Carlsberg fejrer kongeparret med særlige ølflasker og unik øl

Share

I anledning af tronskiftet og det nye kongepar har Carlsberg producereret to helt særlige udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn for at fejre Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary. Bryggeriet giver også kongeparret en unik øl i gave.

Danmark har fået et nyt kongepar, og det fejrer Carlsberg ved at sende to kongelige øl på gaden, så befolkningen kan være med til at skåle og fejre vores nye konge og dronning. De klassiske etiketter på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn er nemlig blevet ændret i forbindelse med tronskiftet.  

”Som det første bryggeri der kunne kalde sig Leverandør til Det Kongelige Danske Hof, er det naturligt for os at fejre tronskiftet og det nye kongepar med Danmarks to ikoniske ølmærker. Det er en historisk begivenhed, og derfor sender vi to unikke udgaver af Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn på gaden, så hele Danmark kan skåle for kongeparret og deltage i fejringen af Hans Majestæt Kong Frederik 10. og Hendes Majestæt Dronning Mary,” siger Peter Haahr Nielsen, adm. direktør i Carlsberg Danmark.   

Sidste gang Danmark havde et kongepar var i 1972, og derfor vælger bryggeriet at fejre både H.M. Kong Frederik 10. og H.M. Dronning Mary. 

”Det er over 52 år siden, at Danmark havde en konge og dronning, og vi vil gerne hylde det nye kongepar og give danskerne mulighed for at fejre dem begge to. Vi har derfor designet to etiketter, der markerer fejringen af Danmarks nye kongepar og hylder vores konge og dronning,” siger Peter Haahr Nielsen.  

De nye etiketter består af lykønskningen ”Tillykke til Kongeparret H.M.K. Frederik 10. & H.M.D. Mary” og vil være at finde på Carlsberg Pilsner og Tuborg Grøn flaskerne i en begrænset periode og kan købes i detailhandlen, så længe lager haves.  

Øl på champagneflasker   

Udover at give danskerne mulighed for at fejre kongeparret med en helt særlig etikette på de to øl, har bryggeriet også nøje udvalgt et bryg som blandt andet skal være en gave til kongeparret.  

”Fra Husbryggeriet Jacobsen på Valby Bakke har vi udvalgt en helt speciel øl som gave til kongeparret. Det er en øl med en spændende kombination af syrlighed, frugtige nuancer og perlende bobler, der danner den perfekte skumkrone,” siger Peter Haahr Nielsen.  

Øllen har et alkoholindhold på 10% og er brygget på Carlsbergs eksklusive byg, der giver en flot orange ravfarve og har duftnoter af abrikos, rabarber og fersken. Øllen er brygget i omtrent 800 eksemplarer og gives blandt andet som gave til kongeparret og kongehuset.  

Udover de tre særlige øl fejrer Carlsberg også kongeparret i annoncer i landets største aviser og med store bannere på Rådhuspladsen og Nyhavn, der hylder kongeparret. Derudover har bryggeriet dekoreret en række lastbiler med en kongelig hyldest, som kan ses i bybilledet, når de leverer øl og vand til Carlsbergs kunder.   

Carlsberg blev leverandør til Det Kgl. Danske Hof i 1904, og Tuborg fik prædikatet i 1914.    

Keywords

Contacts

Images

Subscribe to releases from Carlsberg A/S

Subscribe to all the latest releases from Carlsberg A/S by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Carlsberg A/S

Danskerne skal bidrage til at udvikle fremtidens øl13.6.2023 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Bryggerikoncernen Carlsberg lancerer nu et helt nyt øl-koncept med eksperimentelle øl. Målet er at få danskerne til at give feedback på smagen i de nye bryg og dermed være med til at bestemme, om de har en fremtid i Carlsbergs sortiment. Flere af de nye øl kan nydes på udvalgte barer og restauranter under navnet ’Jacobsen Experimental’, mens andre fås gennem medlemskab af en eksklusiv ølklub.

Carlsberg Group concludes Together Towards ZERO programme, exceeding targets on carbon and water7.2.2023 08:20:00 CET | Press release

When Carlsberg Group launched its Together Towards ZERO (TTZ) sustainability programme, the company was among the first to introduce science-based climate targets aligned with the 1.5°C target in the Paris Agreement on Climate Change. This year, Carlsberg has reached a milestone at which it concludes TTZ and evaluates its performance against the targets set in 2017, with the results published in its ESG Report 2022. The company has exceeded its targets towards a ZERO Carbon Footprint and ZERO Water Waste, delivering concrete results for the business and for society. Its new ESG programme, Together Towards ZERO and Beyond (TTZAB), will build on the strong progress made with new targets and actions towards 2030 and 2040.

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye