Regionsdirektører rykker tættere på Lidl Danmarks direktion
Lidl Danmarks salgsdirektør Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland. Det betyder, at Jens Stratmann og direktionen fremover deler opgaverne mellem sig. Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen rykker herefter tættere på Lidl Danmarks direktion.

”Idéen bag ændringen af direktionens sammensætning er, at jeg gerne vil sikre et endnu tættere samarbejde mellem vores regioner og hovedkontoret. Jeg tror på, at vi kan blive endnu bedre ved at rykke tæt sammen i bussen. Vi går en utrolig spændende tid i møde med rigtig mange nye butiksåbninger og en række andre spændende aktiviteter – så i min optik, er timingen god og det er det rigtige at gøre nu,” forklarer Lidl Danmarks CEO, Jens Stratmann.
Miltiadis Forozidis flytter tilbage til Tyskland, hvor han starter i en ny stilling i Lidl.
”Da Miltiadis Forozidis startede i Lidl Danmark sagde jeg, Lidl er et godt sted at være, hvis man gerne vil have en international karriere. Det må man bare sige, at Miltiadis Forozidis er et godt eksempel på. Stor tak fra alle os i Danmark til Miltiadis Forozidis,” siger Jens Stratmann.
Fremover vil CEO Jens Stratmann og direktionen sammen med regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen i fællesskab varetage Miltiadis Forozidis opgaver.
Regionsdirektørerne rykker tættere på direktionen
Regionsdirektørerne Peter Rønne og Michael Ottesen deltager fremover i ledelsesmøderne på hovedkontoret. Et vigtigt skridt i retningen mod et endnu tættere samarbejde mellem regionerne og hovedkontoret.
”Peter og Michael har stor erfaring indenfor deres respektive områder. De ved hvad der kræves for at drive en stor organisation. Det er samtidig en rigtig god mulighed for at skabe endnu bedre muligheder for nye dynamikker mellem regionerne og hovedkontoret. Peter og Michael kommer med anderledes perspektiver på vores forretning, og det kommer vi til at drage nytte af. Og i lyset af vores ekspansionsmålsætninger og vores fokus på at skabe resultater er den her nye sammensætning af direktionen det rigtige skridt på det rigtige tidspunkt,” siger Jens Stratmann.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum