Uvidende politikere står for dagens lønløft

Ambulancereddere er en mangelvare i alle landets regioner. Redderfaget lider i så høj grad af manglende arbejdskraft, at det for længst er blevet direkte farligt for akut syge personer i hele Danmark. Derfor undrer Reddernes Fagforening sig over, at politikerne med dagens lønløft helt overser redderfaget.

Reddernes Fagforening er uforstående overfor beslutning af dagens lønløft, og fralægger på vegne af vores kollegaer landet over ethvert ansvar overfor forlængede respons tider på grund af ambulancer, der ikke kan driftes Foto: Anders Brohus @Reddernes Fagforening

Tillykke til de faggrupper, der af regeringen er udpeget som særligt berettigede til en ekstra pose penge i lønsækken. Jeres fag lider med garanti lige så meget som reddernes og jeres arbejdstilfredshedsundersøgelser er også langt under acceptabelt niveau. Nøjagtig ligesom reddernes.

Til gengæld må det være besluttet af fuldstændig uvidende politikere og fagforeninger uden sans for virkeligheden.

Redderfaget lider i så høj grad af manglende arbejdskraft, at det for længst er blevet direkte farligt for akut syge personer i hele Danmark. Alle regionalt drevne ambulanceselskaber lider af personalemangel i en grad, hvor dagligdagen er problematisk og disponenterne, der visiterer turene benhårdt, skal prioritere, hvem der er mest berettiget til akut hjælp.

I Reddernes Fagforening er vi fuldstændig uforstående overfor denne beslutning og fralægger på vegne af vores kollegaer landet over ethvert ansvar overfor forlængede respons tider på grund af ambulancer, der ikke kan driftes.

Redderfaget er gået fra at være et fag, hvor man engang blev pensioneret, til at nyuddannede er ansat under 7 år i tjenesten.

Et skræmmende tal, som åbenbart ikke vækker tilstrækkelig opsigt ved politikere og ansvarlige fagforeninger.

For interview med formand Kim Volder Hammershøj kontakt REDDERNES FAGFORENING på telefon 33362666 eller mail mak@reddernesfagforening.dk

Ambulanceredderne passer på samfundet, men passer samfundet på ambulanceredderne?20.9.2023 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Regeringens udspil om lønløft til ’dem, der passer på os’ er en provokation! For redderne er mindst lige så hårdt pressede som sosu’er, fængselsbetjente, pædagoger og sygeplejersker. Det viser talrige trivselsmålinger. Ambulanceområdet er så udsultet, at politikerne snart må vågne, hvis borgerne i fremtiden skal føle sig sikre, hvis uheldet er ude, siger Reddernes Fagforening.