Spies får yngre gæster med design- og voksenhoteller

For 11-12 år siden var der kun nogle få danskere, der i Caribien havde stiftet bekendtskab med feriehoteller forbeholdt voksne uden børn. Men i 2007 introducerede Spies sit første eget voksenhotel under kædenavnet Sunprime på Gran Canaria – og det i et ellers eftertragtet familiehotel i Playa del Ingles.
Siden da har Danmarks største rejsearrangør åbnet i alt 17 voksenhoteller med en aldersgrænse på 16 år – og det 18. hotel, Sunprime Tamala Beach, slår dørene op i november i Gambia. Seks år efter at det første voksenhotel blev indviet, valgte syv pct. af Spies’ gæster i 2013 at holde børnefri ferie. I år udgør antallet af voksenferier uden bomber i poolen knapt 12 pct. af Spies’ årlige produktion på ca. 270.000 charterrejser.
-I 2013 var op mod halvdelen af gæsterne på voksenhotellerne over 50 år, mens blot ca. 10 pct. lå i aldersgruppen 18 til 29 år. Her er der sket et markant ændring, idet den yngre gruppe i år vil vokse til ca. 25 pct. Specielt yngre par vælger at hygge sig på vores voksenhoteller inden de går i gang med at stifte familie. Det sker samtidig med, at branchen ser et fald i de meget livlige ungdomsrejser til f.eks. Bulgarien og Cypern, siger kommunikationschef i Spies, Torben Andersen.
Selskabet glæder sig over, at man med voksenhotellerne har fået fat i et yngre og købedygtigt publikum. Sammen med sit moderselskab Thomas Cook, vil Spies det kommende år åbne otte nye boutique-hoteller i konceptserien Cook’s Club med tilsammen ca. 2.000 værelser. Hotellerne har et ungt fokus med f.eks. ”street food”, moderne design og en urban atmosfære.
-For mens det typisk har været familier og ældre, der har aftaget vores klassiske pakkerrejser, så tiltrækker voksen – og designhotellerne en stor og yngre målgruppe, som det forretningsmæssigt er vigtig for os at knytte til os, siger Torben Andersen.
Kontakter
Sofie Folden Lund
Kommunikationschef
sofie.lund@spies.dk
26 36 23 77 - kun for pressehenvendelser. Øvrige henvendelser henvises til vores kundeservice: 70 10 42 00
Spies - Danmarks førende rejsearrangør
Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.
Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.
Følg pressemeddelelser fra Spies
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Spies
Spies melder udsolgt af charterrejser i påsken10.4.2025 09:03:41 CEST | Pressemeddelelse
Sol og badeferie trækker i danskerne i påskeferien, hvis man spørger Danmarks største rejsebureau, Spies, der sender hele 27 charterfly sydpå i påskeferien for at imødekomme den store efterspørgsel. Og det er De Kanariske Øer, Grækenland og Cypern, der står på de fleste boardingkort.
Spies lander et overskud på 25,4 millioner31.3.2025 23:45:25 CEST | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte årsregnskab er der igen et tocifret millionoverskud i Danmarks største rejsebureau, som i sidste regnskabsår 2023/24 sendte 249.835 gæster afsted på ferie og oplevede en rekordstor omsætning, der steg med 6,8 procent fra året før.
Spies kåret som det mest bæredygtige brand i den danske rejsebranche13.3.2025 11:05:39 CET | Pressemeddelelse
Forbrugerne peger på Spies som det mest bæredygtige varemærke indenfor rejse- og turismebranchen. Det viser resultatet i det største europæiske studie, som årligt foretages af analyseinstituttet, SB insights.
Generationsskifte i Sunclass Airlines-direktion28.11.2024 07:29:29 CET | Pressemeddelelse
John Alexandersen, kommerciel direktør i Sunclass Airlines, har valgt at gå på pension efter mere end 30 år i selskabet. Ny kommerciel direktør med lang erfaring i TDC, Ørsted og SAS tiltræder 1. december.
Spies’ nye vinterkampagne vil vise ferieeffekten af "det lille ekstra"4.9.2024 12:16:09 CEST | Pressemeddelelse
Sommerferien er slut, og jagten på næste ferie er allerede sat ind hos mange danskere. Danmarks største rejsearrangør, Spies, oplever stor efterspørgsel på både efterårs- og vinterrejser og ser frem mod at sende rekordmange gæster på ferie, når dagene atter bliver kolde og mørke. Men hvad er det helt præcist, vi danskere værdsætter allermest ved ferien, som vi nu må undvære her tilbage i hverdagen? Det har Spies spurgt 2.000 danskere om i en stor repræsentativ undersøgelse, der danner grundlag for en helt nye vinterkampagne, hvor man også dykker ned i ’det lille ekstra’ som gør en ferie ekstra god.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum