MENY parrer god øl og god kirsebærvin i ny juleøl
I samarbejde med mikrobryggerier skaber dagligvarekæden MENY hver måned en ny øl. I december er det en juleøl lavet i samarbejde med Anarkist og de gode kirsebær fra Frederiksdal Gods.

I samarbejde med gode og dedikerede mikrobryggerier skaber MENY hver måned en ny øl til danskerne. Nu er der kommet en ny øl til decembers hyggeaftener.
MENY’s øllaug udgøres fx af dygtige fagfolk med særlig viden og interesse for øl. Denne gang har de i samarbejde med Anarkist, lavet en øl, der skiller sig ud fra andre juleøl i butikkerne.
Cherrysh My Berliner er en øl, der ikke rimer så meget på kanel, rosiner og vanilje, men i stedet på kirsebær.
Sammen med Anarkist fandt øllauget kirsebærrene hos Frederiksdal Kirsebærvin, der producerer de anerkendte og prisbelønnede kirsebærvine fra plantagerne på Lolland.
“I MENY ønsker vi at skabe gode oplevelser. Det hele skal spille sammen, og derfor gør vi os umage. Øllauget undersøger tendenserne i hele verden, og de passionerede eksperter har for øje hvilken øltype, der passer bedst til tiden. Nu er det Cherrysh My Berliner, der adskiller sig fra de normalt tunge vinterøl,” siger Jesper Bjerring, kommerciel direktør i MENY.
“MENY’s øllaug har ikke kun øje for tiden og tendensen, men også på hvilke bryggerier, der er bedst til de enkelte øltyper. Denne juleøl er skabt sammen med Anarkist, som er en god samarbejdspartner for Dagrofa, men 2024 vil også byde på samarbejde med andre dygtige danske bryggerier,” siger han videre.
Gode madoplevelser er hovedkernen i Dagrofa. Det handler om at skabe madoplevelser for danskerne både ude og hjemme, og derfor går man gerne forrest i jagten på de gode oplevelser.
“Vi er dedikerede til at finde de gode producenter, de gode smage, det bæredygtige. I det hele taget det, der giver noget særligt. Derfor er medarbejderne i butikkerne også uddannet til at tale om de produkter de sælger, og derfor er der fx i MENY særligt uddannede MADarbejdere til vin, øl, kaffe og en række andre ting,” siger Morten Skov Nielsen, kategorigruppechef i Dagrofa.
Cherrysh My Berliner er landet i MENY over hele landet, og den kan købes så længe lager haves.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkFølg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
SPAR og Min Købmand udvider Mad ud af huset-koncept14.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kæderne introducerer to nye buffeter, der gør det endnu nemmere at bestille mad ud af huset – med friske råvarer og lokale leverandører i centrum. Udvidelsen kommer på baggrund af kundernes øgede efterspørgsel efter nemme færdigretter.
SPAR-købmand vinder stor branchehæder: Først og fremmest er jeg bare lokal3.10.2025 17:39:14 CEST | Pressemeddelelse
Købmand Michael Sangill modtog fredag sin branches største hæder, da han vandt Danish Retail Award ved en stor ceremoni på Axelborg i København. SPAR-købmanden hyldes for en sund vækst, lokale værdier og ledelse med mennesket i centrum.
Dagrofa Foodservice donerer 97 tons fødevarer videre til Stop Spild Lokalt i kampen mod madspild25.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et samarbejde mellem fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice og den frivillige organisation Stop Spild Lokalt har i år reddet 97 tons overskudsmad fra at ende som madspild. I stedet er fødevarerne blevet uddelt til økonomisk pressede personer og familier over hele landet.
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum