Lev Uden Vold

Lev Uden Vold modtager generøs donation på FOAs kongres

Lev Uden Volds direktør Elsebeth Kirk Muff modtog en donation på 50.000 kr. på FOAs ordinære kongres i Aalborg. Lev Uden Vold modtager pengene som anerkendelse af organisationens dedikerede arbejde med at nedbringe vold i nære relationer og lette adgangen til hjælp.

Maria Klingsholm fra FOA overrækker donationen på 50.000 kr. til Elsebeth Kirk Muff, direktør i Lev Uden Vold.

På kongressen, der har temaet ”Mere lighed – Mere fællesskab”, blev donationen præsenteret som en del af FOAs støtte til organisationer, der arbejder for lignende dagsordener som forbundet.

Elsebeth Kirk Muff, direktør i Lev Uden Vold, udtaler:

"FOA's donation på 50.000 kr. er en betydningsfuld anerkendelse af vigtigheden i at støtte dem, der lever med vold i nære relationer. Vi er taknemmelige for FOA's tillid til Lev Uden Volds arbejde og deres støtte til vores mission om at skabe et samfund frit for vold."

FOA: ”Lev Uden Vold gør det lettere at række ud efter hjælp”

FOA begrunder donationen således:

”FOAs medlemmer er tæt på de borgere, der har behov for omsorg, hjælp og opmærksomhed. Mange medlemmer har en opgave med at skærme, hjælpe eller drage omsorg for svage og udsatte – også dem der har svært ved selv at række ud. Vi synes at et fællesskab skal kendes på, at det hjælper svage og udsatte – og dem der af forskellige årsager ikke selv kan række ud efter hjælpen.

Lev Uden Vold bidrager både med sin rådgivning og formidling af viden til at gøre en forskel i vores nære relationer og til at skabe bedre vilkår i livet. Lev Uden Vold har tilbud der både retter sig til den, der udsættes og den der udsætter andre for vold. De adresserer tabuer og den skyld og skam, der følger med volden og herved bidrager de til at bryde tavsheden og gør det lettere at række ud efter hjælp.”

Stolt direktør takkede fra talerstolen

På FOAs kongres var det Maria Klingsholm fra FOAs politiske ledelse, der overrakte donationen til Lev Uden Volds direktør Elsebeth Kirk Muff. Og det var en stolt og glad direktør, der foran kongressens 600 delegerede takkede FOAs medlemmer.

Samtidig pegede Elsebeth Kirk Muff på, at FOAs medlemmer som omsorgspersonale og medmennesker kan gøre en kæmpe forskel for mennesker, der er fanget i volden, men har vanskeligt ved selv at række ud efter hjælp.

”FOAs medlemmer kan have en afgørende betydning for, at der bliver reageret på vold i hjemmet. Det gælder både overfor de mange mennesker, de møder i det daglige, men også overfor kolleger, familiemedlemmer, naboer osv. Det er fantastisk, at et stort fagforbund – med flere hundrede tusinde medlemmer – er med til at aftabuisere vold. Hvis de mange medlemmer er med tale om vold og kender den nationale hotline 1888, kan det gøre en helt konkret forskel.”

Om Lev Uden Vold

Lev Uden Vold er Danmarks nationale enhed mod vold i nære relationer.

Vores ambition er, at ingen mennesker skal leve med vold i nære relationer, og at alle, som har brug for viden og rådgivning til bryde fri af volden, får den hjælp, de har behov for. Det gælder både børn og voksne; udsatte og udøvere; pårørende og fagpersoner.

Følg pressemeddelelser fra Lev Uden Vold

Flere pressemeddelelser fra Lev Uden Vold