MENY vælger københavnske Reduced som partner i ny satsning, der skal fremme dansk madkultur
I uge 6 lancerer MENY sit initiativ ’Danske Madskatte’, hvor kæden indledningsvis introducerer fire leverandører og partnere. En af de fire producenter er den københavnske madspildsvirksomhed Reduced, som nu får mere synlighed i alle MENYs butikker.
Snart kan alle kunder i MENY vælge mere dansk, når initiativet ’Danske Madskatte’ bliver rullet ud i alle landets butikker. MENY udvælger og markerer 200 varer som en dansk madskat, hvilket indikerer, at den markerede vare er produceret i Danmark med fokus på kvalitet, godt håndværk og innovation.
I starten vil MENY introducere fire partnerskaber med udvalgte leverandører i ’Danske Madskatte’-lanceringen. Det drejer sig om Øllingegaard, Lindely Vingård, Højer Pølser og Reduced. Sidstnævnte har været at finde i MENY siden 2023, og de glæder sig til at blive en del af det nye initiativ med deres fire produkter – blandet andet deres hvidvinssauce og rødvinssauce.
”Det er et kæmpe skulderklap fra MENY. Vi er en lille virksomhed med kun fire år på bagen. Selvom vi efterhånden er kendte og anerkendte i fødevarebranchen, er det fortsat langt fra alle i den danske befolkning, som har hørt om os. Vores mission er at reducere madspild i fødevareindustrien ved at konvertere sidestrømme til naturlige, smagfulde fødevarer af høj kvalitet. Ved at blive en del af ’Danske Madskatte’, får vi mulighed for at sprede kendskabet til os, vores produkter og vores fokus på bæredygtighed. Det er vi meget taknemmelige for,” udtaler Niels Skovby, CCO i Reduced.
Ambitionen hos MENY er at manifestere sig som hele Danmarks madmarked, hvor sortimentet inden for ’Danske Madskatte’ på sigt kommer til at stige fra de 200 varer til 700. Alt dette kan kun ske igennem de nye partnerskaber med danske leverandører som Reduced, der har samme ambitioner.
”Vi glæder os til at starte ’Danske Madskatte’ op med Reduced og de andre leverandører. Reduced er en af de nye, innovative spillere i branchen, og vi er glade for at have dem med i dette initiativ. De hjælper med at mindske madspild gennem deres produkter, og de har formået at skabe produkter af højeste kvalitet. Sammen skaber vi et rum for dialog og erfaringsudveksling mellem os alle. For det er igennem vidensdeling og samarbejde, at vi kan innovere for at udvikle dansk madkultur. Vi glæder os til første skridt og til at byde mange flere partnere velkommen i fremtiden,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.
MENY har fokus på madvarer af højeste kvalitet
I MENY sigter de mod, at ’Danske Madskatte’ kommer til at skabe en national fødekæde for de danske leverandører, som bidrager til at styrke deres forretning. Ved at styrke den enkelte leverandørs forretning, vil MENY arbejde for, at der samtidig bliver endnu større mulighed for innovation og udvikling af fødevareudbuddet af danske varer.
”Vi deler MENYs værdisæt om at have fokus på gode lokale råvarer og madløsninger, og sammen med MENY, har vi mulighed for at sætte endnu mere fokus på at reducere madspild uden at gå på kompromis med kvaliteten. MENY er en kæde, som sætter fokus på madvarer af højeste kvalitet. MENY har gennem ’Danske Madskatte’ fundet et hul i markedet i en tid, hvor der er stort fokus på de billige fødevarer. Det her et fantastisk koncept og tilbud til forbrugeren, der går op i kvalitet,” fortæller Niels Skovby.
Om ’Danske Madskatte’
Fra uge 6 vil alle MENY-butikker introducere ’Danske Madskatte’, hvor 200 varer indledningsvis vil blive mærket og inkluderet i konceptet. MENY vil lancere ’Danske Madskatte’ med en større marketingindsats i butikkerne, i gadebilledet samt digitalt og på TV, hvor ’Danske Madskatte’ introduceres, og hvor de fire partnere introduceres gennem relevante fortællinger med formålet om at udvikle dansk madkultur.
Om Reduced:
Reduced ligger i København, nærmere bestemt Nordhavn, hvor de arbejder på at mindske madspild ved at udnytte birestprodukter og rester fra fødevare- og landbrugsindustrien. De sætter fokus på smag, kvalitet og bæredygtighed.
De fire Reduced-produkter i ’Danske Madskatte’:
Reduced økologiske brunsauce, Reduced økologiske hvidvinssauce, Reduced økologiske rødvinssauce og Reduced økologiske svampesauce.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Den danske Spiseguide fremtidssikres: Stifter, Bent Christensen sælger til en erhvervsdrivende fond, som etableres af Dagrofa20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bent Christensen har overdraget rettighederne til Den danske Spiseguide fra den 1. januar 2025, til en erhvervsdrivende fond, der etableres af Dagrofa ApS, som vil administrere den fremover. Bent Christensen fortsætter som frontfigur for Den danske Spiseguide.
Masser af danskere får et lift hjem til jul19.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende supermarkedskæde SPAR har traditionen tro tilbudt danskere et gratis hjem til jul. På lørdag får mere end 800 danskere et lift hjem, når 41 julepyntede busser kører på kryds og tværs af landet.
Fastfoodkæden Kylling & Co peger på Dagrofa Foodservice som ny fødevareleverandør17.12.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
I fremtiden er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til fastfoodkæden Kylling & Co, som har restauranter i en lang række byer i Midt- og Vestjylland. Den nye samarbejdsaftale har bl.a. fokus på produktudvikling og digital innovation.
Dagrofa køber Aarstiderne A/S - godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen10.12.2024 10:45:39 CET | Pressemeddelelse
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har i dag godkendt Dagrofas køb af Aarstiderne A/S.
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum