Infomøde om droppet fjernvarme i Odsherred

Udrulning af fjernvarme er blevet droppet flere steder i Odsherred. Det har efterladt flere hundrede husstande i uvished om den fremtidige opvarmning af deres hjem. Derfor inviterer det sjællandske energiselskab Andel Energi til to informationsmøder om, hvilke muligheder det efterlader for billig og klimavenlig opvarmning i private husstande.

Efter planen skal brug af naturgas til opvarmning af private hjem i Danmark være udfaset senest i 2029. Derfor er mange af landets kommuner i gang med at planlægge eller udrulle fjernvarme i områder, som i dag primært bruger naturgas som varmekilde.

Men i takt med at nye energieffektive varmekilder som fx varmepumper vinder frem i danske hjem, falder incitamentet til udrulning af fjernvarme i nogle områder. Det gælder også flere steder i Odsherred, hvor udrulningen af fjernvarme nu er helt droppet i Høve, Havnebyen, Lumsås, Strandhusene og Bråde-Hølkerup.

Derfor inviterer det sjællandske energiselskab Andel Energi til informationsmøde i Vig Forsamlingshus. Her kan berørte borgere og andre interesserede blive klogere, hvordan man kan omstille sit hjem til grøn og billig opvarmning uden fjernvarme.

”Opvarmning af ens hjem er ret essentiel. Derfor er det selvfølgelig forbundet med stor uvished, når det, man troede var ens fremtidige varmekilde, pludselig forsvinder. Vi vil gerne give borgerne og vores andelshavere de bedste muligheder for at træffe deres valg til fremtidig varmekilde på et oplyst grundlag. Derfor har vi arrangeret to informationsmøder, hvor man også kan stille meget individuelle spørgsmål til vores energirådgivere eller booke tid til personlig rådgivning,” siger Martin Falch, der er ansvarlig for varmepumper i Andel Energi.

Andel Energi er gennem sit moderselskab Andel ejet af ca. 400.000 private andelshavere på Sjælland, Lolland og Falster. Det vil sige, at de berørte borgere i Høve, Havnebyen, Lumsås, Strandhusene og Bråde-Hølkerup faktisk er medejere af Andel Energi, som derfor også har en naturlig interesse i at hjælpe sine andelshavere til den bedst mulige løsning.

Der afholdes i alt to informationsmøder.

• Søndag d. 4. februar kl. 13:30 til 15:00
  • Torsdag d. 8. februar kl. 19:00 til 20:30

Tilmelding er ikke nødvendig.

PRAKTISK:

Adresse: Vig forsamlingshus, Ravnsbjergvej 1, 4560 Vig

Begge møder starter med en præsentation og efterfølgende mulighed for spørgsmål. Da der ikke er tale om et åbent hus-arrangement, opfordres alle interesserede til at dukke op til mødestart.

Yderligere oplysninger:
Andels presseafdeling