Ny analyse: Børn dræber sexlysten
Maldiverne, Seychellerne eller Barbados kan være vejen til at give sexlivet et rygstød. Danske par med børn har nemlig i gennemsnit dobbelt så meget sex på en eksotisk rejse som derhjemme. Det viser en ny befolkningsundersøgelse fra Spies. For at styrke incitamentet til at pakke taskerne og tage sydpå lancerer Spies nu et loyalitetsprogram med indbygget fertilitetsbonus. Det skal komme alle forældre til gode – og især den halvdel, der har mindre sex med deres partner, efter at poderne er kommet til.
Nok er børn dejlige, men de er ikke gode for sexlivet. Så enkel er konklusionen i en ny undersøgelse fra Spies foretaget gennem Epinions Danmarkspanel. 46 pct. af danskere i parforhold med børn angiver nemlig, at de har mindre sex med deres partner, efter de har fået børn, mens kun to pct. har mere sex. Samtidig viser undersøgelsen, at danskernes sexliv daler med alderen.
For at komme forældrene til undsætning lancerer Spies nu kampagnen Do it Forever, som præsenterer et loyalitetsprogram til de danskere, der har gjort deres for at styrke den danske befolkningsvækst – og hvor der måske er tid til at dyrke hinanden igen, nu hvor børnene er blevet store. Loyalitetsprogrammet garanterer rabat på eksotiske rejser de næste ti år, så der er rig mulighed for at dyrke parforholdet i mange år fremover.
- Vores undersøgelse viser, at danskere uanset alder dyrker mere sex, når de tager på ferie, end når de er hjemme i de vante rammer. Herudover er eksotiske rejser til destinationer langt væk som eksempelvis Maldiverne, Seychellerne eller Barbados oplagte til at dyrke hinanden og parforholdet, også efter at man får børn. Danske par har nemlig i gennemsnit 102 pct. mere sex med deres partner på en eksotisk ferie end i hverdagen. Og de eksotiske ferier er dermed den ferieform, hvor garantien for sex er størst, siger Jan Vendelbo, administrerende direktør i Spies.
Spies’ loyalitetsprogram har samtidig en indbygget fertilitetsbonus. Des flere børn, des større rabat på rejsen. Do it Forever markeres med en film (klik på linket og se filmen: https://www.youtube.com/watch?v=ZHNBVzYk5gA).
Sex giver øget livskvalitet i parforholdet – også i en moden alder
Do it Forever er den tredje og sidste kampagne i trilogien Do it for. Do it for Denmark og Do it for Mom opfordrede danskerne til at tage på ferie for at dyrke parforholdet og derigennem undfange til gavn for hele landets befolkningsvækst. Og det er lykkedes. Sideeffekten er det svækkede sexliv, når poderne så er kommet til verden. Med Do it Forever vil Spies gerne give forældrene lidt kompensation for deres ihærdige indsats, så sexlivet igen kan få et nyk opad. Ikke kun for morskabens skyld men også for at øge livskvaliteten.
- Sex er ikke kun vigtigt, når man er ung. Det er vigtigt hele livet igennem. Regelmæssig sex booster immunforsvaret og styrker hjertet og livsgløden. Derfor er sex med andre ord en vigtig del af et sundt liv, siger Bjarke Oxlund, bestyrelsesleder i Sex og Samfund.
Du kan se mere om kampagnen og muligheden for at tilmelde dig loyalitetsprogrammet her: http://www.doitforever.dk.
Yderligere information: Eva Lundgren, Head of Brand and Marketing i Spies, tlf. 25 21 11 34, mail: eva.lundgren@spies.dk.
Fakta om Do it Forever
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er gennemført på Epinions Danmarkspanel for Spies og handler om ferie, parforhold, børn og sexvaner. Data er indsamlet i perioden 6. september til 16. september 2016. Undersøgelsen er blevet til på baggrund af et spørgeskema, som er blevet sendt ud som en e-survey, og der er indsamlet 2.068 webinterviews med danskere i alderen 18-85 år, som enten er i et parforhold eller gift.
