Spies

Sitia – Kretas autentiske perle er nyt rejsemål hos Spies i 2024

Næste års sommerprogram er netop sat til salg hos Danmarks største rejsearrangør, og en nyhed i programmet er den lille kystby, Sitia, på Østkreta. Sitia betegnes som den lille autentiske perle, der minder om de små græske rejsemål som Parga, Skiathos og Thassos. Byen har en fantastisk beliggenhed tæt på storslået natur, vandrestier, uberørte strande og traditionelle små landsbyer. Gæsterne flyver direkte fra Danmark til Sitia Lufthavn med Braathens flyselskab.

Siden 2016, hvor den nye terminal i Sitia Lufthavn blev bygget, har man i Spies haft Sitia på radaren, og det er derfor en stor fornøjelse at kunne præsentere denne nyhed i sommerprogrammet i 2024. ”Sitia er særligt velegnet til voksne gæster, der leder efter en charmerende græsk destination, hvor man bor tæt på byens hyggelige havnepromenade, strand, lokale restauranter og butikker. Der er desuden fabelagtige vandremuligheder i Sitia UNESCO Global Geopark”, siger produktchef Carlos Cebrian, der fremhæver det som et ekstra plus, at der blot er 5-10 minutters transfer til den lokale lufthavn, hvor man lander direkte fra Danmark.

Forkorter transfertid med 75% for børnefamilierne

Nogle af Spies’ mest populære koncepthoteller til familier, nemlig Sunwing Family Resorts og Ocean Beach Club i Makrigialos vil også blive en hel del hurtigere at komme til, når Spies starter op med direkte charterafgange til Sitia Lufthavn. Transfertiden blive nemlig forkortet fra 2 1/2 time til kun 35 minutter, hvilket er en anden hovedårsag til, at man i Spies har valgt at fokusere på Sitia som ny destination for et af de populære direkte charterfly.

Spies flyver direkte til Sitia fra København hver torsdag morgen fra maj til oktober

Læs mere om Sitia på Rejser til Sitia (Kreta) med Spies

For yderligere info, kontakt Kommunikations og pressechef Sofie Folden Lund: sofie.lund@spies.dk

Sofie Folden Lund
sofie.lund@spies.dk
26 36 23 77 - kun for pressehenvendelser. Øvrige henvendelser henvises til vores kundeservice: 70 10 42 00

Spies - Danmarks førende rejsearrangør

Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.

Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.

Følg pressemeddelelser fra Spies

Flere pressemeddelelser fra Spies

Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"4.9.2024 12:16:09 CEST | Pressemeddelelse

Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.

Nu kan fynboerne flyve direkte på efterårsferie fra Odense til Rhodos12.6.2024 13:24:12 CEST | Pressemeddelelse

For første gang tilbyder Danmarks største rejseselskab, Spies, en direkte charterafgang fra Odense til Rhodos i skolernes efterårsferie, uge 42. I år vil der være én afgang i den populære ferieuge, nemlig søndag den 13. oktober, og da man regner med, at flyet fyldes op, så opfordrer man til at være i god tid. Som eneste charterselskab tilbyder Spies også direkte afgange til sol og varme hen over sommeren, og her er det til danskernes absolut største feriefavorit Mallorca.

Vejrskifte sender bookingerne i vejret hos Danmarks største rejsebureau.11.6.2024 09:10:48 CEST | Pressemeddelelse

Her den 11. juni viser temperaturen 11 grader. Fra sol og sommer i maj oplever vi nu koldt og ustadigt vejr, og efter prognoserne at dømme, er der ikke udsigt til at at sommeren vender tilbage foreløbig. Og det kan mærkes hos Danmarks største rejsearrangør. Her oplever man en stigning i bookinger på 35 procent sammenlignet med samme uge sidste år. Og kigger man et par uger tilbage, så sælger Spies over 50 procent flere rejser nu end i soldagene i maj.