Elinstallatør modtager CSRpeople-mærket for at udvise social ansvarlighed på arbejdsmarkedet

For sjette gang har VS Automatic A/S fået tildelt CSRpeople-mærket for sin indsats for at skabe et socialt ansvarligt arbejdsmarked. Det er en prioritet at støtte denne type tiltag, siger direktør Torben Steffensen.

Et spritnyt CSRpeople-mærke er nu i hus hos VS Automatic A/S i Horsens. Mærket gives til virksomheder, som udviser særlig social ansvarlighed på arbejdsmarkedet og sikrer trivsel for sine medarbejdere.

CSRpeople-mærket er blevet uddelt efter tre kriterier. De handler om at hjælpe ledige ind på arbejdsmarkedet, om at fastholde medarbejdere og sikre deres trivsel og om at give en håndsrækning til unge mennesker, der kæmper med at finde retning i livet.

VS Automatic har det seneste år været aktiv på alle tre områder, bl.a. ved at ansætte ledige i fleksjob og løntilskudsstillinger og ved at deltage i Jobtaskforcen i Horsens Kommune. I Jobtaskforcen tilbyder virksomheden sparring om jobsøgning til ledige og med kontakt til virksomheder og mulige arbejdspladser.

Desuden er elinstallatøren med i NExTWORK, en beskæftigelsesindsats for unge i Horsens Kommune. Gennem indsatsen kan de unge få en praktikplads i virksomheden og på den måde prøve kræfter med en hverdag i elbranchen.

Læs mere: Unge fra NExTWORK bruger VS Automatic som træningsbane.

Bred opbakning i firmaet

”Det er en prioritet for os at støtte de her sociale tiltag,” siger Torben Steffensen, direktør i VS Automatic. ”Det koster noget at give mennesker med særlige udfordringer en god oplevelse på arbejdsmarkedet og at give den ekstra plads, som nogen har brug for. Men det handler ikke altid om kroner og ører.”

Han er også glad for den opbakning, han mærker blandt sine ansatte.

”Jeg er stolt over, at vores medarbejdere tager så godt imod folk med udfordringer, som bliver ansat her hos os. Det giver noget andet at kunne hjælpe, og det er dejligt at se folk blomstre.”

I Horsens Kommune bliver CSRpeople-mærket uddelt af HORSENS ALLIANCEN og Jobtaskforcen, og i år er det blevet uddelt til 157 virksomheder.