Fokus på personlige oplevelser i Spies’ nye sommerkampagne

Når Spies den 26. december lancerer deres nye sommerkampagne for 2022 bliver det med fokus på, hvad du kan opleve frem for, hvor du vil rejse hen. Samtidig lanceres en helt ny søgefunktion der støtter op om den tilgang ved at tilbyde “byg din egen ferie” ud fra en række kriterier og ønsker, man har - i stedet for, hvor man vil at rejse hen.
Under corona er sikkerhed og tryghed blevet endnu mere vigtigt. Mange har i den forbindelse fået øjnene op for pakkerejser og dermed også for bredden i udbuddet. Med over 300 rejsemål og mere end 5000 hoteller overalt i verden har man gennem Spies mulighed for at kombinere og bygge lige præcis den ferie, der passer til en – uden at gå på kompromis med den ‘convienence’ der er ved pakkerejsekonceptet. Med disse indsigter i baghovedet bygger Spies nu videre på den brandplatform, der blev lanceret for et år siden, hvor wellbeing er central – og hvor det handler om at ‘finde sin egen bølge’. Administrerende direktør for Spies og nordisk marketingchef for Nordic Leisure Travel Group, Jan Vendelbo, siger:
”For et år siden startede kampagnen for rebrandingen af Spies. Kampagnens fokus var en ny identitet og logo samt vores nye brandplatform ”Find your wave" med fokus på well-being og personlige oplevelser. Vi kan konstatere, at vi er kommet rigtigt fint fra start. Nu tager vi næste skridt med vores nye kampagne for sommeren 2022. Kampagnen skal fortsætte med at modernisere og forny billedet af pakkerejsen, bygget på ”Find your wave”- platformen med well-being og personlige oplevelser”.
Med ’Mere dig- kampagnen’ kommer man tættere på den rejsende. Man følger med, når de går fra at være deres hverdags-jeg til at blive deres ferie-jeg, alt sammen med individuelle behov for en perfekt ferie -uanset om man vil slappe af ved poolen, vandre i bjergene, dyrke yoga, være kulturel eller bare forkæle sig selv. ”I kampagnen skræller vi alle lag af hverdagsbeklædningen og kommer ind til præcis det, som man længtes efter og drømmer om på sin ferie – og derigennem bliver den bedste version af sig selv. Kort sagt: Mere dig” siger Jan Vendelbo.
Lanceringen af kampagnen finder sted den 26. december og vil blive rullet ud i TV, biografer, på print og sociale medier. Filmene er optaget i december i år på Spies’ største vinterdestination, Gran Canaria, der i øvrigt danner rammen om 20.000 danskeres ferie alene inden jul. Bag kampagnen står Nordic Leisure Travel Groups interne reklamebureau samt Åkestam Holst og Castrofilm.
Ny "Feriefinder" vil guide kunderne
I forbindelse med kampagnestart lancerer Spies desuden en ny søgefunktion, der skal gøre det nemmere for kunderne hurtigt at finde den rejse, der passer til deres behov. Spies’ kunder har tidligere haft gode muligheder for at finde en rejse med få klik ud fra, hvor de vil rejse hen og hvornår. Men nu tager Spies det et skridt videre og tilbyder en søgefunktion ud fra, hvad du ønsker at opleve på rejsen – både igennem aktiviteter, sport og wellness.
“Vi er i en tid, hvor gæsterne stiller nye krav, og hvor der efterspørges ferieoplevelser udfra individuelle behov og livsstil. I vores brede sortiment kan det nogle gange være svært at finde den rejse, der passer til dig, hvorfor ideen opstod til at lave en “Holiday Finder”. Ved at forbinde destinationer og hoteller med interesser og oplevelser på individuelt plan, giver vi kunderne mulighed for at finde det lille ‘ekstra’. Det er vi ret alene om i branchen, hvilket betyder, at vi også kan differentiere os fra konkurrenterne”, siger Jan Vendelbo
Feriefinderen kan findes på Spies.dk, og ved hjælp af den kan kunderne nu finde deres drømmeferie på en helt ny måde. Den nye søgefunktion er baseret på flere tusinde tracking points i form af blandt andet hoteller, destinationer og aktiviteter. Baseret på de ønsker, kunden har, bliver al data kombineret og matchet. Resultatet er, at kunden får et udvalg af relevante hoteller, destinationer eller rejseformer at vælge imellem. Den nye søgefunktion vil frem for alt guide kunderne med relevante ferieforslag baseret på indsigter, men vil også inspirere.
Se og download reklafilmen her: https://we.tl/t-BPz7pbyyf0
For yderligere information, kontakt Sofie Folden Lund: sofie.lund@spies.dk
Kontakter
Sofie Folden Lund
Kommunikationschef
sofie.lund@spies.dk
26 36 23 77 - kun for pressehenvendelser. Øvrige henvendelser henvises til vores kundeservice: 70 10 42 00
Billeder
Spies - Danmarks førende rejsearrangør
Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.
Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.
Følg pressemeddelelser fra Spies
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Spies
Spies melder udsolgt af charterrejser i påsken10.4.2025 09:03:41 CEST | Pressemeddelelse
Sol og badeferie trækker i danskerne i påskeferien, hvis man spørger Danmarks største rejsebureau, Spies, der sender hele 27 charterfly sydpå i påskeferien for at imødekomme den store efterspørgsel. Og det er De Kanariske Øer, Grækenland og Cypern, der står på de fleste boardingkort.
Spies lander et overskud på 25,4 millioner31.3.2025 23:45:25 CEST | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte årsregnskab er der igen et tocifret millionoverskud i Danmarks største rejsebureau, som i sidste regnskabsår 2023/24 sendte 249.835 gæster afsted på ferie og oplevede en rekordstor omsætning, der steg med 6,8 procent fra året før.
Spies kåret som det mest bæredygtige brand i den danske rejsebranche13.3.2025 11:05:39 CET | Pressemeddelelse
Forbrugerne peger på Spies som det mest bæredygtige varemærke indenfor rejse- og turismebranchen. Det viser resultatet i det største europæiske studie, som årligt foretages af analyseinstituttet, SB insights.
Generationsskifte i Sunclass Airlines-direktion28.11.2024 07:29:29 CET | Pressemeddelelse
John Alexandersen, kommerciel direktør i Sunclass Airlines, har valgt at gå på pension efter mere end 30 år i selskabet. Ny kommerciel direktør med lang erfaring i TDC, Ørsted og SAS tiltræder 1. december.
Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"4.9.2024 12:16:09 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum