BESTSELLER markerer 50 år med solidt resultat
Mens modebranchen fortsat oplever svære betingelser, har BESTSELLER i det seneste regnskabsår 2024-2025 formået at levere et resultat, der peger fremad og skaber forudsætninger for at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling. Det sker i året, hvor BESTSELLER også fejrer sit 50-års jubilæum.

I år har BESTSELLER nået en vigtig milepæl. BESTSELLER blev grundlagt i 1975, da Merete Bech Povlsen og Troels Holch Povlsen åbnede deres første butik i Ringkøbing, Danmark. Et halvt århundrede senere er det, der begyndte som én enkelt butik, vokset til det BESTSELLER, der er i dag.
Én butik er blevet til mere end 2.800 butikker. Én butiksassistent i Ringkøbing er blevet til 25.000 kolleger på tværs af 90 lande. Og BESTSELLER – navnet, der blev taget i brug efter købet af en butik i Aarhus i 1980 – fejrer i 2025 sit 50-års jubilæum som dansk modevirksomhed.
– Det har været et særligt år for os, hvor vi markerer, at vi i fællesskab har nået en milepæl, vi ikke havde forventet, da den første butik åbnede i 1975. Siden dengang har BESTSELLER været kendetegnet ved de mennesker, der er hos os, og det er gennem de værdier, den iver, det engagement og den ordentlighed, kollegerne repræsenterer, at vi er lykkedes. Det fortjener de den allerstørste tak for, siger Anders Holch Povlsen, ejer af og direktør i BESTSELLER.
I regnskabsåret 2024-25 steg BESTSELLERs omsætning med syv procent og rundede dermed 38 mia. kroner – det højeste i BESTSELLERs historie. Tilsvarende steg resultatet med 10 procent til 5,9 mia. kroner sammenlignet med sidste regnskabsår. BESTSELLERs samlede skattebidrag udgør 8,7 mia. kroner.
– Vi er tilfredse med, at vi har formået at levere resultater under fortsat vanskelige omstændigheder, der præger modebranchen. Samtidig er vi ydmyge og meget opmærksomme på, at de kommende år ikke bliver nemme, og vi ved, at vi skal arbejde hårdt. Vi ved, at vores resultater er en forudsætning for, at vi som virksomhed kan gøre en forskel – eksempelvis gennem vores bidrag til de samfund, vi er en del af, uddyber Anders Holch Povlsen.
BESTSELLER har i de senere år investeret markant med henblik på at skabe et stærkere fundament for fremtiden – fra bæredygtighedsinitiativer til kommercielle aktiviteter gennem butiksekspansion og lagerfaciliteter.
– Vi har investeret forud for den udvikling, vi forventer, og vi fortsætter med strategisk at investere i nøgleområder som logistik, innovation og – måske vigtigst af alt – mennesker. Vi ved, at vi har meget, der venter forude, og vi ønsker at tage det ansvar, der påhviler os. Vi er rustet til at skabe endnu bedre resultater og levere på de ambitioner, vi har, der rækker udover vores egen virksomhed, siger Anders Holch Povlsen.
--------
Nøgletal, mDKK
BESTSELLER |
24/25 |
23/24 |
22/23 |
21/22 |
20/21 |
Omsætning |
38,1 |
35,7 |
37,0 |
35,2 |
26,4 |
Resultat før skat |
5,9 |
5,3 |
4,9 |
6,1 |
4,6 |
Årsresultat |
4,6 |
3,9 |
3,9 |
5,1 |
3,6 |
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLERs svar på anklager om børnearbejde24.9.2025 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse
I TV 2-programmet ’Bestseller på vrangen’ udgivet den 24. september 2025 fremgår det, at der skulle være mindreårige, som arbejder i BESTSELLERs forsyningskæde – og at børnearbejde er et forhold, som vi ser igennem fingre med. Vi tager skarpt afstand fra disse påstande, og vi mener, at det er kritisabelt, at TV 2 tillader så grove anklager på sendefladen, uden at disse er dokumenteret. TV 2 har modtaget flere beviser for, at de pågældende beskrivelser i udsendelsen ikke kan være korrekte. Alligevel har TV 2 ikke ønsket at ændre udsendelsens indhold. Det mener vi er uacceptabelt både over for seerne, for de berørte virksomheder i Bangladesh og for BESTSELLER. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningsli
BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.
ONLY lancerer målrettet t-shirt-program af genanvendt tekstil10.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som endnu et led i at integrere tekstil-til-tekstil genanvendt polyester i sin leverandørkæde har et af BESTSELLERs største brands omdannet et program af basistoppe til genanvendt polyester fra tekstilaffald. De første styles er allerede i butikkerne.
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
Erfaren finansprofil til BESTSELLER18.8.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Line Andrea Fandrup tiltræder som ny CFO i BESTSELLER. Hun kommer med solid erfaring fra bl.a. A.P. Møller-Mærsk, ROCKWOOL, Novozymes og senest NKT, hvor hun siden 2020 har været Group CFO. I BESTSELLER får Line Andrea Fandrup ansvaret for at styrke og udvikle modevirksomhedens finansielle fundament i en tid med store investeringer og ambitiøse vækstmål.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum