Regionsdirektører rykker tættere på Lidl Danmarks direktion
Lidl Danmarks salgsdirektør Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland. Det betyder, at Jens Stratmann og direktionen fremover deler opgaverne mellem sig. Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen rykker herefter tættere på Lidl Danmarks direktion.

”Idéen bag ændringen af direktionens sammensætning er, at jeg gerne vil sikre et endnu tættere samarbejde mellem vores regioner og hovedkontoret. Jeg tror på, at vi kan blive endnu bedre ved at rykke tæt sammen i bussen. Vi går en utrolig spændende tid i møde med rigtig mange nye butiksåbninger og en række andre spændende aktiviteter – så i min optik, er timingen god og det er det rigtige at gøre nu,” forklarer Lidl Danmarks CEO, Jens Stratmann.
Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland, hvor han starter i en ny stilling i Lidl.
”Da Miltiadis Forozidis startede i Lidl Danmark sagde jeg, Lidl er et godt sted at være, hvis man gerne vil have en international karriere. Det må man bare sige, at Miltiadis Forozidis er et godt eksempel på. Stor tak fra alle os i Danmark til Miltiadis Forozidis,” siger Jens Stratmann.
Fremover vil CEO Jens Stratmann og direktionen sammen med regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen i fællesskab varetage Miltiadis Forozidis opgaver.
Regionsdirektørerne rykker tættere på direktionen
Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen deltager fremover i ledelsesmøderne på hovedkontoret. Et vigtigt skridt i retningen mod et endnu tættere samarbejde mellem regionerne og hovedkontoret.
”Peter og Michael har stor erfaring indenfor deres respektive områder. De ved hvad der kræves for at drive en stor organisation. Det er samtidig en rigtig god mulighed for at skabe endnu bedre muligheder for nye dynamikker mellem regionerne og hovedkontoret. Peter og Michael kommer med anderledes perspektiver på vores forretning, og det kommer vi til at drage nytte af. Og i lyset af vores ekspansionsmålsætninger og vores fokus på at skabe resultater er den her nye sammensætning af direktionen det rigtige skridt på det rigtige tidspunkt,” siger Jens Stratmann.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum