Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.
BESTSELLER Foundation har tradition for at give en økonomisk håndsrækning til velgørende formål inspireret af kollegerne i BESTSELLER i forbindelse med årsskiftet. I år har alle medarbejdere i modevirksomheden – både herhjemme og i udlandet – haft mulighed for at foreslå en modtager på baggrund af, hvilket formål der ligger den enkelte på sinde.
"Rigtig mange kolleger i BESTSELLER greb muligheden og delte en sag, som står deres hjerte nært. Vi er blevet rørt over medarbejdernes engagement og de personlige motivationer, som vi har modtaget. På vegne af hele vores organisation er vi stolte over at kunne give en håndsrækning til seks organisationer, både i udlandet og i Danmark, som gør en forskel,” siger Tine Fisker Henriksen, direktør i BESTSELLER Foundation.
Bedre behandling til børn og unge
Samlet bliver 3,5 millioner kroner fordelt mellem seks organisationer, der hver på sin måde støtter en sårbar gruppe i sit lokalsamfund; forældreløse og sygdomsramte børn, unge mennesker med psykisk mistrivsel, terminale patienter samt kvinder bosat i regioner med kvindeundertrykkelse. To af de seks organisationer er danske. En af dem er foreningen #11påryggen, som støtter afdelingen Børn og Unge på Aarhus Universitetshospital.
”Donationen fra BESTSELLER Foundation vil gøre en mærkbar og langsigtet forskel for børn og unge, som er indlagt på Aarhus Universitetshospital. Dels skal støtten bidrage til at udbrede hypnoterapi, som kan skåne børn i svær eller smertefuld behandling, og dels kommer vi til at støtte et toårigt projekt, som har fokus på at forbedre behandling af unge med alvorlig eller kronisk sygdom,” siger Anne Fjelsted Christiansen, formand i #11påryggen.
”Det er svært at beskrive vores glæde over at opleve denne opbakning fra BESTSELLERs medarbejdere. #11påryggen er en frivillig forening, som ikke kan eksistere uden private donationer. Med støtte i denne størrelsesorden kan vi hjælpe med at opfylde nogle af børne- og ungeafdelingens helt store ønsker og derigennem være med til at forbedre behandlingen for rigtig mange børn og deres familier.”
Mulighed for gratis, anonym rådgivning
Den anden danske donationsmodtager er headspace, som er et gratis, anonymt rådgivningsinitiativ for unge mellem 12 og 25 år. headspace er drevet af mere end 450 frivillige på landsplan og har få fastansatte i samarbejde med staten, kommunerne, private fonde og virksomheder. Samlet findes der 32 headspace centre fordelt over 29 danske kommuner.
”Det betyder utroligt meget for os, at medarbejderne i BESTSELLER har ønsket at støtte headspace, og det bestyrker os i, at børn og unges mentale sundhed og trivsel ligger os alle virkelig meget på sinde,” siger Anne-Mette Nielsen, fundraisingchef hos Det Sociale Netværk/headspace Danmark.
BESTSELLER Foundation er støttet af BESTSELLER, og fondens midler kommer fra det overskud, den danske modevirksomhed skaber. Siden fonden blev etableret i 2015, har den investeret og uddelt mere end 200 millioner kroner til initiativer, der skal skabe bæredygtige løsninger og varig trivsel.
Om donationen:
- Hvert år uddeler BESTSELLER Foundation – i samarbejde med medarbejderne i BESTSELLER – en donation som en del af den årlige nytårsgave.
- I 2023 doneres i alt 3,5 millioner kroner til seks velgørende organisationer, der er foreslået af medarbejderne i BESTSELLER.
- Samlet støtter donationen forskellige sårbare grupper: Børn i nød, unge mennesker med psykisk mistrivsel, personer og familier ramt af sygdom samt kvinder bosat i regioner med kvindeundertrykkelse.
- De seks udvalgte organisationer er:
- #11påryggen, som ønsker at støtte behandlingen af børn og unge på Aarhus Universitetshospital, Danmark.
- AIDER, som styrker kvinder i områder med kvindeundertrykkelse.
- headspace, som støtter unge mennesker i Danmark i at møde hverdagens udfordringer.
- Kinderhoffnung, der er dedikeret til at hjælpe børn og unge i Tyskland, især inden for uddannelse, sundhed og fattigdomsreduktion.
- SOS Børnebyerne i Bangladesh, der er dedikeret til pleje af forældreløse og andre sårbare børn.
- Stichting Ambulance Wens, der opfylder det sidste ønske i livet for ikke-mobile, terminalt syge patienter i Holland.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomSenior Communication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
HEARTLAND 2023/2422.11.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
HEARTLAND offentliggør resultatet for regnskabsåret 2023/24 med en årsrapport, der viser en styrket omsætning og et samlet resultat før skat på fire mia. kr.
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
BESTSELLERs Olympiske Håb 2024: Her er de nominerede28.10.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De tre nominerede til BESTSELLERs Olympiske Håb 2024 er fundet. Prisen uddeles hvert år til en atlet, der forventes at kunne sætte sit præg på fremtidens olympiske eller paralympiske lege. Vinderen kåres til Sport 2024-showet den 4. januar 2024.
BESTSELLER indfører bæredygtighedsbonus for alle medarbejdere14.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske modevirksomhed BESTSELLER vil accelerere sin omstilling. Derfor indfører virksomheden nu en række bonusmål, der er relateret til virksomhedens arbejde med bæredygtighed, med den hensigt at motivere alle medarbejdere til at bidrage til at omstille forretningen.
BESTSELLER investerer i fremtiden trods udfordrende marked11.10.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
BESTSELLERs seneste regnskabsår 2023-2024 blev påvirket af sværere betingelser i modeindustrien. Alligevel lykkedes det den danske modevirksomhed at sikre et tilfredsstillende resultat og samtidig investere i en række initiativer, der har til formål at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum