioden og nåede i sidste kvartal af 2023 det højeste niveau nogensinde. Resultatet er drevet af en lang række tiltag som fx bedre produkt- og netværksoplevelser, forbedret kundeoplevelse i alle kanaler, bedre tilgængelighed i kundeservice, opgraderede selvbetjeningsløsninger, optimerede velkomstforløb til nye kunder og betalingsprocesser samt personaliseret kundekommunikation. Tilføjelsen af Podimo og introduktionen af ​​Pre-loved, hvor Telia nu tilbyder brugte telefoner i butikkerne, påvirkede også kundetilfredsheden positivt i fjerde kvartal.

Det samme er medarbejderengagementet

Telia Danmarks medarbejderengagement fortsætter med at stige ifølge de halvårlige undersøgelser via Glint-metodologien. People Pulse-undersøgelsen fra oktober 2023 havde en svarprocent på 93% og viste et rekordhøjt "eEngagement" på 83. Til reference er det globale Glint-benchmark på 77.

Netværksforbedringer i 2023

I løbet af 2023 gennemførte Telia opgraderingen af 4G- og 5G-netværket i Danmarks 60 største byer og forbedrede netværkskvaliteten langs de nationale primære transportkorridorer, hvilket resulterede i væsentlige forbedringer i mobilnetværksoplevelsen.

Telia Erhverv vinder for bedste telefoniske kundeservice

Telia Erhverv vandt prisen for bedste telefoniske kundeservice ved Wilke Kundeserviceaward 2023 og scorede højere end branchegennemsnittet på fem ud af seks målepunkter for kundetilfredshed og service. Juryen fremhævede blandt andet Telia Erhvervs minimale ventetider og hurtige håndtering af problemer som styrkepunkter.

Yderligere information

Den 15. september 2023 underskrev Norlys en aftale med Telia Company om køb af Telia Danmark. Den 27. september 2023 godkendte flertallet fra Norlys’ repræsentantskab handlen, som i øjeblikket afventer godkendelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Frem til at handlen er gennemført, fortsætter Telia Danmark med at drive forretning som før underskrivelsen.

Som følge af aftalen om at sælge Telias aktiviteter og netværksaktiver i Danmark til Norlys, er Telia Danmark klassificeret som ophørte aktiviteter i Telia Companys delårsrapport januar - december 2023, der er tilgængelig på Investor Relations-siden.

Kontakter

Billeder

Petr Cermak, CEO, Telia Danmark
Petr Cermak, CEO, Telia Danmark
Download

Om Telia

I Telia er vi begejstrede for digitaliseringens mange muligheder. Vi transformerer ny teknologi til konkrete produkter, der gør vores kunders hverdag mere farverig, virksomhederne mere effektive og samfundet endnu smartere.

Vi er ikke bare et teleselskab. Vi er en verden af digitale oplevelser og kommunikationen til dine venner, din familie, dine kolleger og dine kunder. Vi er mere end 700 nysgerrige medarbejdere, der forstår vores kunders ønsker og behov og igennem intelligente løsninger, bringer dem tættere på alt det, der betyder noget.

Vores netværk udgør grundstammen i digitaliseringen af Danmark. Det giver os både et ansvar og en mulighed for aktivt at gøre en positiv forskel ved at bidrage til den grønne omstilling, forbinde mennesker og gøre det trygt at færdes online. Det gør vi gennem udnyttelse og udforskning af digitaliseringens mange muligheder – til glæde for os alle.

Læs mere om os på telia.dk

Følg pressemeddelelser fra Telia Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Telia Danmark

Ny mobilnetværksmåling: Telia leverer på ambitionen om at tilbyde det bedste netværk til flest danskere26.4.2024 08:30:02 CEST | Pressemeddelelse

I en ny netværksundersøgelse fra den uafhængige benchmarking-analysevirksomhed umlaut scorer Telias mobilnetværk med 979 ud af 1000 mulige samlet set det højeste antal point blandt alle danske teleselskaber. Resultatet skal ses i lyset af de seneste års omfattende opgradering af Telias netværk med ny, kraftfuld og mere energieffektiv 5G-mobilteknologi.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye