Lidl Danmark modtager pris som "Top Employer 2024" for deres arbejde med HR- fokusområder

Lidl Danmark er tildelt certificeringen ‘Top Employer’ på baggrund af virksomhedens arbejde med HR-fokusområder. Herunder HR-strategi, arbejdsmiljø, talentrekruttering, uddannelse, trivsel, udvikling og kultur samt diversitet og inklusion på arbejdspladsen.

Lidl Danmark modtager certificeringen ‘Top Employer’. Certificeringen administreres af certificeringsorganisationen ‘Top Employers Institute’ på baggrund af Lidls arbejde med HR-fokusområder. Herunder HR-strategi, arbejdsmiljø, talentrekruttering, uddannelse, trivsel samt diversitet og inklusion på arbejdspladsen.

Den uafhængige certificeringsorganisation ‘Top Employers Institute’ certificerer hvert år verdens bedste arbejdsgivere, og har i år udnævnt Lidl Danmark til Top Employer 2024. I 2024 blev Lidl for første gang tildelt den anerkendte Top Employer-certificering i alle sine 31 lande med butiksdrift og modtog også den syvende Top Employer Europe-certificering.

“Jeg er stolt over, at Lidl er kåret som Top Employer i alle vores Lidl-lande i år. For Lidl er det meget vigtigt at tilbyde vores medarbejdere det bedste arbejdsmiljø for personligt ansvar, lige muligheder, teamwork og præstationer," siger Hauke Daene, HR-Direktør i Lidl Danmark.

Virksomheder, der er certificeret som Top Employers, sætter deres medarbejdere i centrum for deres forretningsaktiviteter og tilbyder dem et fremragende arbejdsmiljø. Certificeringen tildeles på baggrund af besvarelser af over 250 spørgsmål om virksomhedernes HR Best Practices, arbejdsgange og processer, der omfatter seks overordnede HR-dimensioner og 20 HR-områder, såsom HR-strategi, arbejdsmiljø, talentrekruttering, uddannelse, trivsel, udvikling og kultur samt diversitet og inklusion.

Hvad det vil sige at være en Top Employer

For Lidl betyder et attraktivt arbejdsmiljø, at medarbejderne løbende kan udvikle sig efter deres potentiale, og have et balanceret forhold mellem arbejds- og privatliv.

David Plink, administrerende direktør for Top Employers Institute, siger: "Disse udfordrende tider bringer det bedste frem i mennesker og organisationer. Og det er, hvad vi så i år i vores certificeringsprogram for Top Employers: Enestående præstationer af de certificerede Top Employers 2024. Disse arbejdsgivere har altid vist, at de bekymrer sig om deres medarbejderes udvikling og trivsel. På den måde beriger de arbejdsverdenen sammen. Vi er stolte af at annoncere og fejre dette års gruppe af førende medarbejderorienterede arbejdsgivere: Top Employers 2024”.

Om Top Employers Institute

Top Employers Institute er en verdensomspændende institution, som vurderer og certificerer virksomheders medarbejderforhold og arbejde med employer branding. Med certificeringsprogrammet ‘Top Employer’ gør Top Employers Institute virksomheder i stand til at evaluere og forbedre deres medarbejderforhold. Top Employers Institute, der blev grundlagt for tre årtier siden, tildelte i år certificeringen til 2.300 Top Employers i 122 lande fordelt på fem kontinenter. Tilsammen har disse certificerede Top Employers en positiv indflydelse på livet for over 9.000.000 medarbejdere verden over. Da certificeringen ikke er alment kendt i Asien, er asiatiske virksomheder ikke med i deltagergruppen.