Nøgleresultaterne er:
- 46 pct. af danskere i parforhold med børn angiver, at de har haft mindre sex med deres partner, efter de har fået børn. Kun 2 pct. angiver, at de har haft mere sex, mens 30 pct. havde lige så meget sex, efter deres børn blev født. Den resterende del har svaret ”ved ikke” eller ”ønsker ikke at svare”.
- Danskere i parforhold med børn dyrker mere sex i en ferieuge sammenlignet med en almindelig hverdagsuge – uanset alder. Danskernes sexliv bliver desuden mindre aktivt med alderen.
- Eksotiske rejser er den type rejser, hvor danskere i parforhold med børn dyrker mest sex. Undersøgelsen viser, at danskere i parforhold med børn i gennemsnit har sex 1,43 gange derhjemme, mens de har sex 2,89 gange på en eksotisk ferieuge. Danskere i parhold med børn, som tager på eksotiske rejser, har altså dobbelt så meget sex som dem, der bliver derhjemme.
Om kampagnen
Do it Forever er en kampagne for Spies’ eksotiske ferier. Formålet med kampagnen er at komme par med børn, der har gjort deres pligt for Danmark, til undsætning ved at give dem muligheden for at komme med i et nyt loyalitetsprogram, hvor de får rabat på eksotiske ferier de næste ti år, så de kan få gang i sexlivet igen og puste nyt liv i parforholdet. Og des flere børn des mere rabat får man. Videnskabelige undersøgelser viser nemlig, at sex gennem hele livet styrker immunforsvaret og øger livskvaliteten. Derfor siger vi: Du stopper ikke med at have sex, fordi du bliver gammel. Du bliver gammel, fordi du stopper med at have sex. Så kom i gang! Gør det for Danmark. Og gør det igen og igen og igen.
Kampagnen kan følges på de sociale medier under #doitforever.
Kampagnefilmen kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=ZHNBVzYk5gA.
Se mere på www.doitforever.dk og www.spies.dk.
De top-5 mest populære destinationer for eksotiske rejser hos Spies er Thailand, Den Dominikanske Republik, Maldiverne, Bali og Mauritius. Se mere på www.spies.dk.
Kontakter
Sofie Folden Lund
Kommunikationschef
sofie.lund@spies.dk
26 36 23 77 - kun for pressehenvendelser. Øvrige henvendelser henvises til vores kundeservice: 70 10 42 00
Spies - Danmarks førende rejsearrangør
Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.
Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.
Følg pressemeddelelser fra Spies
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Spies
Spies melder udsolgt af charterrejser i påsken10.4.2025 09:03:41 CEST | Pressemeddelelse
Sol og badeferie trækker i danskerne i påskeferien, hvis man spørger Danmarks største rejsebureau, Spies, der sender hele 27 charterfly sydpå i påskeferien for at imødekomme den store efterspørgsel. Og det er De Kanariske Øer, Grækenland og Cypern, der står på de fleste boardingkort.
Spies lander et overskud på 25,4 millioner31.3.2025 23:45:25 CEST | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte årsregnskab er der igen et tocifret millionoverskud i Danmarks største rejsebureau, som i sidste regnskabsår 2023/24 sendte 249.835 gæster afsted på ferie og oplevede en rekordstor omsætning, der steg med 6,8 procent fra året før.
Spies kåret som det mest bæredygtige brand i den danske rejsebranche13.3.2025 11:05:39 CET | Pressemeddelelse
Forbrugerne peger på Spies som det mest bæredygtige varemærke indenfor rejse- og turismebranchen. Det viser resultatet i det største europæiske studie, som årligt foretages af analyseinstituttet, SB insights.
Generationsskifte i Sunclass Airlines-direktion28.11.2024 07:29:29 CET | Pressemeddelelse
John Alexandersen, kommerciel direktør i Sunclass Airlines, har valgt at gå på pension efter mere end 30 år i selskabet. Ny kommerciel direktør med lang erfaring i TDC, Ørsted og SAS tiltræder 1. december.
Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"4.9.2024 12:16:09 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum