Disney+ og TV 2 Danmark indgår eksklusivt samarbejde om annoncesalg i Danmark
TV 2 Danmark og The Walt Disney Company Nordic & Baltic har netop indgået en aftale om salg af reklamer til det nye Disney+ abonnement, ”Standard med reklamer”. Aftalen, hvor TV 2 bliver eksklusiv forhandler af reklamer til Disney+ i Danmark, gælder fra 1. februar 2024.
Samarbejdet er indgået, efter at Disney+ 1. november lancerede sin nye abonnementsmodel, inklusive ”Standard med reklamer” (49 kr/md) der supplerer de reklamefri abonnementer, ”Standard” og ”Premium”, på Disney+.
Stig Møller Christensen, kommerciel direktør på TV 2, siger: - TV 2 Play og Disney+ er et rigtig godt match, og med vores aftale skaber vi nye muligheder for de danske annoncører. Via vores samarbejde med Disney får annoncørerne både adgang til Disney+ eftertragtede målgrupper inkl. de mange fans af fx Marvel, Disney og Star Wars, og til TV 2 Plays mange brugere. Samarbejdet gør det nemmere og mere enkelt for annoncørerne at købe Addressable TV ét sted på det danske streamingmarked, og vi glæder os meget til at komme i gang med samarbejdet i det nye år.
Hans van Rijn, landechef og SVP, The Walt Disney Company Nordic & Baltic, siger: - Vi er utrolig glade for at samarbejde med TV 2 – det største og førende kommercielle tv-hus i Danmark. Deres høje standarder for reklamesalg er med til at sikre den førsteklasses oplevelse, vi gerne vil tilbyde både Disney+ annoncører og abonnenter, og vi ser virkelig frem til et tæt samarbejde med TV 2.
- Vi er glade for, at Disney+ nu har reklamesalgspartnerskaber med de kommercielle markedsledere på alle nordiske markeder, hvor ”Standard med reklamer” er tilgængelig. Det siger noget om styrken i vores omfattende og uovertrufne Disney-bibliotek, der spænder over en bred vifte af store titler og genrer, herunder action-eventyr, Sci-Fi, komedier, dokumentarfilm og kritikerroste dramaer, siger Hans van Rijn.
Disney+ tilbyder noget for enhver smag, og tilføjer løbende gennem året nye tv-serier, storfilm og eksklusive originals under sine seks brands: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic og Star. Med et underholdningsbibliotek, der spænder over alt fra dokumentarfilm til anmelderroste dramaer og komedier til klassisk animation, kan kunderne nyde alt fra "The Simpsons" og "Grey's Anatomy" til prisvindende hits som "The Bear" og "The Mandalorian".
Disney+ forældrekontrol sikrer, at Disney+ er en god og tryg seeroplevelse for alle i familien. Kunder kan oprette flere profiler pr. konto med mulighed for at indstille profil-pinkoder og indholdsklassificeringer efter profil via forældrekontrol.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkTV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
About Disney+
Disney+ is the dedicated streaming home for movies and shows from Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, and National Geographic, along with The Simpsons and much more. In select international markets, it also includes the general entertainment content brand, Star. The flagship direct-to-consumer streaming service from Disney, Disney+ offers an ever-growing collection of exclusive originals, including feature-length films, documentaries, live-action and animated series, and short-form content. With unprecedented access to Disney’s long history of incredible film and television entertainment, Disney+ is also the exclusive streaming home for the newest releases from The Walt Disney Studios. For more, visit disneyplus.com, or find the Disney+ app on most mobile and connected TV devices.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 samler danskerne til det hidtil største EM i kvindehåndbold13.11.2024 08:58:51 CET | Pressemeddelelse
Der ventes over en million seere i snit til samtlige Danmarks kampe på TV 2, når der i den travle juletid transmitteres fra et rekordstort EM i kvindehåndbold.
Danskerne er vilde med fiktion på TV 27.11.2024 10:00:03 CET | Pressemeddelelse
Thomas Vinterberg-serien 'Familier som vores', komedieserien 'De bedste år' og sjette sæson af den populære, historiske føljeton 'Sygeplejeskolen' optager danskerne allermest i øjeblikket.
Erik Clausen medvirker i 'Det sidste ord'1.11.2024 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den folkekære filminstruktør, skuespiller og samfundsrevser Erik Clausen medvirkede inden sin død i et interview med Mikael Bertelsen i 'Det sidste ord', der sendes på TV 2 og TV 2 Play søndag 10. november.
TV 2 ansætter ny marketingdirektør30.10.2024 15:30:15 CET | Pressemeddelelse
Frederik Scholten, der kommer med erfaring fra både tele-, tech- og mediebranchen, er ny marketingdirektør på TV 2.
Knæk Cancer: 132.722.620 kroner til forskning i kræft26.10.2024 22:55:10 CEST | Pressemeddelelse
Danmark bakker op om Knæk Cancer og samler mere end 130.000.000 kroner ind til kræftsagen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum