Regionsdirektører rykker tættere på Lidl Danmarks direktion

Lidl Danmarks salgsdirektør Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland. Det betyder, at Jens Stratmann og direktionen fremover deler opgaverne mellem sig. Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen rykker herefter tættere på Lidl Danmarks direktion.

Regionsdirektør for Region Vest, Peter Rønne (til venstre) og regionsdirektør for Region Øst, Michael Ottesen, bliver nu knyttet tættere til direktionen i Lidl Danmark.

”Idéen bag ændringen af direktionens sammensætning er, at jeg gerne vil sikre et endnu tættere samarbejde mellem vores regioner og hovedkontoret. Jeg tror på, at vi kan blive endnu bedre ved at rykke tæt sammen i bussen. Vi går en utrolig spændende tid i møde med rigtig mange nye butiksåbninger og en række andre spændende aktiviteter – så i min optik, er timingen god og det er det rigtige at gøre nu,” forklarer Lidl Danmarks CEO, Jens Stratmann.

Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland, hvor han starter i en ny stilling i Lidl.

”Da Miltiadis Forozidis startede i Lidl Danmark sagde jeg, Lidl er et godt sted at være, hvis man gerne vil have en international karriere. Det må man bare sige, at Miltiadis Forozidis er et godt eksempel på. Stor tak fra alle os i Danmark til Miltiadis Forozidis,” siger Jens Stratmann.

Fremover vil CEO Jens Stratmann og direktionen sammen med regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen i fællesskab varetage Miltiadis Forozidis opgaver.

Regionsdirektørerne rykker tættere på direktionen
Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen deltager fremover i ledelsesmøderne på hovedkontoret. Et vigtigt skridt i retningen mod et endnu tættere samarbejde mellem regionerne og hovedkontoret.

”Peter og Michael har stor erfaring indenfor deres respektive områder. De ved hvad der kræves for at drive en stor organisation. Det er samtidig en rigtig god mulighed for at skabe endnu bedre muligheder for nye dynamikker mellem regionerne og hovedkontoret. Peter og Michael kommer med anderledes perspektiver på vores forretning, og det kommer vi til at drage nytte af. Og i lyset af vores ekspansionsmålsætninger og vores fokus på at skabe resultater er den her nye sammensætning af direktionen det rigtige skridt på det rigtige tidspunkt,” siger Jens Stratmann.

Lidl fjerner yderligere 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Sidste år fjernede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark 20 % af deres tobak- og nikotinsortiment som et skridt mod at stoppe salget af disse produkter i kædens butikker inden udgangen af 2028. Siden tiltaget har kæden også åbnet 20 tobak- og nikotinfrie butikker, og nu begrænser Lidl tilgængeligheden yderligere ved at udfase endnu 20 % af sortimentet. Tilbagemeldingerne på initiativet er fortsat positive, og Lidl fortsætter sin indsats for at fremme danskernes sundhed.