I januar bliver det billigere at købe økologisk frugt og grønt i Lidl
I januar får man med Lidl Plus-appen 25 % rabat på økologiske frugt og grønt, når man handler om lørdagen. Formålet er at fremme salget af økovarer.

Salget af økologiske produkter i detailhandlen gik lidt trægt i starten af 2023 på grund af blandt andet højere fødevarepriser.1 Men på trods af opbremsningen fastholder Danmark sin position som verdensmester inden for økologi. Hos Lidl har man i de seneste år udvidet udvalget af økologiske produkter.
I januar sætter Lidl ekstra fokus på økologi og øger synligheden ved at tilbyde en rabat på 25 % på alt økologisk frugt og grønt, når man handler som Lidl Plus-kunde om lørdagen. Tilbuddet inkluderer i alt 44 forskellige økologiske produkter og er gældende hver lørdag i januar. Målet er at gøre økologi mere tilgængeligt og forhåbentlig inspirere flere til at købe økologisk.
”Vi håber, at kampagnen vil indbyde vores kunder til at købe mere økologisk, fordi gode måltider starter med gode råvarer. Det seneste år har vi set, at økologi har været udfordret af en større prisbevidsthed. Selvom priserne på adskillige fødevarer, herunder økologiske produkter, er faldet, er det i høj grad også et spørgsmål om indkøbsvaner. Derfor ønsker vi nu at styrke fokus på økologi og gøre det mere synligt,” udtaler Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Forudser positiv vækst for økologiske varer i 2024
Salget af økologi har de seneste år fået en større plads i detailhandlen. I første kvartal af 2023 stod discountbutikkerne for mere end 50 % af den økologiske omsætning2. Og efter et par år, hvor forbrugeradfærden har været præget af et stærkt fokus på pris, forventer man hos Økologisk Landsforening, at økologi er på vej tilbage på sporet:
”Der er små tegn på, at økologien kommer tilbage på vækstsporet i løbet af 2024. Men vi skal fortsat udvikle økologien og fortælle om økologiens styrker, herunder en øget biodiversitet i og omkring de økologiske marker. Dermed kan vi forsvare og udvikle Danmarks position som det land i verden, der forbruger mest økologi. Derfor glæder det os, at flere discountkæder, herunder Lidl, øger sit fokus på økologien,” siger markedschef, detail Birgitte Jørgensen fra Økologisk Landsforening.
Flere fordele med appen
Lidl Plus-appen kan downloades gratis og har flere kundefordele. Udover at få 25 % på alt økologisk grønt og frugt om lørdagen i januar, får man også alle Lidl-kvitteringer samlet ét sted, adgang til skarpe kupon-tilbud og online tilbudsaviser lige ved hånden.
Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.
*Der tages i forbindelse med kampagnen forbehold for udsolgte varer, billed- og trykfejl, moms- og afgiftsændringer samt leveringssvigt. Gælder så længe lager haves.
1 Økologisk Landsforening: Økologisk Markedsrapport, 2023.
2 Kauzas husstands-panel om det økologiske forbrug, 2023.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum