OK-kunder støtter Dyreværnets indsats for at sikre kæledyr et godt liv

Dyreværnet har gennem sin sponsoraftale med energiselskabet OK fået udbetalt over 95.000 sponsorkroner

Alle kæledyr i Danmark skal have det godt, hvis det står til Dyreværnet. Organisationen tager imod kæledyr, der ikke har et godt dyreliv og sørger for, at de får det bedre.

”Når de så har fået det godt igen, finder vi et nyt hjem til dem, ” fortæller Henrik Knaack, der er direktør i Dyreværnet.

Gennem sin sponsoraftale med OK har Dyreværnet netop modtaget et stort beløb til organisationens kasse. Sponsorchecken lyder på hele 95.577,65 kroner.

Man kan støtte Dyreværnet ved at tanke hos OK. Det er nemlig OK, der udbetaler pengene til foreningen.

Fire indsatsområder

Dyreværnets indsats er koncentreret omkring fire hovedområder. Det første er driften af organisationens dyreinternater. Dernæst udrykningstjenesten, som kører ud, når Dyreværnet får viden om kæledyr, der ikke har det godt.

"Vi får dagligt omkring 10 henvendelser fra offentligheden. Vi samarbejder også med politiet i de sager, hvor de bliver opmærksomme på kæledyr, der ikke bliver behandlet ordentligt, " siger Henrik Knaack.

Et tredje område er en forebyggende indsats med mobile dyreklinikker, som især er rettet mod at hjælpe udsatte og hjemløse, når deres kæledyr har brug for dyrlægehjælp.

Endelig nævner Henrik Knaack Dyreværnets kommunikationsindsats.

"Vi arbejder for at informere den danske befolkning og at vinde tilslutning til insatsen for en bedre dyrevelfærd, " siger han.

Dobbelt støtte med OK-app

OK’s kunder har sparet pengene op til Dyreværnet ved at tanke på deres OK-kort. Vælger kunderne at knytte OK-kortet til sponsoraftalen, støtter de nemlig kvit og frit for hver liter brændstof, der tankes på kortet.

Sponsoraftalen betyder, at klubber og foreninger kan få fem øre for hver liter, en bilist tanker hos OK. Derudover kan foreningerne få fem øre ekstra for den samme liter, hvis den lokale bilist køber el hos OK.

Støtten fra OK bliver endda endnu højere, hvis en bilist vælger at støtte en klub eller forening via OK's app. Fra 1. juni 2023 til 31. maj 2024 dobler OK støtten op til 10 øre per liter, hvis en bilist betaler med OK-appen.

Billedtekst:

Dyreværnet er en ud af cirka 2.500 klubber og foreninger, der har en sponsoraftale med OK og dermed nyder godt af støtte fra OK. Foto: Dyreværnet

Fakta om OK og OK's sponsorstøtte:

• OK a.m.b.a. er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til intelligent energiovervågning, grøn el og varmepumper.
  • OK er et dansk andelsselskab og ejet af cirka 11.300 kunder og forhandlere
  • OK støtter sammen med de lokale OK-forhandlere omkring 2.500 klubber og foreninger over hele landet.
  • Foruden sporten støtter OK bl.a. arbejdet i en række humanitære organisationer, herunder SOS Børnebyerne, Hospitalsklovnene, Kræftens Bekæmpelse mv.

Åbningsfest: Nu åbner rastepladsen Storkereden i en ny og moderne udgave6.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

På baggrund af en samarbejdsaftale med Vejdirektoratet har OK etableret lynladere ved rastepladserne Storkereden og Lærkereden langs Helsingørmotorvejen samt overtaget driften af Storkeredens forhenværende café og kiosk. Det hele er snart på plads, og det markeres med en officiel åbningsfest af den nye OK Plus-butik og tilhørende ladepark ved Storkereden fredag den 14. juni klokken 10.00-15.00