Publikumssuccesen om at være mand i dag, Ikke noget pis, vender tilbage

Kamilla Wargo Breklings anmelderroste komedie stiller skarpt på at være mand i dag på baggrund af skuespillernes egne fortællinger, refleksioner og oplevelser. Nu vender publikumssuccesen tilbage, når Ikke noget pis får repremiere på Mellemgulvet i Skuespilhuset 24. januar 2024. Der er få billetter tilbage, men heldigvis tager forestillingen på danmarksturné.

Rasmus Botoft, Kasper Leisner, Peter Oliver Hansen, Henrik Prip og Zaki Youssef. Foto: Emilia Therese

En ny fortælling om manden og hans humør presser sig på. Hvad har manden at byde på, og hvem har brug for ham? Hvordan synes han egentlig selv, det går? Instruktør Kamilla Wargo Brekling undersøger, hvordan det er at være mand i dag i en strittende og morsomt udleverende og ærlig forestilling, der skærer ind til benet: Hvordan går det, mand?

"Det glæder mig og hele holdet, at Ikke noget pis skal spille på Mellemgulvet igen – og derefter får en tur rundt i hele landet. Der er brug for dialog, samtale og refleksion over vores samtid og liv lige nu. Hvor er vi egentlig på vej hen?" udtaler instruktør- og manuskriptforfatter Kamilla Wargo Brekling.

Det er over 15 år siden, Kamilla Wargo Brekling satte manden under lup i succesforestillingen PIS, der blev kåret til årets bedste turnéforestilling. Dengang måtte manden forholde sig til voksenlivets forpligtelser, småbørn, karriere og selvfølgelig kvinden. Han var næsten udødelig og i hvert fald uforbederlig. Nu er de her igen i en forandret verden. Der er sket meget siden sidst. Hvor er manden nu? Har der mon sneget sig en dødsangst ind? Og hvad med selvrefleksionen?

Bemærk, at det er Rasmus Botoft, Peter Oliver Hansen, Henrik Prip, Kasper Leisner og Zaki Youssef, der medvirker i forestillingen i 2024

Læs mere om forestillingen her

Forestillingen i Skuespilhuset er næsten udsolgt. Heldigvis kan du også opleve forestillingen rundt om i hele Danmark, når den tager på turné. Læs mere og se alle byer vi besøger her.

For yderligere information, kontakt venligst:

Lise Benthin Præstgaard / libp@kglteater.dk / tlf. 22 92 09 00

Fakta om Ikke noget pis:
Scene: Skuespilhuset, Mellemgulvet
Forestillingens forventede varighed: 1 time og 40 minutter uden pause
Sprog: Dansk
Spilleperiode: 24. januar 2024 til 13. februar 2024. Forestillingen tager efterfølgende på turné fra d. 19. februar – 23. marts 2024.

Medvirkende:
Rasmus Botoft
Peter Oliver Hansen
Kasper Leisner
Henrik Prip
Zaki Youssef

Holdet bag:
Iscenesættelse og manuskript: Kamilla Wargo Brekling
Co-instruktør, koreograf og dramaturg: Karina Dichov Lund
Scenografi, lys og kostumedesign: Raphael Frisenvængen Solholm
Lyddesign: Janus Jensen
Animation: Morten Just

Det Kongelige Teater fremlægger resultaterne af advokatundersøgelse for Balletskolen18.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det Kongelige Teaters bestyrelse offentliggør advokatundersøgelsen af forholdene på Den Kongelige Balletskole. Bestyrelsen konkluderer på baggrund af undersøgelsen, at tidligere elever i flere tilfælde har været udsat for et uacceptabelt hårdt undervisningsmiljø, og at mistrivlsen ikke skyldes enkeltpersoner, men at skolen har været præget af en tavshedskultur. Bestyrelsesformand Lars Barfoed undskylder på vegne af teatret overfor de tidligere balletelever. Sammen med teatrets ledelse vil bestyrelsen nu fortsætte forandringsprocessen og straks påbegynde arbejdet med rapportens anbefalinger.

Solodanser Stephanie Chen Gundorph modtager Hans Becks Mindelegat22.5.2024 15:54:28 CEST | Pressemeddelelse

I dag har solodanser Stephanie Chen Gundorph modtaget det prestigefyldte Hans Becks Mindelegat på 30.000 kr. Legatet er uddelt med følgende motivation: "Stephanie Chen Gundorph er en danser med et helt særligt talent, der har beriget publikum med sin indlevelse, teknik og udtryk. Hans Becks Mindelegat er oprettet til minde om balletmesteren, der især gjorde sig bemærket ved at sikre Bournonvilles balletter for eftertiden, og Stephanie er som barn af teatrets balletskoler i Odense og siden København en fornem eksponent, også for den særlige stil, Bournonvilles balletter danses i." Om Stephanie Chen Gundorph: Født: 1993 Nationalitet: Dansk Uddannelse: Den Kongelige Balletskole i Odense og København Karriere: Stephanie blev optaget som aspirant ved Den Kongelige Ballet i 2010, blev medlem af corps de ballet i 2012, forfremmet til solist i 2019 og til solodanser i 2022. Tidligere modtagere af Hans Becks Mindelegat inkluderer prominente dansere som Vivi Flindt, Silja Schandorff og Caroline