Lidl åbner første tobak- og nikotinfrie dagligvarebutik på Sjælland

Når Lidl den 8. februar åbner dørene til sin nyeste butik på Kongelundsvej 479 i Kastrup, bliver det ikke blot den første nyåbning i 2024 for Lidl - det er også den første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik på Sjælland.

Butikschef Annika Maass står i front for Lidls nyeste og første tobak- og nikotinfrie dagligvarebutik på Sjælland. Den nye Lidl-butik åbner torsdag d.8. februar og bliver kædens anden på Kongelundsvej i Kastrup.

Lidl står overfor et travlt 2024 med mange nye butiksåbninger. Nu afslører dagligvarekæden datoen for den første butiksåbning på Sjælland. Interesserede beboere i lokalområdet kan derfor allerede nu sætte kryds i kalenderen torsdag den 8. februar, hvor Lidl fejrer åbningen af kædens anden butik på Kongelundsvej, som samtidig bliver den første sjællandske dagligvarebutik uden tobak- og nikotinprodukter på hylderne.

Beboere i området har længe kunne følge med i, hvordan den gamle Aldi-butik, der lå på grunden, blev revet ned og en spritny Lidl har skudt op. Butikken er bygget op med store gulv-til-loft vinduer i fronten, så butikken står lys, luftig og helt skarp til åbningsdagen.

”Siden opkøbet har vi arbejdet intensivt på at bygge en imødekommende og moderne butik, og vi glæder os til at præsentere den for borgerne i Kastrup. Som den første tobak- og nikotinfrie dagligvarebutik på Sjælland er vi selvfølgelig meget spændte på kundernes modtagelse af vores nye initiativ,” fortæller Mads T. Nielsen, udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl.

Beboerne i Kastrup og omegn vil desuden opleve, at de i februar kan få endnu mere frugt og grønt med hjem for pengene.

“I hele februar kan alle Lidl-Plus kunder desuden handle frugt og grønt uden moms. Og så har vi naturligvis pakket hylderne med et bredt udvalg af økologiske danske produkter fra danske leverandører, vores populære landetemaer og en masse stærke åbningstilbud. Så der er mange gode grunde til at kigge forbi den nye butik,” siger Mads T. Nielsen med et smil.

Lokalkendt butikschef

Ved åbningen vil gæsterne blive mødt af et velkendt ansigt: Kommende butikschef Annika Maass har nemlig siden september sidste år været under oplæring i Lidls butik blot fire kilometer længere ned ad Kongelundsvej. Med sig tager hun desuden en række kolleger, som er håndplukket i lokalområdet.

“Der er flere kunder, der har spurgt, om det er mig, der skal være butikschef i den nye butik. De fortæller mig, at de glæder sig til, at butikken åbner og de er nysgerrige på datoen og hvad der skal ske,” fortæller Annika Maass, som har en fortid hos flere af Lidls konkurrenter. Hun har dog allerede fundet sig godt til rette ved dagligvarekæden, og er mere end parat til at stå i front for sin egen butik:

“Jeg har fået et fantastisk indtryk af lokalområdet, og de kunder, som kommer i Lidl. Jeg har store forventninger til åbningsdagen, som jeg tror, bliver helt vild og med mange besøgende. Nu må det gerne blive den 8., for vi glæder os.”

Forud for åbningen af butikken vil der onsdag d.7. februar være mulighed for at deltage i naboaften, hvor alle interesserede borgere med invitation kan besøge butikken og se den inden den åbner. Der er ikke mulighed for at handle i butikken på selve aftenen, men der vil være smagsprøver på et udvalg af Lidls produkter.

I perioden op til åbningen af butikkerne bliver der sendt invitationer til lokalområdet. Så hold øje med postkassen.

Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.