Regionsdirektører rykker tættere på Lidl Danmarks direktion
Lidl Danmarks salgsdirektør Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland. Det betyder, at Jens Stratmann og direktionen fremover deler opgaverne mellem sig. Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen rykker herefter tættere på Lidl Danmarks direktion.

”Idéen bag ændringen af direktionens sammensætning er, at jeg gerne vil sikre et endnu tættere samarbejde mellem vores regioner og hovedkontoret. Jeg tror på, at vi kan blive endnu bedre ved at rykke tæt sammen i bussen. Vi går en utrolig spændende tid i møde med rigtig mange nye butiksåbninger og en række andre spændende aktiviteter – så i min optik, er timingen god og det er det rigtige at gøre nu,” forklarer Lidl Danmarks CEO, Jens Stratmann.
Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland, hvor han starter i en ny stilling i Lidl.
”Da Miltiadis Forozidis startede i Lidl Danmark sagde jeg, Lidl er et godt sted at være, hvis man gerne vil have en international karriere. Det må man bare sige, at Miltiadis Forozidis er et godt eksempel på. Stor tak fra alle os i Danmark til Miltiadis Forozidis,” siger Jens Stratmann.
Fremover vil CEO Jens Stratmann og direktionen sammen med regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen i fællesskab varetage Miltiadis Forozidis opgaver.
Regionsdirektørerne rykker tættere på direktionen
Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen deltager fremover i ledelsesmøderne på hovedkontoret. Et vigtigt skridt i retningen mod et endnu tættere samarbejde mellem regionerne og hovedkontoret.
”Peter og Michael har stor erfaring indenfor deres respektive områder. De ved hvad der kræves for at drive en stor organisation. Det er samtidig en rigtig god mulighed for at skabe endnu bedre muligheder for nye dynamikker mellem regionerne og hovedkontoret. Peter og Michael kommer med anderledes perspektiver på vores forretning, og det kommer vi til at drage nytte af. Og i lyset af vores ekspansionsmålsætninger og vores fokus på at skabe resultater er den her nye sammensætning af direktionen det rigtige skridt på det rigtige tidspunkt,” siger Jens Stratmann.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Mads Pedersen og Lidl-Trek fejrer grøn triumf i Vuelta a España14.9.2025 21:18:34 CEST | Pressemeddelelse
Mads Pedersen og Lidl-Trek kan fejre en stor triumf i Vuelta a España, hvor danskeren vinder den grønne pointtrøje. Sejren er kulminationen på tre ugers stærk holdindsats og et af årets højdepunkter for den danske stjerne, der også tog en etapesejr undervejs. Holdets gode resultater mærkes også i Lidls butikker, hvor Lidl-Trek-kollektionerne har oplevet stor efterspørgsel.
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum