Nissehue-salg skaber stor glæde hos Julemærkebørnene

For andet år i træk støtter Salling Group Julemærkehjemmene gennem salg af nissehuer. Børnene på Julemærkehjemmet i Hobro kunne derfor glæde sig over en flot donation, som HR-direktør i Salling Group, Louise Gade overrakte til dem.

Louise Gade fra Salling Group (i midten) omgivet af glade Julemærkebørn på Julemærkehjemmet i Hobro Foto: Salling Group

Julen kom tidligt i år for Julemærkehjemmene og de mange børn, som hvert år får et ophold på et af landets fem Julemærkehjem.

Mandag d. 18. december overrakte Salling Groups HR-direktør Louise Gade en check på 300.000 kroner på Julemærkehjemmet i Hobro. Donationen kommer dels direkte fra Salling Group dels fra salget af dette års to nissehuer i føtex og Bilka. Nissehuerne har kostet 29 kroner, og for hver solgte nissehue gik 3 kroner til Julemærkehjemmene.

Louise Gade glædede sig over at kunne overrække checken på vegne af Salling Group og kunderne:

"Det er fantastisk, at vores kunder og vi igen i år har været med til at støtte børn og unge på Julemærkehjemmene. Nissehuerne vækker ikke bare begejstring hos de børn, der har dem på, men er i sidste ende med til at glæde alle de skønne børn på landets fem Julemærkehjem. På vegne af hele Salling Group håber jeg, at vi kan være med til at gøre hverdagen endnu bedre og sjovere for børnene og det dygtige personale på landets Julemærkehjem,” fortæller hun.

En ny start for børn i mistrivsel
Donationen går til driften af de fem Julemærkehjem i Danmark. Her får op mod 1.000 børn hvert år hjælp i kampen mod mobning, ensomhed og mistrivsel. På Julemærkehjemmene er de en del af fællesskabet, og for mange af børnene bliver opholdet starten på en ny og lysere hverdag med bedre fysisk, mental og social styrke

Donationen vækker begejstring hos direktøren for Julemærkefonden, Søren Ravn Jensen:

”Vi er utrolig taknemmelige for den flotte donation fra Salling Group og alle kunderne i føtex og Bilka. Den kommer mange børn til gode. Vi ved, at børn, der har været på Julemærkehjem, genfinder troen på dem selv og får styrken til igen at være med i fællesskabet,” siger Søren Ravn Jensen, som var til stede på Julemærkehjemmet Hobro.

Her modtog han sammen med børnene den flotte check. Bagefter viste de rundt på hjemmet og fortalte om deres hverdag, og hvad opholdet betyder for dem.

Fakta om Julemærkehjemmene

• Hvert år hjælper Julemærkehjemmene op mod 1.000 børn i alderen 7-14 år.
  • Det er børn, der bliver mobbet, er ensomme eller ikke tror, de er gode nok. Fælles for dem er, at de har brug for hjælp til at genfinde troen på dem selv og livet.
  • Et ophold varer 10 uger og er gratis for barnet og dets familie.
  • De fem Julemærkehjem ligger i Hobro, Kollund, Skælskør, Roskilde og Ølsted.
  • Julemærkehjemmene modtager 2,8 procent i offentligt tilskud og er derfor helt afhængige af støtte fra private, virksomheder og fonde.

Salling Group overrækker donation til Julemærkehjemmene