Danske børn og unge modtager nytårsdonation fra BESTSELLER Foundation
De danske organisationer headspace og #11påryggen kan tage hul på det nye år med økonomisk rygvind til at gennemføre projekter til gavn for henholdsvis sårbare unge samt indlagte børn og familier på Aarhus Universitetshospital. Organisationerne er to af i alt seks modtagere af en samlet nytårsdonation på 3,5 millioner kroner fra BESTSELLER Foundation.

BESTSELLER Foundation har tradition for at give en økonomisk håndsrækning til velgørende formål inspireret af kollegerne i BESTSELLER i forbindelse med årsskiftet. I år har alle medarbejdere i modevirksomheden – både herhjemme og i udlandet – haft mulighed for at foreslå en modtager på baggrund af, hvilket formål der ligger den enkelte på sinde.
"Rigtig mange kolleger i BESTSELLER greb muligheden og delte en sag, som står deres hjerte nært. Vi er blevet rørt over medarbejdernes engagement og de personlige motivationer, som vi har modtaget. På vegne af hele vores organisation er vi stolte over at kunne give en håndsrækning til seks organisationer, både i udlandet og i Danmark, som gør en forskel,” siger Tine Fisker Henriksen, direktør i BESTSELLER Foundation.
Bedre behandling til børn og unge
Samlet bliver 3,5 millioner kroner fordelt mellem seks organisationer, der hver på sin måde støtter en sårbar gruppe i sit lokalsamfund; forældreløse og sygdomsramte børn, unge mennesker med psykisk mistrivsel, terminale patienter samt kvinder bosat i regioner med kvindeundertrykkelse. To af de seks organisationer er danske. En af dem er foreningen #11påryggen, som støtter afdelingen Børn og Unge på Aarhus Universitetshospital.
”Donationen fra BESTSELLER Foundation vil gøre en mærkbar og langsigtet forskel for børn og unge, som er indlagt på Aarhus Universitetshospital. Dels skal støtten bidrage til at udbrede hypnoterapi, som kan skåne børn i svær eller smertefuld behandling, og dels kommer vi til at støtte et toårigt projekt, som har fokus på at forbedre behandling af unge med alvorlig eller kronisk sygdom,” siger Anne Fjelsted Christiansen, formand i #11påryggen.
”Det er svært at beskrive vores glæde over at opleve denne opbakning fra BESTSELLERs medarbejdere. #11påryggen er en frivillig forening, som ikke kan eksistere uden private donationer. Med støtte i denne størrelsesorden kan vi hjælpe med at opfylde nogle af børne- og ungeafdelingens helt store ønsker og derigennem være med til at forbedre behandlingen for rigtig mange børn og deres familier.”
Mulighed for gratis, anonym rådgivning
Den anden danske donationsmodtager er headspace, som er et gratis, anonymt rådgivningsinitiativ for unge mellem 12 og 25 år. headspace er drevet af mere end 450 frivillige på landsplan og har få fastansatte i samarbejde med staten, kommunerne, private fonde og virksomheder. Samlet findes der 32 headspace centre fordelt over 29 danske kommuner.
”Det betyder utroligt meget for os, at medarbejderne i BESTSELLER har ønsket at støtte headspace, og det bestyrker os i, at børn og unges mentale sundhed og trivsel ligger os alle virkelig meget på sinde,” siger Anne-Mette Nielsen, fundraisingchef hos Det Sociale Netværk/headspace Danmark.
BESTSELLER Foundation er støttet af BESTSELLER, og fondens midler kommer fra det overskud, den danske modevirksomhed skaber. Siden fonden blev etableret i 2015, har den investeret og uddelt mere end 200 millioner kroner til initiativer, der skal skabe bæredygtige løsninger og varig trivsel.
Om donationen:
- Hvert år uddeler BESTSELLER Foundation – i samarbejde med medarbejderne i BESTSELLER – en donation som en del af den årlige nytårsgave.
- I 2023 doneres i alt 3,5 millioner kroner til seks velgørende organisationer, der er foreslået af medarbejderne i BESTSELLER.
- Samlet støtter donationen forskellige sårbare grupper: Børn i nød, unge mennesker med psykisk mistrivsel, personer og familier ramt af sygdom samt kvinder bosat i regioner med kvindeundertrykkelse.
- De seks udvalgte organisationer er:
- #11påryggen, som ønsker at støtte behandlingen af børn og unge på Aarhus Universitetshospital, Danmark.
- AIDER, som styrker kvinder i områder med kvindeundertrykkelse.
- headspace, som støtter unge mennesker i Danmark i at møde hverdagens udfordringer.
- Kinderhoffnung, der er dedikeret til at hjælpe børn og unge i Tyskland, især inden for uddannelse, sundhed og fattigdomsreduktion.
- SOS Børnebyerne i Bangladesh, der er dedikeret til pleje af forældreløse og andre sårbare børn.
- Stichting Ambulance Wens, der opfylder det sidste ønske i livet for ikke-mobile, terminalt syge patienter i Holland.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomSenior Communication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
Erfaren finansprofil til BESTSELLER18.8.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Line Andrea Fandrup tiltræder som ny CFO i BESTSELLER. Hun kommer med solid erfaring fra bl.a. A.P. Møller-Mærsk, ROCKWOOL, Novozymes og senest NKT, hvor hun siden 2020 har været Group CFO. I BESTSELLER får Line Andrea Fandrup ansvaret for at styrke og udvikle modevirksomhedens finansielle fundament i en tid med store investeringer og ambitiøse vækstmål.
CFO-skifte i BESTSELLER efter otte år med vækst og forandring12.8.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter otte år fratræder CFO Thomas Børglum Jensen sin stilling i BESTSELLER.
BESTSELLER investerer i avanceret, automatiseret tøjproduktion11.8.2025 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Amerikanske Softwear Automation, der har udviklet teknologi til automatiseret tøjproduktion, sikrer 20 millioner dollars i ny investeringsrunde ledet af den familieejede modevirksomhed BESTSELLER.
BESTSELLERs jubilæum markeres med 50 millioner til 50 organisationer3.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I anledningen af modevirksomhedens 50-års jubilæum donerer BESTSELLER Foundation 50 millioner kroner til udenlandske og danske organisationer. Herhjemme sikrer det blandt andet, at BørneMobilen kommer tilbage på vejene, støtte til sårbare grupper og til naturen, mens Københavns nye hospital får en indendørs kunsthave.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum