Safe Travel med Spies
En rejse med Spies skal være en tryg og god oplevelse. Corona-pandemien har medført helt nye krav og betingelser for enhver rejse og derfor introducerer Spies nye hygiejne- og sikkerhedsprocedurer, der er med til at give gæsterne en tryg og sikker ferierejse.
”Det er afgørende, at vores gæster ved, at vi tager alle forholdsregler og har styr på procedurerne fra det øjeblik de kommer ombord på et af vores Sunclass Airlines fly, bor på vores Spies-hoteller og deltager i aktiviteter på en Spies rejse. Derfor vil de nye tiltag være implementeret, når vi igen kan byde vores gæster velkommen til deres bedste uger på året,” siger Lisbeth Nedergaard, kommunikationschef i Spies.
Vi følger de forskellige landes restriktioner og lokale myndigheders krav, og mange steder gør vi endnu mere.
”Med vores eget flyselskab og egne Spies hoteller har vi kontrol over alle dele af en rejse og kan derfor sikre, at der bliver taget omfattende forholdsregler og indført de højeste krav til at sikre vores gæster og medarbejderes sikkerhed. Vi implementerer faste rutiner, så alle kan være trygge under hele rejsen,” siger Lisbeth Nedergaard.
Samtlige forholdsregler bliver konstant tilpasset situationen og nye regler lokalt. Kort fortalt omfatter de følgende tiltag:
På Spies egne hoteller
Vi stiller høje krav til os selv og samarbejder samtidig med det uafhængige firma Cristal International Standards. Vi følger ud over vores egne procedurer selvfølgelig også de lokale myndigheders krav. Disse kan løbende ændre sig. Nedenstående ekstraordinære sikkerhedsprocedurer vil fremover være implementeret på vores hoteller: Sunwing, Sunprime og O.B.C by Sunwing. På de øvrige hoteller i vores program følger vi lokale myndigheders anbefalinger og krav.
- Ekstra grundig rengøring af alle værelser samt opdaterede rengøringsprocedurer
- Samtlige medarbejdere uddannes i vores nye sikkerhedsprocedurer
- Sikre procedurer ved check-in.
- Håndsprit tilgængeligt for gæster og personale
- Vores medarbejdere holder afstand til gæsterne og gulvflader skal muliggøre og påminde om afstand mellem gæster
- Færre antal gæster samtidig og større afstand mellem gæsterne på restauranterne
- Nye serverings-procedurer – servering af mad sker enten som á la carte (bordservering) eller som buffet efter gældende anbefalinger og restriktioner.
- Fleksible åbningstider i restauranten for at modvirke trængsel
- Tilpasning af aktiviteter og underholdning på hotellerne
- Minimere kontant betaling
- Digital information via app og mail
- Ekstra rengøring og nye procedurer omkring poolområde, træningslokale, miniland og spa
- Ud over rengøring følges myndighedernes krav til social distance, bl.a. ved liggestole og poolområdet.
På vores fly
Sikkerhed er altid højeste prioritet i Sunclass Airlines. På grund af Covid-19 har vi derfor implementeret en række nødvendige og effektive sikkerhedsprocedurer om bord på samtlige Sunclass Airlines-fly, der skal sikre sikkerhed og velbefindende om bord.
Vores procedurer er baseret på anbefalingerne fra lokale myndigheder og EASA (den europæiske myndighed for luftfartssikkerhed), og vi samarbejder også tæt med vores fly-partnere. Derudover vil vi også fortsat samarbejde med medlemmerne i EASA for at udveksle erfaringer og udvikler procedurer.
- Check- in via vores app for at mindske nærkontakt i lufthavnen
- Check så meget bagage ind som muligt
- Vi anvender HEPA-filtre på alle vores fly, som fanger 99,6% af alle støvpartikler og luftbårne vira og bakterier. En konstant nedadgående luftstrøm mindsker risikoen for krydskontaminering. Alt luft i kabinen er filtreret og fornyes hver 2.-3. minut.
- Både passagerer og flybesætningen skal bære ansigtsmasker fra det øjeblik, de træder ind i afrejselufthavnen til de forlader ankomstlufthavnen. Man kan bestille ansigtsmasker i Airshoppen inden rejsen.
- Vel gennemtænkte løsninger for at holde afstand og for håndhygiejnen på alle rejser.
- Tilpasset service om bord og introduktion af nye tilbud for at gøre din rejse så behagelig som mulig.
Transfer, aktiviteter og udflugter
Vi følger lokale myndighedernes anbefalinger nøje for at kunne give dig et så sikkert ophold som muligt.
Nøgleord
Kontakter
Sofie Folden Lund
Kommunikationschef
sofie.lund@spies.dk
26 36 23 77 - kun for pressehenvendelser. Øvrige henvendelser henvises til vores kundeservice: 70 10 42 00
Billeder
Spies - Danmarks førende rejsearrangør
Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.
Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.
Følg pressemeddelelser fra Spies
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Spies
Generationsskifte i Sunclass Airlines-direktion28.11.2024 07:29:29 CET | Pressemeddelelse
John Alexandersen, kommerciel direktør i Sunclass Airlines, har valgt at gå på pension efter mere end 30 år i selskabet. Ny kommerciel direktør med lang erfaring i TDC, Ørsted og SAS tiltræder 1. december.
Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"4.9.2024 12:16:09 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.
Rekordmange rejser på efterårsferie i år16.8.2024 07:49:57 CEST | Pressemeddelelse
Sådan lyder meldingen fra Danmarks største rejsearrangør, Spies, der øger salget med 10 procent i uge 42 og dermed slår rekord. Spies forventer at sende 11.000 danskere afsted mod sol og varme i skolernes efterårsferie. Mest populære destinationer er Gran Canaria, Rhodos og Cypern.
Spies’ moderkoncern, Nordic Leisure Travel Group indleder strategisk samarbejde med PREMIA Properties2.8.2024 07:55:50 CEST | Pressemeddelelse
PREMIA Properties REIC og Nordic Leisure Travel Group (NLTG) har den 31. juli 2024 underskrevet en aftale, hvor PREMIA køber de hotelejendomme, hvor NLTG's populære familieresorts Sunwing Kallithea Beach på Rhodos samt Sunwing Makrigialos Beach og Ocean Beach Club (O.B.C. ) på Kreta ligger. Købsprisen for transaktionen er €112.500.000.
Nu kan fynboerne flyve direkte på efterårsferie fra Odense til Rhodos12.6.2024 13:24:12 CEST | Pressemeddelelse
For første gang tilbyder Danmarks største rejseselskab, Spies, en direkte charterafgang fra Odense til Rhodos i skolernes efterårsferie, uge 42. I år vil der være én afgang i den populære ferieuge, nemlig søndag den 13. oktober, og da man regner med, at flyet fyldes op, så opfordrer man til at være i god tid. Som eneste charterselskab tilbyder Spies også direkte afgange til sol og varme hen over sommeren, og her er det til danskernes absolut største feriefavorit Mallorca.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum