MENY vælger sønderjyske Højer Pølser som partner i ny satsning der skal fremme dansk madkultur

I uge 6 lancerer MENY sit initiativ ’Danske Madskatte’, hvor kæden indledningsvis introducerer fire leverandører og partnere. En af de fire producenter er den sønderjyske slagtervirksomhed Højer Pølser, som nu får mere synlighed i alle landets butikker.

Jan Müller, adm. direktør i Højer Pølser glæder sig til at deres produkter bliver en del af ’Danske Madskatte’ i MENY.

Snart kan alle kunder i MENY vælge mere dansk, når initiativet ’Danske Madskatte’ bliver rullet ud i alle landets butikker. MENY udvælger og markerer 200 varer som en dansk madskat, hvilket indikerer, at den markerede vare er produceret i Danmark med fokus på kvalitet, godt håndværk og innovation.

I starten vil MENY introducere fire partnerskaber med udvalgte leverandører i ’Danske Madskatte’-lanceringen. Det drejer sig om både Øllingegaard, Lindely Vingård, Reduced og Højer Pølser. Sidstnævnte har været at finde i MENY siden 2015, og de glæder sig til at blive en del af det nye initiativ med deres ni produkter – blandet andet Højer rullepølse og Højer sønderjysk spegepølse.

"Vi er stolte af at være en del af MENY og blive valgt til dette spændende initiativ, som ’Danske Madskatte’ er. Mange mindre fødevareproducenter kan have svært ved at finde vej til hylderne hos de store supermarkeder. Dette initiativ gør det muligt, og det er fantastisk at se MENY gå forrest og være med til at fremme danske og lokale producenter,” udtaler Jan Müller, adm. direktør i Højer Pølser.

Ambitionen hos MENY er at manifestere sig som hele Danmarks madmarked, hvor sortimentet inden for ’Danske Madskatte’ på sigt kommer til at stige fra de 200 varer til 700. Alt dette kan kun ske igennem de nye partnerskaber med danske leverandører som Højer Pølser, der har samme ambitioner.

”Vi glæder os til at starte ’Danske Madskatte’ op med Højer Pølser og de andre leverandører. Sammen skaber vi et rum for dialog og erfaringsudveksling mellem os alle. For det er igennem vidensdeling og samarbejde, at vi kan innovere for at udvikle dansk madkultur. Vi glæder os til første skridt og til at byde mange flere partnere velkommen i fremtiden,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.

En passion for at være nummer 1

MENY sigter de mod, at ’Danske Madskatte’ kommer til at skabe en national fødekæde for de danske leverandører, som bidrager til at styrke deres forretning. Ved at styrke den enkelte leverandørs forretning, vil MENY arbejde for, at der samtidig bliver endnu større mulighed for innovation og udvikling af fødevareudbuddet af danske varer.

”Vi deler samme passion som MENY, og derfor har vi også været med helt fra starten i 2015. En passion for at være nummer 1, når vi taler fødevarekvalitet. Jeg ser meget frem til at bidrage til dette initiativ og hjælpe MENY med at forme den danske madkultur," fortæller Jan Müller.

Om ’Danske Madskatte’

Fra uge 6 vil alle MENY-butikker introducere ’Danske Madskatte’, hvor 200 varer indledningsvis vil blive mærket og inkluderet i konceptet. MENY vil lancere ’Danske Madskatte’ med en større marketingindsats i butikkerne, i gadebilledet samt digitalt og på TV, hvor ’Danske Madskatte’ introduceres og hvor de fire partnere introduceres gennem relevante fortællinger med formålet om at udvikle dansk madkultur.

Om Højer Pølser:

Slagtervirksomheden er en familievirksomhed, der blev grundlagt af Andreas Christian Müller i den sønderjyske by Højer og har eksisteret siden 1987. De er kendt for deres originale slagterhåndvæk, friskt kød og høj kvalitet.

De ni Højer Pølser-produkter i ’Danske Madskatte’:

Højer rullepølse, Højer teepølse, Højer grovhakket landleverpølse, Højer sønderjysk hvidløgsspegepølse, Højer sønderjysk spegepølse, Højer okse spegepølse, Højer kartoffelspegepølse, Højer krosalami og Højer røget mørbrad.

SPAR og Ren Natur forsætter det landsdækkende samarbejde om at indsamle affald for at skabe en renere natur i Danmark22.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk støtter SPAR op om et renere lokalmiljø i samarbejde med non-profit-projektet Ren Natur, som er drevet af nonprofitorganisationen Hold Danmark Rent. Ren natur blev startet i 2018, og har siden da arrangeret ruter i hele landet, hvor lokalforeninger frivilligt melder sig til en rute i deres kommune. Igen i år kommer over 100 SPAR-købmænd til at være samlingspunkt for de lokale foreninger, der sammen indsamler affald i naturen og samtidig får en økonomisk støtte til klubkassen af SPAR og KFI Erhvervsdrivende Fond, som arbejder for at styrke selvstændige købmænds position i Danmark, ved bl.a. at stille lejemål, finansielle ydelser og uddelinger til rådighed for købmændene.

Dagrofa Foodservice lancerer for første gang et stort magasin om fødevaregrossistens CSR-indsatser14.5.2024 08:44:14 CEST | Pressemeddelelse

En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – lancerer nu et stort CSR-magasin med titlen ’Sammen tager vi ansvar’. Magasinet indeholder en lang række konkrete eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med f.eks. madspildsreduktion, energiforbedringer og kulinarisk uddannelse af kunder i den ansvarlige menu.